מה עושה עורך דין מקרקעין בעת מכירת דירה

תפקידו של עורך דין מקרקעין בעת מכירת דירה רב ומגוון. עליו לנהל את כל מערכות היחסים המשפטיות אשר נוצרות במסגרת המכירה, לוודא כי ההליך כולו נעשה על פי חוק, לשמור על האינטרס שלכם לאורך כל הדרך ולהשלים את המכירה בבטחה ובהצלחה. להלן נכיר את שלבי העבודה של עורך הדין ואת חשיבותו להליך.

 

חוזה אל מול הקונים

הדבר הראשון אשר צריך כדי למכור דירה, הוא למצוא קונים. מרגע שמצאתם קונים, עורך הדין שלכם ייכנס לתמונה ויתחיל לנהל משא ומתן עימם לחוזה לרכישת הדירה. תכליתו של חוזה זה, ככל חוזה משפטי, הוא להקצות את הסיכונים והסיכויים בעסקה. אשר על כן, החוזה צריך להיות מפורט, להבטיח את קבלת התשלומים במועדם, לוודא מסירה אחראית של הבעלות והחזקה בדירה וכן הלאה.

עורך דין מקרקעין נתניה או בכל מקום אחר בו תרכשו דירה, ינסח עבורכם חוזה אשר יבטיח את כל אלו. עורך הדין שלכם ועורך הדין של הקונים יחליפו טיוטות של החוזים עד אשר יגיעו אל הנוסח המוסכם שיהיה מקובל על כל הצדדים.

שלב עריכת החוזה הינו שלב משמעותי במיוחד במסגרת תפקידו של עורך הדין. עם זאת, בכך לא תמה עבודתו. עורך הדין נדרש לעבודה מרובה אל מול הרשויות וכן אל מול הצד שכנגד.

עורך דין מקרקעין

עבודה מול הרשויות

במדינת ישראל מתנהל מרשם מקרקעין, טאבו, אשר מסדיר את הזכויות בנדל"ן בישראל. כדי לבצע מכירת מקרקעין בארץ, יש לעבור דרך הטאבו ולהסדיר שם את ענייני הרישום. יש לסלק הערות אזהרה, משכנתאות וכל פרט אחר אשר רשום כנגד הנכס שלכם כדי להשלים את העברת הבעלות. כמו כן, יש להנפיק מהרשות העירונית שלל אישורים ותשלומים במטרה להעביר לקונים את תשלומי הארנונה, החשמל, הביוב, המים וכן הלאה.

עורך הדין שלכם ידאג גם להסדרת כלל הנושאים הבירוקרטיים הללו. ללא כל אלו, השלמת העסקה אל מול הקונים לא תספיק. לא תהיה לכם כל תועלת בכך שהסכמתם עם הקונים על העברת הבעלות בדירה אם לא תפעלו יחד כדי להסדיר את העברת הבעלות בנכס. החוזה יוצר אמנם לקונים זכות אובליגטורית בנכס, אך את הזכות הקניינית ייצור הרישום במרשם בלבד.

 

ענייני מיסוי

נושא נוסף אשר עורך הדין שלכם יעסוק בו בעת מכירת דירה, הוא נושא המיסוי. הדין הישראלי יוצר שלל הסדרים באשר למיסוי בעת מכירת דירה. כך, למשל, מוענק פטור מתשלום מס שבח עבור דירת מגורים עד לסכום מסוים, גובה המס תלוי במספר הדירות שבבעלות המוכרים וכן הלאה. עורך הדין יהיה אמון על בדיקת ובחינת הנושאים המיסויים ויסייע לכם למצב את המכירה באופן שיצמצם ככל הניתן את נטל המס בעסקה.

 

לסיכום

לסיכום, עורך דין מבצע פעולות רבות עבור לקוחותיו בעת מכירת דירה. ככלל, ניתן לחלק את הפעולות למו"מ אל מול הקונים, עבודה אל מול הרשויות ובחינת ענייני המס בעסקה.

עורך דין מקרקעין

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?