עורך דין תביעות ביטוח משכנתא

משכנתא. אחד המושגים הכי לא מובנים בקרב צעירים וכנראה שגם בקרב כמה מבוגרים. מעין נושא חם אך מרוחק עד לרגע שבו נאלצים לקחת אחת שכזאת, להחזיק במשכנתא על דירה או על בית.

בגדול מדובר בהלוואה מהבנק לצורך רכישת נכס, ובהתאם, החזרה חודשית בצורת תשלומים לבנק עד שמכסים את כל גובה ההלוואה. כמו בשאר הדברים הפיננסיים בחיינו, גם למשכנתא יש ביטוח ועל כן קיים גם המקצוע עורך דין תביעות ביטוח משכנתא, לסייע היכן שלא ברור ולא מוכר.

ביטוח משכנתא מורכב משני ביטוחים, ביטוח מבנה וביטוח חיים. פיצוי מביטוח מבנה, כלומר כיסוי עלויות נזקים ועלויות המבנה, יכול להגיע בקלות לכמה אלפי ואפילו מאות אלפי שקלים, זאת בצמוד לעלות כיסוי הנזקים בעקבות האסון במבנה וגם לשוויו של המבנה. מבחינת ביטוח חיים, כאן הפיצוי גדול הרבה יותר ויכול להגיע גם למיליוני שקלים, זאת כתלות בשווי ההלוואה, כלומר בשווי המשכנתא וגם בתנאי החוזה עליו חתום המבוטח.

בצמוד ללקיחת משכנתא חשוב גם לדאוג לביטוח משכנתא, זאת על מנת למנוע מצב של חובה לבנק למרות שבפועל המבוטח הלך לעולמו או הנכס כבר לא שווה או ניזוק לעומת מה שהיה כשנקנתה עבורה המשכנתא. בכל הליך או מורכבות שכזאת נשמח להצמיד לכם עורך דין תביעות ביטוח משכנתא אשר יסייע לכם על ידי ליווי צמוד. התקשרו!

עורך דין תביעות ביטוח משכנתא

תחום המומחיות של עורך דין תביעות ביטוח משכנתא הוא לסייע בכל תביעה של חברת הביטוח במקרה של נזק למבנה או מותו של המבוטח. חשוב להבין כי תביעת ביטוח משכנתא חייבת להיעשות במקצועיות דווקא בגלל שמדובר בסכומים מאוד גבוהים שהמבוטח חייב לבנק על דירתו וגם על מנת לא לאבד את הבעלות על הנכס אשר עבורו נרכשה המשכנתא.

משכנתא

המושג משכנתא ודאי מאוד זר לכולנו או דווקא מאוד מוכר לכולנו. בגלל שמחירי הדירות והבתים יחסית גבוהים, ולוקח המון שנים להגיע לסכום המלא של נכס, הבנקים מציעים הלוואה אשר היא בעצם המשכנתא. הערבות להלוואה היא בעצם הכנס, כלומר אם הלווה לא יעמוד בתנאי ההסכם של המשכנתא הבעלות על הנכס תועבר לבנק.

לרוב ההסכם הוא החזרה של סכום קבוע על בסיס חודשי כך שבפריסה לשנים לבסוף יוחזר הסכום המלא לבנק והבעלות תהיה בלעדית וללא סיכון של לווה המשכנתא שהוא בעל הנכס. ישנן גם משכנתאות הפוכות, הן מותאמות לאנשים מבוגרים יחסית מתוך הנחה כי הסיכוי שלא יספיקו להחזיר את כל ההלוואה על הנכס לפני מותם, נמוך יותר ממשכנתא לצעירים.

עורך דין תביעות ביטוח משכנתא
עורך דין תביעות ביטוח משכנתא

ביטוח משכנתא

מתוך הבנה של הבנקים וגם של הלווים כי לא תמיד ניתן לחזות את העתיד וקשה להתחייב לכל כך הרבה שנים לסכומים גדולים, וגם לצפות מאנשים שאכן יעמדו בהבטחות שלהם, קיים ביטוח משכנתא.

עורך דין תביעות ביטוח משכנתא בעצם מתמחה בשני ביטוחים אשר מרכיבים יחד את ביטוח המשכנתא, ביטוח חיים וביטוח מבנה. שניהם ביחד מבטיחים לבנק כי יקבלו את הסכום שלוו מהם ובמקביל, מבטיחים ללווה המשכנתא כי גם אם הוא לא יוכל לעמוד בהבטחה חברות ביטוח יוכלו לסייע לו במקצת על מנת לא לאבד את הנכס לגמרי.

ביטוח חיים

הביטוח הראשון אשר נכלל בתוך ביטוח משכנתא הוא ביטוח חיים. המטרה של ביטוח זה, כשמו כן הוא, לספק ביטוח בעבור מקרה בו הלווה של המשכנתא מסיים את חייו לפני שסיים לשלם את כל החובות שלו מבחינת משכנתא לבנק. כחלק מקנייה של פוליסה זאת, כמובן שהקנייה כדאית להיות בסיוע עורך דין תביעות ביטוח משכנתא, חברת הביטוח מתחייבת לשלם את כל החלק מההלוואה שנותר לאחר שהמבוטח הלך לעולמו. כך בעצם, החוב לבנק אינו עובר בירושה ונסגר על ידי חברת הביטוח.

ביטוח מבנה

הביטוח השני אשר נכלל בתוך ביטוח משכנתא הוא ביטוח מבנה. בגלל שכל עוד החוב של המשכנתא לא הוחזר במלואו לבנק על הנכס יש מעין בעלות משותפת של הבנק ושל הלווה, על כן יש לבנק אינטרס שהנכס יהיה במצב טוב. ביטוח מבנה מעניק פיצוי, כמובן שלאחר תביעה בהובלת עורך דין תביעות ביטוח משכנתא, על כל נזק שיגרם לבית. כך הערך של הבית לא ירד.

פירוט הנזקים בביטוח מבנה

כל בעל משכנתא רשאי לקנות איזו פוליסה שיבחר באיזו חברת ביטוח שיבחר, אפילו אם הפוליסות לא נקנות באותה החברה. זאת יכול להיות בהתאם לפירוט הנזקים בפוליסה, כלומר אילו נזקים או אסונות מכסה הפוליסה במבנה. לדוגמא, פוליסה אשר מכסה נזקים של שריפה לעומת פוליסה שלא כוללת זאת. כאן חייבת להיות התערבות של עורך דין תביעות ביטוח משכנתא, אשר יוודא כי הפוליסה מכסה כל מה שצריך, ובמקרה ויש צורך בתביעה, ישיג בעבור כל נזק את הפיצוי המתאים.

עורך דין תביעות ביטוח משכנתא חובה

הבחירה לקחת משכנתא על נכס מסוים היא רשות. זוג או יחיד מחליטים לקנות בית אך אין ברשותם יכולת, או אפילו רצון, לשלם את כל הסכום כעת ועל כן הם לוקחים משכנתא מהבנק. על מנת לאשר לקחת משכנתא ישנה חובה גם לשלם ולרכוש פוליסת ביטוח משכנתא, כך שבעת הצורך, בעזרת עורך דין תביעות ביטוח משכנתא, תביעת הביטוח תכסה הוצאות שהבנק לא רוצה לקחת עליהן אחריות.

תביעת ביטוח משכנתא

על מנת לקבל את הפיצוי בעקבות נזק שנגרם למבנה או בעקבות מותו של לווה המשכנתא, המבוטח, או מישהו אשר מייצג את המבוטח, כדוגמת עורך דין תביעות ביטוח משכנתא, צריך להגיש תביעה לחברת הביטוח. התביעה היא בעצם הגשת טופס בצירוף מסמכים אשר מפרטים על המצב של המבנה לאחר הנזק, או לחילופין מסמך פטירה של בעל המשכנתא. חשוב להבין כי ישנן סיבות לנזקים במבנה ולמות הלווה אשר מבטלים את הפיצוי מביטוח המשכנתא ועל כן צריך להוכיח כי אכן הדברים קרו בהתאם לפוליסה ולא בניגוד אליה.

רכישת הפוליסה

אכן קיימת חובה לרכוש ביטוח משכנתא בצמוד לקניית משכנתא. בגלל שביטוח משכנתא בפועל מורכב משני ביטוחים, ניתן לרכוש כל ביטוח אצל חברת ביטוח אחרת. חשוב להבין כי אמנם שניהם תחת השם ביטוח משכנתא אך בפועל הם עונים על שני צרכים שונים של המבוטח ושל הבנק, על כן לא חייבים לבוא בצמוד אצל אותה חברת ביטוח. כדאי לברר היכן התנאים והעלות מתאימה יותר לבעלי המשכנתא ושם לקנות את הפוליסה. התייעצות עם איש מקצוע כדוגמת סוכן ביטוח או עורך דין תביעות ביטוח משכנתא יכולה לסייע להגיע להחלטה הנכונה.

חוב משכנתא בירושה

לאחר שאדם הולך לעולמו כל עיזבונו, כלומר כל הרכוש, הממון והנכסים שהיו בבעלותו עוברים הלאה ליורשיו – ילדיו, בן זוג ובמקרים מסוימים גם הורים. באם המנוח החזיק בנכס אשר חוב המשכנתא עליו עדיין לא הושלם טרם מותו בעיקרון גם חוב זה אמור לעבור בירושה ליורשיו כך שהם יצטרכו להמשיך לשלם את המשכנתא על מנת להיות בעלי הכנס. התייעצות עם עורך דין תביעות ביטוח משכנתא יגלה לכם כי לא כך חייב להיות הדבר.

ביטוח חיים במשכנתא אל מול ירושה

כל משכנתא מחויבת בביטוח חיים, כלומר בהבטחה של חברת ביטוח כלשהיא לשלם את היתרה של חוב המשכנתא עבור מבוטח אשר הולך לעולמו טרם סיום תשלום החוב. כאשר נכס עם משכנתא לא סגורה עובר בירושה החוב עובר גם כן, אך המטרה של ביטוח חיים לשלם את יתרת החוב לאחר שבעלו של הנכס הלך לעולמו. כך החוב לא יעבור בירושה. כמובן שכל מקרה לגופו ועל כן, באם אתם מתמודדים עם ירושה של משכנתא לא פטורה, כדאי לפנות לקבל ייעוץ וליווי של עורך דין תביעות ביטוח משכנתא בדגש על ביטוח חיים.

ביטוח משכנתא כיום הוא ביטוח חובה כחלק מהסכם משכנתא עם כל בנק בישראל. הביטוח כולל שני ביטוחים – ביטוח מבנה וביטוח חיים. כך הבנק והלווה מבטיחים סיוע ופיצוי במקרה שהנכס ניזוק או שהלווה הולך לעולמו טרם סיום החזרת החוב. עורך דין תביעות ביטוח משכנתא מסייע לקבל את הפיצוי המתאים בעבור יורשים של נכס עם משכנתא פתוחה ובמקרה של פגיעה במבנה עצמו, כלומר בנכס.

מחכים לשיחה שלכם ולהתחיל תהליך של תביעת ביטוח המשכנתא, בכל מקרה בו המבנה ניזוק או לצערנו, בעל הדירה שהוא גם בעל המשכנתא ,הלך לעולמו. התקשרו אלינו לקבלת מידע נוסף ולשיחה עם איש מקצוע אשר יסייע לכם בכל הליך התביעה מהכנת המסמכים ועד לקבלת הפיצוי.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא
מדריך תביעת ביטוח אשראי

מי מאיתנו שיש בחפותו עסק כזה או אחר, בין אם מדובר על עסק קטן ובין אם מדובר על עסק גדול, ודאי מכיר את צמד המילים

עורך דין תביעות ביטוח מבנה למשכנתא

כל ישראלי שקונה בית או דירה באמצעות הלוואת משכנתא בעשור האחרון, נדרש לרכוש גם ביטוח משכנתא המורכב מפוליסת ביטוח חיים ופוליסת ביטוח מבנה למשכנתא. זוהי

מדריך תביעת ביטוח משכנתא

בנטילת הלוואת משכנתא מהבנקים למשכנתאות, הלווים מחוייבים לרכוש ביטוח משכנתא המורכב למעשה משתי פוליסות נפרדות: ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא. מטרתו של ביטוח המשכנתא

עורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא

כל ישראלי שקנה בית או דירה באמצעות משכנתא בעשור האחרון, נדרש לרכוש גם ביטוח משכנתא המורכב מפוליסת ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא. זוהי דרישת

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?