עורך דין תביעות ביטוח תלמידים

שליחת הילד למערכת החינוך היא לעיתים נקודה מאוד משמעותית בחיי הורה ילד. מסירתו לידיים אחרות אשר יטפלו, יחנכו וידאגו לו, כל זמן שהוא נמצא במסגרת החינוכית אליו נשלח.

כחלק מהיות ילד, חלק ממערכת החינוך, לא משנה באיזה גיל, הוא מבוטח על ידי המסגרת החינוכית בה נמצא בביטוח תלמידים, או בשם המלא, ביטוח תאונות אישיות תלמידים. כך הורים יכולים להרגיש בטוחים יותר, אך בהחלט גם המורים ומנהלי המוסדות החינוכיים במדינת ישראל.

ביטוח תאונות אישיות לתלמידים דומה לביטוח תאונות אישיות לבוגרים, פוליסה אשר אמורה לסייע כלכלית לכיסוי עלויות והתמודדות עם תאונה. כמובן שכאשר מדובר בילד הפיצוי ילך להוריד של הילד. בהתאם לחומרת המצב יפוצו הורי הילד פיצוי כספי, זאת יכול להיות בגובה של כמה אלפי שקלים ובמקרים חמורים ומצערים, גם במאות אלפי שקלים. כחלק מהתחשבות בעובדה כי תאונה יכולה לגרום לנזק רציני, ממושך ואפילו קבוע.

בכל מקרה שילדכם נפגע, בתוך או מחוץ למסגרת החינוך בו הוא נמצא, אתם רשאים ואף צריכים לתבוע את הביטוח על מנת לקבל סיוע ופיצוי. אנחנו כאן ללוות אתכם בכל הליך התביעה וההתמודדות עם המציאות החדשה. התקשרו אלינו!

ביטוח תלמידים

המדינה, ומערכת החינוך בפרט, מעניקים לכל תלמיד אשר הוא חלק ממערכת החינוך, כיסוי ביטוחי על תאונות אישיות אשר התלמיד יחווה במהלך שנותיו במערכת החינוך. זאת על ידי תשלום של ההורים כחלק מהתשלומים לבית הספר בתחילת שנת הלימודים. כך, הורה לילד אשר עבר תאונה וכתוצאה מכך נפגע וניזוק, רשאי לתבוע את הביטוח בסיוע של עורך דין תביעות ביטוח תלמידים, ולקבל פיצוי מהמדינה בעבור כיסוי עלויות כתוצאה מהתאונה.

ביטוח חובה

ישנם הרבה קווי דמיון ושוני בין ביטוח תלמידים לבין ביטוחים נוספים שכל אחד רשאי לבחור ואילו אשר כל אחד מחויב לבחור. ראשית, ביטוח תלמידים הוא חובה. מדינת ישראל מחייבת כל תלמיד במערכת החינוך לשלם בעבור הביטוח במקביל לחיוב המערכת העירונית, כלומר הרשות בעיר או בישוב, לדאוג לביטוח תלמידים בעבור כל הילדים אשר לומדים במערכות החינוך בעיר.

עורך דין תביעות ביטוח תלמידים

התפקיד של עורך דין תביעות ביטוח תלמידים הוא ללוות את ההורים בשלב תביעת הביטוח במקרה שהילד עבר תאונה בהיותו חלק ממערכת החינוך. חשוב להבין כי מגיע לכל הורה, מבית הספר בו הילד לומד, סיוע בהגשת התביעה, מתוך הבנה כי זה הוא הליך מסובך וזר, אך ליווי של עורך דין מקיף יותר וצמוד יותר. חשוב להבין כי הביטוח תקף עבור תאונות בארץ, על כן בעבור תאונות בחול כדאי להתייעץ כיצד להתנהל עם עורך דין.

עורך דין תביעות ביטוח תלמידים
עורך דין תביעות ביטוח תלמידים

כיסוי הביטוח

כחלק מהתשלום לביטוח תלמידים מקבלים הילדים, או יותר נכון הוריהם, הבטחה לקבלת פיצויים בעקבות תאונות שיגרמו לילד. מדובר בכל סוג תאונה, גם כאלו אשר לא מתרחשות בתוך המוסד עצמו, כלומר במסגרת כתלי בית הספר, ואפילו לא ביום שבו יש לימודים.

לדוגמא, תאונה אשר התרחשה בביתו של התלמיד ביום שבת. תוכלו להיות רגועים כי בעיקרון כל סוג של תאונה מכוסה בביטוח ועל כן, בעיקרון, אין צורך לבטח את הילד בביטוח נוסף, אלא אם כן הוא יוצא מגבולות המדינה וטס לחול. במקרה זה כדאי לשקול רכישה של פוליסת ביטוח תאונות אישיות.

תאונות בחול

מבחינת כיסוי של ביטוח תלמידים בחול, מאוד תלוי באיזו תאונה היה מעורב בה הילד. בעיקרון, הביטוח מכסה תאונות אשר התרחשו בחול, למעט תאונות דרכים שבהן היו מעורבים הורי הילד או הילד עצמו. במקרים אלו כדאי להרחיב את הביטוח לביטוח תאונות אישיות אשר יכסה את הסיכון הזה שאינו מבוטח במסגרת ביטוח תלמידים. חוץ ממקרים מיוחדים, הביטוח מכסה את כל התאונות בכל מקום.

מקרי מוות ונכות

במקרים מאוד חמורים, אך גם מאוד מצערים, ילדים יכולים להיפגע אנושות מתאונה עד כדי נכות לצמיתות ואפילו מוות. בגלל שכל ילד מבוטח בביטוח תלמידים, עורך דין תביעות ביטוח תלמידים יסייע להורי התלמיד שנפגע לקבל פיצוי הולם בהתאם לתקנות הביטוח ולמפורט בפוליסה.

באם הילד היה גם מכוסה מבחינת ביטוח תאונות אישיות, בהחלט יכול להיות כפל של ביטוחים, כלומר קבלת פיצוי הן מחברת הביטוח אשר מבטחת את הילד בביטוח תלמידים והן מחברת הביטוח הפרטית שבחרו ההורים לכיסוי תאונות של הילד.

כיסוי בעבור ההורים

כחלק מהיות הילד תלמיד הוא מבוטח בביטוח תלמידים. התייעצות עם עורך דין תביעות ביטוח תלמידים תסייע לכם להוסיף כיסוי בעבורכם, הורי הילד. זאת רלוונטי רק כאשר ההורה משתתף או לוקח חלק בפעילות של המוסד החינוכי בו הילד לומד.

לדוגמא, בתור הורה מלווה בטיול שנתי, או כחלק מכל פעילות של בית הספר בה לקח הורה הילד חלק ונפצע או ניזוק בתאונה. כאן, בשונה מביטוח התלמיד, הביטוח רלוונטי רק בעבור הימצאות ההורה בפעילות עצמה, כלומר לא כאשר מדובר בזמן אחר.

חברת הביטוח

למרות שמדובר בביטוח שהוא חובה מהמדינה, ונרכש על ידי תשלום למוסד החינוך בו לומד הילד, בפועל הביטוח נרכש ומסופק על ידי חברת ביטוח ספציפית ויחידה אשר זוכה במכרז שהמדינה עורכת. על מנת לדעת באיזו חברה מדובר בשנת הלימודים הנוכחית, ניתן לפנות לשירות עורך דין תביעות ביטוח תלמידים אשר מתמחה ומעודכן בתחום, או לחפש בעצמכם באתר של משרד החינוך.

הגשת התביעה לחברת הביטוח

לאחר שהוחלטה חברת הביטוח היא תהיה גם הכתובת לתביעה על מנת לקבל פיצוי כאשר מגיע זאת לילד בעקבות תאונה. הגשת התביעה היא בדומה להגשת תביעה של ביטוח רגיל, הגשת טפסים ותיעוד רפואי לחומרת המצב שנגרם לילד כתוצאה מהתאונה, חוות דעת של רופאים על תהליך ההחלמה, ובמקרים שזאת רלוונטי, גם קבלות בעבור תשלום על טיפולים רפואיים, אשפוז או כל הליך כזה או אחר שההורה נדרש לשלם עליו כתוצאה מהתאונה שביטוח התלמידים מכסה. כלומר החזר הוצאות והשתתפות.

מעבר עורך דין תביעות ביטוח תלמידים על הפוליסה

החברה אשר מבטחת את כל התלמידים בביטוח תלמידים מחויבת, על פי חוק, לספק לכל המבוטחים הללו, כלומר לכל הילדים אשר יש להם ביטוח תלמידים, פוליסה מפורטת של פרטי הביטוח. את פוליסה זאת חשוב להציג בעת פגישה עם עורך דין תביעות ביטוח תלמידים. הפוליסה היא האישור לתשלום וגם מה שיאפשר את התביעה בהמשך, כלומר לאחר שאכן התרחשה תאונה אשר פגעה בילד המבוטח.

כחלק מהיות ילדכם במערכת החינוך הוא מבוטח. למרות שכנראה יש לו ביטוחים נוספים אשר אתם רוכשים בשבילו. בכל מקרה של תאונה אישית שהילד חווה כדאי לכם לפנות לביטוח על מנת לקבל את הסיוע המתאים. למרות שמדובר בביטוח כשאר הביטוחים, ישנם תנאים ודרכים מיוחדות לקבל פיצוי ממנו, על כן כדאי לפנות לקבלת ייעוץ וליווי מאיש מקצוע אשר הוא עורך דין תביעות ביטוח תלמידים.

התמודדות עם פגיעה של ילד יכולה להיות מאוד קשה. אתם לא צריכים לעשות זאת לבדכם. אצלנו תוכלו למצוא עורכי דין אשר מתמחים בתחום הביטוח, הכנה, תביעה וקבלת הפיצוי. על מנת להתחיל את התהליך התקשרו אלינו כבר עכשיו.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא
מדריך תביעת ביטוח תלמידים

כאשר ילדינו מבלים במסגרות החינוכיות שלהם אין לנו שליטה אמיתית על מעשיהם, וקשה לנו להבטיח את שלומם ובטחונם. בדיוק מסיבה זו, נדרשים מוסדות הלימוד בישראל

תביעת ביטוח משלחות תלמידים לחו"ל

הסדרת הביטוח למשלחות תלמידים לחו"ל מהווה תנאי בסיסי והכרחי לצאתן מן הארץ, ומשלחות שאין להן ביטוח – אינן רשאיות לצאת את גבולות ישראל. ברגעים שבהם

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?