תפקיד עורך דין מקרקעין בייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכל אדם בוגר למנות אדם אחר, שינהל את העניינים הפיננסיים, הרפואיים והאישיים שלו בהתאם להנחיות שלו, במידה והוא לא יהיה כשיר לעשות זאת מבחינה משפטית. ייפוי כוח מאפשר לכל אדם לוודא כי העניינים שלו ינוהלו בהתאם לרצונו, ללא שום חשש מאפוטרופוס שיחליט בעינינו בהתאם לראות עיניו. מדובר למעשה על מסמך משפטי, המופקד אצל האפוטרופוס הכללי, הקובע מיהו מיופה הכוח ומהן הסמכויות שניתנו לו. הממנה יכול לקבוע הנחיות ספציפיות לגבי הניהול של העניינים האישיים, הרפואיים או הפיננסיים שלו, או לחילופין, לאפשר למייפה הכוח לנהוג לפי רצונו.

 

מה חשוב לדעת לגבי ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך ניתן לשינוי או ביטול בכל עת, לכן חשוב להיות מודעים לכך. ניתן למנות מיופה כוח אחד שיהיה אחראי על כול העניינים של הממנה, או לחילופין, למנות מספר מיופי כוח, כאשר לכל אחד מהם סמכויות שונות. נהוג למשל, למנות מיופה כוח אחד לעניינים הרפואיים, בעוד שמיופה כוח אחר יהיה אחראי על ניהול העניינים הפיננסיים או האישיים. מומלץ כמובן להיעזר בעורך דין שמתמחה בתחום, על מנת לוודא כי כל התהליך מתבצע בצורה תקפה מבחינה משפטית.

במידה והממנה מעוניין למנות מיופה כוח, שינהל את הנכסים הרבים שלו, כדאי להיעזר בעורך דין מקרקעין, על מנת לוודא כי כל האספקטים השונים של החוק נלקחים בחשבון. בכל מקרה, חשוב להיעזר בעורך דין מהתחום, על מנת להבין את כל ההשלכות המשפטיות של ייפוי כוח, על מנת להימנע מאי הבנות עתידיות.

 

ייפוי כוח מתמשך – מה כדאי לדעת?

קודם כל, חשוב לדעת כי החוק מגן על כל מי שמעוניין למנות מיופה כוח, במטרה למנוע ניצול. אדם יכול לערוך לעצמו ייפוי כוח מתמשך, במידה והוא תושב ישראל וכבר הגיע לגיל 18. יש להדגיש מי הממנה חייב להיות צלול ולהבין את המטרות וההשלכות של ייפוי הכוח, במטרה למנוע מצבים של ניצול חסרי ישע. ברוב המקרים מיופה הכוח הינו קרוב משפחה, אך אין שום בעיה למנות גם שכן קרוב או חבר טוב. החוק קובע כי מיופה הכוח חייב להיות אדם פרטי, לעומת תאגיד או חברה.

כמו כן, מיופה הכוח חייב להיות בגיר, שמבין את ההשלכות המשפטיות ואת האחריות המוטלת עליו. לא ניתן להכריח אדם להפוך למיופה כוח, מאחר והוא חייב להסכים לכך. כמו כן, אדם אחד לא יכול לשמש כמיופה כוח עבור יותר מ-3 ממנים. מעבר לכך, מיופה הכוח לא יכול להיות פושט רגל או בעל חשבון בנק מוגבל.

 

נקודות נוספות שחשוב להכיר לגבי ייפוי כוח מתמשך

אדם המעוניין למנות מיופה כוח חייב לוודא כי מדובר על אדם שהוא סומך מאמין לו. כמו כן, חשוב לוודא כי התקשורת עם מיופה הכוח טובה ומובנת לשני הצדדים וכי מיופה הכוח מבין את הרצונות וההעדפות של הממנה. זוהי הדרך היחידה לוודא כי מיופה הכוח יוכל לנהל את העניינים השונים של הממנה בצורה שקולה ואחראית. ההמלצה הכללית היא לצרף הנחיות ברורות ומדויקות, על מנת להבטיח כי העניינים האישיים, הפיננסיים והרפואיים שלכם יתנהלו בהתאם להעדפות האישיות שלכם. למשל, אדם המעוניין להבטיח את הישארותו בבית ולא להישלח לבית אבות, חייב לציין זאת במפורש בייפוי הכוח.

 

לסיכום

ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכל אדם צלול בנפשו להחליט בצורה עצמאית כיצד לנהל את העניינים האישיים, הרפואיים והפיננסיים שלו, במידה והכשירות המשפטית שלו תיפגע. חשוב כמובן לבחור במיופה כוח אחראי ואמין ומומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום.

ייפוי כוח מתמשך

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

בחירת בורר נכון להליך בוררות עסקית

הבוררות הפכה לאמצעי נפוץ ליישוב סכסוכים עסקיים. הבוררות מספקת הליך חלופי אטרקטיבי לבתי המשפט ומציגה מנגנון יעיל ומקצועי ליישוב סכסוכים. בשנים האחרונות נעשה שימוש גובר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?