באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו לרבות זיהוי מוחלט של החותמים עליו ומצב הפיסי והנפשי בעת החתימה. ישנם מקרים רבים המצריכים חתימה שכזאת, אז באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

 

חתימת נוטריון, ברגעים המשמעותיים בחיים

הצורך בחתימת נוטריון על מסמכים מסוימים אינה דרישה של מה בכך. כאשר מתבקשת חתימה שכזאת יש צורך ממשי וודאי לכך שלא רק המסמך עצמו הוא מקורי או עונה לדרישות המקור, אלא גם שכלל החותמים עליו הם אלו האמונים והנדרשים לחתימה שכזאת, לכן לא אחת יהיה צורך אמיתי באיש מקצוע דובר שפה ייחודית דוגמת נוטריון לספרדית על מנת לטפל במסמכים מסוימים, על מנת לוודא את מקוריותם ואמינותם. ישנם מקרים רבים בהם יכולה להתבקש חתימה של נוטריון, נציג לכם כמה מהבולטות שבהם:

 

ניסוח צוואות

החוק קובע מפורשות שעל מנת לאשר צוואה נדרשת חתימת נוטריון. הרעיון העומד מאחורי כן הוא בכך שיש צורך לזהות את החותמים על הצוואה. הרעיון המניע את הצורך הזה נעוץ בעובדה שהצוואה תתממש כאשר החותם עליה כבר לא יהיה בין החיים, יש צורך לקיים את הצוואה לפי בקשת המצווה, לכן חתימת הנוטריון מבטיחה שהצוואה נמסרה ברצון חופשי וללא כל כפיה.

תרגומי מסמכים

אישור הסכמי ממון

מספרם של הסכמי ממון הם בעליה מתמדת בשנים האחרונות. הסכמים הנחתמים טרום הנישואין בין בני זוג המבקשים להסדיר את הנושאים הכלכליים ביניהם מראש בשל החשש מגירושין. ההסכם עצמו רגיש מאד ולרוב עוסק גם בנכסים וסכומי כסף לא מבוטלים מה שמצריך את האישור של אימות וחתימה נוטריונית על מנת לאשרר את חתימות שני הצדדים.

 

בעת מתן ייפוי כוח למשכנתא

כאשר נלקחת משכנתא בעבור נכס, יש למעשה שיעבוד של הנכס על ידי הקונים אל הבנק עד אשר תוחזר ההלוואה הגדולה הנפרשת על פני שנים. בכדי שיובטח הליך השעבוד בצורה הטובה ביותר יש חובה על הבנק לקבל ייפוי כוח. עבור ייפוי כוח זה נדרש אימות חתימה בידי הנוטריון.

 

תרגומי מסמכים

בשל מגוון רחב מאד של סיבות יש לא אחת להתנהל באמצעות מסמכים בשפות זרות. במקרים רבים השפה הרווחת תהיה האנגלית, בשל מעמדה הבינלאומי חוצה המדינות, לשם כך יהיה צורך בנוטריון לאנגלית הבקיא ומכיר את השפה האנגלית על בוריה ויוכל לאמת את המסמכים השונים המוצגים לפניו, אך ישנה דרישה לכל שפה וכן גם לנוטריון לספרדית. יש בכך חשיבות גדולה על מנת להימנע ממצב של סכסוכים עתידיים בשל פרשנות לקויה של המסמך.

 

אימות חתימה של נוטריון עבור תאגיד או אחר

כאשר הנוטריון בוחן מסמך הקשור בתאגיד על מנת להעניק אישור רשמי למסמך מסויים הוא צריך לבחון את המסמך כולו כמובן, אך עליו לוודא כי כלל החותמים על המסמך הם אכן מורשה חתימה מטעם החברה ויש להמציא לכך ראיה מצורפת למסמך. על הנוטריון במצב זה חלה החובה לוודא את זהות החותמים ולדרוש לקבל אישור מרואה חשבון או עורך הדין של התאגיד מסמך המאשר כי החותמים הם בעלי הרשאה לכך.

נוֹטָרִיוֹן

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

בחירת בורר נכון להליך בוררות עסקית

הבוררות הפכה לאמצעי נפוץ ליישוב סכסוכים עסקיים. הבוררות מספקת הליך חלופי אטרקטיבי לבתי המשפט ומציגה מנגנון יעיל ומקצועי ליישוב סכסוכים. בשנים האחרונות נעשה שימוש גובר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?