התנהלות מול חברות ביטוח המקשות על קבלת פיצויים כדין 

חברות ביטוח רבות מציבות קשיים ומכשולים בפני מבוטחים התובעים מהן פיצויים על נזקים שנגרמו להם. לעיתים הן מסרבות לשלם פיצויים שמגיעים למבוטח על פי החוק ותנאי הפוליסה שלהן. התנהלות זו גורמת נזק כלכלי ונפשי רב למבוטחים, ועלולה לפגוע ביכולתם להשתקם לאחר הנזק שנגרם להם. איך מתנהלים במקרים כאלה?

 

סירוב לשלם פיצויים חוקיים

חברות ביטוח רבות מסרבות באופן שיטתי לשלם פיצויים למבוטחים על אף שהפוליסה שלהן מחייבת זאת. הן מערימות קשיים בירוקרטים כגון דרישה למסמכים מיותרים, התעלמות מחוות דעת מומחים, ועיכובים מכוונים בתשלום הפיצויים. מטרתן היא להתיש את המבוטח ולגרום לו לוותר על התביעה. הטענות הנפוצות ביותר שחברות הביטוח מעלות כדי לסרב לשלם פיצויים הן אי גילוי נאות של המבוטח טרם עריכת הפוליסה, נסיבות האירוע שגרמו לנזק אינן מכוסות בפוליסה, נזק שנגרם בזדון על ידי המבוטח ועוד.

 

התמודדות משפטית 

כאשר חברת ביטוח מסרבת לשלם פיצויים, הדרך הטובה ביותר להתמודד היא סיוע של עורך דין לתביעות חברות ביטוח – פייפר כהן לדוגמה. עורך הדין יכול לבחון האם יש בסיס בחוק ובפוליסה לדרישת התשלום, ואם כן – לשלוח מכתב התראה לחברת הביטוח. במקרים רבים, כבר האיום בהליך משפטי יגרום לחברת הביטוח לשנות את עמדתה. אם לא – אפשר להגיש תביעה משפטית כנגד החברה ולנהל הליך הוכחות. בית המשפט יכריע אם מגיע פיצוי על פי החוק והפוליסה.  ניהול הליך משפטי דורש מיומנות, ידע מקצועי וניסיון רב. לכן חשוב להיוועץ בעורך דין איכותי ומנוסה בתחום זה. עם ייצוג הולם, סיכויי הצלחה בתביעה גבוהים.

 

מאבק ציבורי

בנוסף למאבק המשפטי האישי, אפשר גם להסתייע בעורך דין ופעילים בתחום כדי לפעול ציבורית כנגד מדיניות של אי תשלום פיצויים של חברות ביטוח. במסגרת זאת אפשר לפרסם ברבים את שמות חברות הביטוח שנוהגות שלא כדין, להפעיל לחץ ציבורי עליהן ברשתות החברתיות ובתקשורת, ולדרוש התייחסות של הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. גיוס תמיכה של חברי כנסת וועדות הכנסת הרלוונטיות יכול אף הוא לסייע בהפעלת לחץ לשינוי התנהלותן של חברות הביטוח. שינוי חקיקה שיחייב חברות ביטוח לפעול בשקיפות מול לקוחותיהן ויקנוס אותן על סירוב בלתי סביר למתן פיצויים יכול לסייע במאבק זה.

 

הסברה וחינוך צרכני

דרך נוספת לפעול היא במישור של הסברה וחינוך צרכני כדי שהציבור ידע כיצד להתמודד עם סירוב של חברות ביטוח לתת פיצויים. יש להסביר לצרכנים מהם זכויותיהם על פי החוק והפוליסה, כיצד לדרוש אותן מחברת הביטוח, ולאן לפנות לקבלת סיוע משפטי במקרה הצורך. כמו כן, יש ללמד את הציבור כיצד לבחור נכון פוליסת ביטוח וחברת ביטוח הפועלת כדין, ולהימנע מחברות ביטוח בעלות מוניטין של אי תשלום פיצויים הוגן למבוטחיהן. העלאת המודעות של הציבור בנושא תביא בסופו של דבר לשינוי התנהגות מצד חברות הביטוח.

 

מודל עסקי בעייתי

הסיבה המרכזית להתנהגות הבעייתית של חלק מחברות הביטוח היא המודל העסקי שלהן, שמושתת על מקסום רווחים על חשבון הלקוחות. חברות הביטוח גובות פרמיות ביטוח גבוהות, אך מנסות שלא לשלם פיצויים בקרות מקרה ביטוח או לשלמם בסכומים מופחתים. רפורמות רגולטוריות שיחייבו את חברות הביטוח לנהוג בשקיפות מלאה מול לקוחותיהן, לקבוע סטנדרטים ברורים לאישור תביעות ותשלום פיצויים, ולהטיל קנסות כבדים על חברות ביטוח המתנהלות שלא כדין יביאו לשינוי

עימות משפטי

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

בחירת בורר נכון להליך בוררות עסקית

הבוררות הפכה לאמצעי נפוץ ליישוב סכסוכים עסקיים. הבוררות מספקת הליך חלופי אטרקטיבי לבתי המשפט ומציגה מנגנון יעיל ומקצועי ליישוב סכסוכים. בשנים האחרונות נעשה שימוש גובר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?