נודע לכם על צוואה שמקפחת אתכם? כדאי שתקראו את זה

נדמה שכולם מדברים בימים האחרונים על המשפחה המפורסמת ממרכז הארץ שגילתה שהצוואה של האב שנפטר מקפחת את הבן הצעיר. שכן, הרשת מלאה בטוקבקים ופוסטים שעוסקים בנושא. החלטנו לקחת את העניין לידיים ולהעלות מדריך שירכז את המידע המקצועי בנושא, כדי שכולם ידעו מה צריך לעשות במצב מורכב שכזה. הישארו כאן ותצאו מומחים בתחום. 

 

תבדקו אם יש עילה משפטית לערעור

יורש שסבור שהצוואה מקפחת אותו, יכול להגיש ערעור על הצוואה תוך הסתייעות בעורך דין צוואות. חשוב לציין שמלבד הליווי מצד עורך הדין, יש לבדוק שקיימת עילה משפטית תקינה שמאפשרת להגיש את הבקשה. נקל עליכם בשלב זה ונציג את העילות המשפטיות הנפוצות שמוגשות בערעורים מסוג זה:

  • הצוואה מזויפת
  • המנוח לא היה בר דעת בעת כתיבת הצוואה
  • המנוח היה תחת השפעה לא הוגנת (כלומר, מישהו גרם לו לכתוב את הדברים ללא הסכמתו)

תבדקו אם יש עילה משפטית לערעור

אפשר לפתור את הבעיה באמצעות גישור

קרו מקרים בעבר שגרמו ליורשים לגשת להליך גישור שמנע מאבקים משפטיים מורכבים ויקרים. נסביר שהליך זה אפשר להגיע לפתרון שהיה מקובל על שאר היורשים. חשוב לציין שהליך זה כולל צד שלישי שנחשב לניטרלי, משום שהוא האחראי לסייע לצדדים להגיע להסכמה הדדית.

במרבית המקרים מדובר בעזרה שניתנת מצד עורך דין מוסמך. נזמין אתכם ללחוץ על הקישור הבא, כדי שתוכלו להתרשם מאתר של עורך דין שנחשב לשם דבר בתחום הצוואות: https://guykamri-law.co.il.

 

הגשת תביעה משפטית

לעיתים אין ברירה, כך שעולה הצורך בקיום הליכים בבית המשפט. תרחיש מסוג זה מוביל את היורש לערער על הצוואה תוך הגשת תביעה. כך שבעצם, בית המשפט יעיין בצוואה, יבדוק את הראיות ואת הטיעונים שיוצגו בפניו מהצדדים השונים והוא יגיע להחלטה בנושא.

הגשת תביעה משפטית

טיפ חשוב לסיום – אל תתמודדו עם ההליך לבדכם

התמודדות עם צוואה בעייתית שמקפחת אתכם עשויה להיות הליך מורכב ולא רק מבחינה נפשית, אלא גם משפטית. סביר להניח שבשלב זה אתם יודעים שצפויה לכם דרך ארוכה שמחייבת הסתייעות מצד גורמים חיצוניים. לכן, ההמלצה שלנו היא לפנות לעורך דין צוואות שיש לו ניסיון רב במצבים מסוג זה.

שכן, כך תוכלו להעלות את הסיכויים לקבלת הזכויות שלכם, משום שבעל מקצוע זה בקיא בהליך והוא יודע בדיוק מה צריך לעשות, כדי להוכיח שאירע לכם עוול שמצריך תיקון בהקדם האפשרי.

 

השורה התחתונה

קיומה של צוואה שמקפחת את יורשיה מצריכה הסתייעות בהולה מצד עורך דין צוואות שיציג בפני היורשים את הזכויות שלהם ואת דרכי ההתמודדות המקובלות. כעת אתם מכירים בכל המידע הנחוץ לכם, כך שתוכלו להתחיל בהליך ולבדוק מה ניתן לעשות, כדי לשנות את המצב. נאחל בהזדמנות זו שתסיימו את ההליך תוך זמן קצר ושתקבלו בסופו של דבר את החלק שמגיע לכם.

נודע לכם על צוואה שמקפחת אתכם כדאי שתקראו את זה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

בחירת בורר נכון להליך בוררות עסקית

הבוררות הפכה לאמצעי נפוץ ליישוב סכסוכים עסקיים. הבוררות מספקת הליך חלופי אטרקטיבי לבתי המשפט ומציגה מנגנון יעיל ומקצועי ליישוב סכסוכים. בשנים האחרונות נעשה שימוש גובר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?