אתם עומדים למשפט? למה חשוב לקבל הכוונה משפטית

מחלוקות וסכסוכים הן תופעות די שגרתיות בחיינו ואחת הדרכים לפתור אותן בצורה היעילה ביותר, היא באמצעות בית המשפט. במידה ואנחנו עומדים בצד הנאשם, חשוב מאוד לפנות לקבלת הכוונה משפטית, גם אם אנחנו בטוחים במאת האחוזים כי הצדק איתנו. במאמר שלפניכם נעמוד על כל הסיבות לכך

 

סכסוכים ומחלוקות משפטיות – תחומי העיסוק העיקריים של בית המשפט

סכסוכים ומחלוקות הן תופעות שגרתיות למדי בחיינו ובמידה ואנחנו לא מצליחים לגשר על הפערים וחילוקי הדעות באופן עצמאי, הרי שניתן לפנות אל בית המשפט במטרה להגיע להכרעה משפטית מחייבת.

כך, בין תחומי המשפט העיקריים ניתן למצוא את המשפט הפלילי והמשפט האזרחי, כשהערכאות השיפוטיות הן בית המשפט השלום, בית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון. במקרים בהם סכום התביעה אינו עולה על סכום של כ – 37,700 ₪ (סכום המתעדכן מעת לעת), ניתן יהיה להגיש תביעה במסגרת בית המשפט לתביעות קטנות ובכך, לייעל ולקצר את ההליך המשפטי באופן ניכר. למידע נוסף בקרו באתר https://www.smallclaims.co.il

מחלוקות ומשפטים

למה חשוב לקבל הכוונה משפטית?

לא מעט אנשים נוטים להמעיט בערך המעמד בפני בית המשפט, בין אם מחוסר ידיעה ובין אם מאמונה תמימה כי הצדק עימם (וייתכן בהחלט שהמצב אכן כך) וכפועל יוצא מכך, אינם פונים לקבלת הכוונה משפטית לפני המשפט. אך למעשה, הנחה זו מוטעית והנה לפניכם כמה מהסיבות המרכזיות אודות חשיבות קבלת הכוונה משפטית:

 

הגנה משפטית

גם אם אנחנו בטוחים שהצדק איתנו, לא תמיד קיימות לנו הראיות המוצקות להוכיח זאת ולכן, אחת המטרות המרכזיות בקבלת הכוונה משפטית היא לבסס תשתית ראייתית שתספק לכם הגנה מיטבית.

 

הכנה מקדימה להליך המשפטי

באמצעות הכוונה משפטית מקצועית, ניתן להיערך בהתאם להליך המשפטי ובכך, להימנע מאמירות ומעשים העלולים להרע את מצבנו מבלי משים.

 

הפחתת / הסרת האישומים

הכוונה משפטית מדויקת, תסייע ברוב המקרים להגיע לתוצאות אופטימליות בהליך המשפטי ולהביא להפחתת חומרת האישומים המופנים כלפינו ובמקרים מסוימים, אף לביטולם המוחלט.

 

היכן ניתן לקבל הכוונה משפטית?

הכוונה משפטית מטעם עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, מהווה פעמים רבות את נקודת ההבדל בין תוצאות אופטימליות של ההליך המשפטי לבין תוצאות שליליות ולכן, כדאי לדעת כי ניתן לקבל הכוונה משפטית באחת משתי הדרכים הבאות:

 

סיוע משפטי חינם / תשלום סמלי

העומדים בקריטריונים מסוימים, יהיו זכאים לקבלת סיוע משפטי חינם מטעם המדינה או ארגונים התנדבותיים שונים.

 

שכירת שירותי עו"ד מומחה

אפשרות נוספת לקבלת הכוונה משפטית מקצועית היא לשכור באופן עצמאי את שירותיו של עו"ד מומחה בתחום התביעה הנדון ובכך, לקבל מעטפת הגנה משפטית מקיפה ונרחבת.

 

סיכום

בית המשפט מהווה את הכתובת ליישוב מחלוקות וסכסוכים משפטיים ובמידה ואתם עומדים למשפט, חשוב שתפנו לקבלת הכוונה משפטית מקצועית (סיוע חינם / תשלום סמלי או פנייה לשירותיו של עו"ד מומחה בתחום הנדון), הן כדי לקבל הגנה משפטית ולהיערך בהתאם למשפט והן בכדי להביא לתוצאות האופטימליות ביותר למקרה שלכם.

ניסוי

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

בחירת בורר נכון להליך בוררות עסקית

הבוררות הפכה לאמצעי נפוץ ליישוב סכסוכים עסקיים. הבוררות מספקת הליך חלופי אטרקטיבי לבתי המשפט ומציגה מנגנון יעיל ומקצועי ליישוב סכסוכים. בשנים האחרונות נעשה שימוש גובר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?