כמה פיצויים ניתן לקבל בעקבות תאונת דרכים?

למרבה הצער, ניתן לשמוע כמעט כל יום על תאונות דרכים קטלניות שמתרחשות בישראל. במסגרת תאונות דרכים אלו אפשר למצוא תאונות אשר כוללות נזקים פעוטים יחסית, אשר לרוב מסתכמים בנזקים לפח של הרכב, ואילו ניתן למצוא מקרים קשים יותר אשר כוללים פגיעות גוף ואף יכולים להגיע כדי מוות. אנחנו כאן כדי להסביר לכם כמה פיצויים אתם יכולים לקבל בעקבות תאונת הדרכים שעברתם ומה עליכם לעשות כדי לקבל את הפיצויים הללו. 

 

מה תאונות דרכים כוללות?

לפני שנדבר על תביעות פיצויים תאונות דרכים, אנחנו מעוניינים להסביר לכם מה הן בכלל תאונות דרכים. למעשה, תאונת דרכים הוא אירוע בו מעורבים כלי רכב אחד או יותר, ובמסגרתו נגרם נזק לאנשים, בעלי חיים או נכסים ורכוש של אנשים או של המדינה. כלומר, מעורבות בתאונת דרכים אינה כוללת רק התנגשות אשר יש בה נפגעים פיזיים וגם תאונה אשר כוללת רק נזקי רכוש יכולה להיחשב כתאונה אשר מובילה לצורך בקבלת פיצויים. לכן, אנחנו כאן כדי להסביר לכם קצת על פיצויים הנובעים מסוגי תאונות הדרכים השונים.

 

תאונות דרכים הכוללות נזק רכושי

סוג התאונות שקורה בתדירות הגבוהה ביותר הוא דווקא תאונות שבהן נגרמים נזקים לכלי הרכב ולאו דווקא, למזלנו, תאונות אשר יוצרות נזקים גופניים לאנשים. במקרים אלו, לרוב, התביעה נעשית כלפי חברת הביטוח.

במסגרת כך, למעשה ניתן לקבל את הפיצוי אשר מגיע לכם או מחברת הביטוח שלכם או מצד ג' אשר מעורב בתאונה.

 

בגין מה ניתן לתבוע כאשר מדובר בנזק רכושי?

למעשה, קיימות שתי אופציות מרכזיות לצורך קבלת הפיצוי הכספי שמגיע לכם:

  • תביעת נזק ישיר – תביעת פיצויים בגין נזקים לרכב שלכם באופן ישיר, אשר יכולים לכלול נזקי פח, נזקים שמצריכים החלפת חלקים ברכב וכו'.
  • תביעת נזק עקיף – תביעת פיצויים בגין הפסדים שאינם קשורים ישירות לתאונה, אך נגרמו לאורה. בתוך כך, ניתן לתבוע פיצויים של הפסדת ימי עבודה, ניכויי השתתפות עצמית, קבלת רכב חלופי ועוד.

השוני בין שתי האפשרויות למעשה נובע מסוג הנזק שאתם טוענים שנגרם לכם בעקבות הפגיעה.

 

פיצויים בגין נזקי גוף בתאונת דרכים

אם אדם סבל מפגיעות פיזיות לאור מעורבות בתאונת דרכים, הוא יכול לתבוע את החברה אשר מבטחת את הרכב שלו, או את הביטוח של הרכב שפגע בו, במידה שהיה הולך רגל באירוע.

את התביעה מגישים נגד חברת הביטוח אשר אחראית לבטח את הרכב בו היה במהלך הפגיעה, ואם הרכב לא מבוטח, ניתן לפנות לקרנית. בכל מקרה, הפגיעות משתנות בחומרתן ולכן הפיצוי יכול לנוע בטווח רחב.

 

לסיכום

בין אם הפגיעה היתה פגיעה רכושית ובין אם הובילה לנזק גוף, אנחנו ממליצים לכם לפנות לעורך דין נזיקי אשר בקיא בתחום ויוביל לתוצאות הטובות ביותר עבורכם. זאת במטרה שתוכלו לממש את הזכויות שלכם בצורה המיטבית והיעילה.

שופטת

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?