תביעת פיצוי כספי בגין הדבקות בנגיפים

עם כניסת הקורונה לחיינו נדמה כי גדלה אצל אנשים בכל העולם, ובישראל בפרט, המודעות לאפשרות להידבק בנגיפים בחו"ל. כיסוי ביטוחי עבור הידבקות בנגיפים אשר היה בעבר כיסוי שלא כולם היו בוחרים לקחת, כיום כבר הרבה יותר נפוץ ומוכר ונדמה כי אנשים כלל לא יטוסו לחו"ל בלעדיו. הידבקות בנגיף מאפשרת לנדבק המבוטח להגיש תביעת פיצוי כספי בגין הדבקות בנגיפים ולקבל סיוע מחברת הביטוח בהתאם לתנאים.

בשונה מביטוח אשר מחזיר הוצאות רפואיות בהשתתפות חלקית או מלאה של חברת הביטוח, תביעת פיצוי כספי בגין הדבקות בנגיפים יכולה לזכות במענק שאינו קשור להוצאות רפואיות או לחילופין לפצות בהתאם לאחוזי נכות שיקבעו לנדבק במוסד לביטוח לאומי, גם אם הם זמניים לתקופת זמן קצרה.

הפיצויים הללו עשויים להיות מאוד גבוהים ולהגיע לכמה עשרות אלפי שקלים ומעלה. זאת כמובן תלוי באיזה ליווי מקצועי תקבלו ובאיכות התהליך שתבצעו מול חברת הביטוח או מול הביטוח הלאומי.

באם אובחן כי נדבקתם בנגיף כלשהוא בעת שהות בחו"ל או אפילו בארץ, באם יש לכם כיסוי ביטוחי מתאים, אתם חייבים להגיש תביעת פיצוי כספי בגין הדבקות בנגיפים ולקבל מה שמגיע לכם ואנחנו כאן כדי לעזור לכם עם זה!

תביעת פיצוי כספי בגין הידבקות בנגיפים

ישנו שוני גדול מאוד בין נגיף אחד למשנהו ובין ההשפעות שיש לאותו נגיף על אנשים שונים שנדבקים בו. לרוב, כיסוי עבור הידבקות בנגיפים נרכש במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל בשל החשיפה הגדולה יותר שיש לנגיפים מסוכנים במדינות עולם שלישי, במזרח, בדרום אמריקה ובכללי במקומות חדשים שאינם ישראל.

אך נוסף על כך, ישנם אנשים אשר בוחרים לכסות הידבקות בנגיפים באופן שגרתי מה שגם מגדיל את הסיכוי שתהיה להם אפשרות להגיש תביעת פיצוי כספי בגין הדבקות בנגיפים, גם בעבור הידבקות בארץ לדוגמא.

 

תביעה בגין נזקי גוף

קבלת פיצוי כספי על הידבקות בנגיף יכולה להיות על רקע נזקי גוף שנגרמו ונותרו לנדבק בעקבות הנגיף ואת אלו ניתן להגיש גם לחברת ביטוח פרטית במסגרת תביעת פיצוי כספי בגין הדבקות בנגיפים ובתנאי שיש לנדבק כיסוי ביטוחי מתאים, אך במקרים מסוימים גם לביטוח הלאומי אשר מפצה אנשים שנותרו עם אחוזי נכות, גם אם הם זמניים.

תביעת פיצוי כספי בגין הדבקות בנגיפים
תביעת פיצוי כספי בגין הדבקות בנגיפים

תובעים את מי שגרם להידבקות

אמנם לא מדובר בהגשת תביעת פיצוי כספי בגין הדבקות בנגיפים ישירות, אך ניתן להגיש גם תביעה כנגד מי שגרם להידבקות באם היה מדובר לדוגמא ברשלנות מקצועית של מקום העבודה אשר לא דאג לבידוד מתאים ולא שמר על ההנחיות. כמובן שזאת נפוץ בעיקר בהקשר קורונה, אך גם אם לדוגמא הייתה ההידבקות כתוצאה מטיפול רפואי או משהות במרכז רפואי, בהחלט יכולה להיות עילה לתביעה.

 

תביעת תאונת עבודה

נוסף על האפשרות להגיש תביעת פיצוי כספי בגין הדבקות בנגיפים למעסיק בשל הרשלנות שגרמה להידבקות, אם אכן הייתה ההידבקות במסגרת העבודה זאת בהחלט עילה לתביעת תאונת עבודה, זאת רק אם ניתן להוכיח שההידבקות אכן התרחשה במקום העבודה ולכן מדובר בתאונת עבודה שמזכה את מי שמבוטח בכיסוי מתאים פרטי, או את כולם אל מול ביטוח לאומי, בפיצוי.

 

הידבקות בקורונה

אי אפשר לדבר על תביעת פיצוי כספי בגין הדבקות בנגיפים מבלי לדבר על קורונה אשר נכון להיום עוד נראה כי נמצאת בכל מקום. תביעה לפיצוי כספי בעקבות הידבקות בקורונה יכולה להיות על כל מיני רקעים ובמסגרת כל מיני כיסויים כך שימצא כיצד לקבל סיוע על מנת להתמודד עם ההידבקות. הרקע לתביעה תלוי היכן הייתה ההידבקות וגם בחומרת ההשפעות שהיו לנגיף על הנדבק.

 

הגשת התביעה

במקרה שאתם מגישים את התביעה בהתאם לכיסוי ביטוחי של הידבקות בנגיפים במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל, הגשת התביעה דורשת מילוי טפסים והבאת סיכומים רפואיים אשר תומכים בכך שנדבקתם בנגיף כלשהוא. כמובן שאם מדובר בתביעה על רקע שונה, לדוגמא תאונת עבודה, תדרשו להגיש מסמכים שונים אשר יקדמו את העילה לתביעה שלכם.

 

נעזרים באיש מקצוע

דווקא בגלל שישנן הרבה אפשרויות להגיש תביעת פיצוי כספי בגין הדבקות בנגיפים, כלומר הרבה רקעים ונתיבים לתבוע ולקבל פיצוי, מומלץ מאוד להתייעץ עם איש מקצוע ולהבין מה הכי כדאי לעשות ומה בכלל אפשרי.

הסיוע של אדם מנוסה שמבין בכל קשת הביטוחים, תעשה את ההבדל מבחינת הפיצוי שתקבלו אך גם מבחינת כמה קל יהיה לכם התהליך וכמה בירוקרטיה הוא ידרוש מכם.

 

הוכחת מקום וזמן ההידבקות

לפרטי ההידבקות יש מרכיב חשוב בגובה הפיצוי שיתקבל ובאפשרויות להגשת תביעת פיצוי כספי בגין הדבקות בנגיפים.

לאור נתון זה, חשוב מאוד לנצל את המומנטום ולפנות לאיש מקצוע מיד, ככל שהזמן עובר המידע והראשוניות של המקרה מתיישנת ועשוי להיות מורכב יותר להוכיח היכן באמת נדבק החולה ובאיזו מסגרת, כלומר על מי מוטלת האחריות. באם אין לכם פנאי להתעסק בתביעה סמוך להידבקות, זאת בדיוק אחת הסיבות לקבל עזרה מבחוץ.

תביעת פיצוי כספי בגין הדבקות בנגיפים יכולה להיות מול חברת ביטוח פרטית וגם מול המוסד לביטוח לאומי בשל ההשפעות שיש להידבקות בנגיף אשר יכולות להשפיע על המשך התפקוד והחיים של הנדבק.

כדאי לדעת מה הכיסויים שיש לכם כדי למצות את הזכויות שלכם ובכל מקרה, יש צורך להוכיח היכן נדבק התובע ובעיקר פשוט כדאי להתייעץ עם איש מקצוע ולקבל עזרה במהלך כל התהליך.

באם נדבקתם בנגיף הקורונה, או בכל נגיף אחר, מגיע לכם פיצוי! אנחנו כאן לעזור לכם במקצועיות ועם המון ניסיון להגיש תביעת פיצוי כספי בגין הדבקות בנגיפים ולזכות בפיצוי שיסייע לכם מאוד. צרו איתנו קשר לייעוץ והכוונה.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח שיניים

הרבה אנשים יעידו כי השיניים גורמות לחיוך שלנו להיראות נהדר או דווקא פחות ועל כן, ישנה חשיבות גדולה בשמירה עליהן על ידי צחצוח נכון. אך

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?