תביעת פיצויים במקרה של נזק מרעידת אדמה – ביטוח משכנתא

כולנו ודאי שמענו לא פעם במהלך חיינו את המושג "משכנתא", מונח של תחום הנדל"ן, אשר מרביתנו נתקלנו או נתקל בו במהלך חיינו. מהי אותה משכנתא? ובכן מאחר שברוב המקרים אין לנו את מלוא הסכום הדרוש בכדי לרכוש נכס, אנו נאלצים לבקש משכנתא מהבנק, ובכך להבטיח כמעט לגמרי את החזקתו של הנכס.

אך בה בעת, יש לשקול סיטואציות שונות ומגוונות, ביניהן מצב בו נגרם נזק כלשהו לנכס במהלך המשכנתא, או במקרה בו נעסוק היום – מה לעשות כאשר נגרם נזק ברעידת אדמה? ובכן התשובה היא תביעת פיצויים במקרה של נזק מרעידת אדמה מביטוח המשכנתא.

 

מהם מקרים של נזק מרעידת אדמה?

לפני שנתחיל לדון בעניין תביעת פיצויים במקרה של נזק לנכס כתוצאה מרעידת אדמה, חשוב תחילה להבין בכלל מהם אותם נזקים מרעידת אדמה, למה הם משוייכים, ומדוע שנצטרך תביעת פיצויים בגינם. אם כן, כאשר אנו מדברים על מקרי נזיקין בשל רעידות אדמה, במקרה זה מדובר על נזקים שנגרמים לנכס עוד בעת תשלומי המשכנתא.

מדוע הדבר מקבל חשיבות? מאחר שכל עוד אתם משלמים את המשכנתא, הנכס אינו שייך לכם באופן מלא, אלא משוייך לבנק, ועל כן, יש צורך לשלם עבור תיקוני הנזק. עם זאת, יש לכך צד חיובי וקוראים לו ביטוח משכנתא.

מה זה ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא הוא למעשה ביטוח אשר הבנק מחייב את בעל המשכנתא לרכוש ברוב המקרים. ביטוח זה, כולל בתוכו ביטוח חיים וביטוח מבנה, כאשר מטרת שילוב שני ביטוחים אלו, היא לסייע למבוטח, במידת הצורך כמובן, לעמוד במשכנתא במקרים בהם נגרם נזק לנכס או למבוטח עצמו.

 

ביטוח מבנה

ביטוח המבנה במרכיב את ביטוח המשכנתא, והוא גם הביטוח העיקרי עליו נדבר, נועד עבור מקרים בהם נגרם נזק משמעותי לנכס אשר מוחזק בעזרת משכנתא, והמבוטח אינו יכול לעמוד בהוצאות התיקונים. במקרה זה, חברת הביטוח מסייעת למבוטח להחזיר את הנכס לערכו המקורי, ובכך מבטיחה לבנק כי הענקת המשכנתא לא הייתה לחינם.

תביעת פיצויים במקרה של נזק מרעידת אדמה - ביטוח משכנתא
תביעת פיצויים במקרה של נזק מרעידת אדמה – ביטוח משכנתא

ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא למעשה ביטוח שנועד לשלם פיצויים עבור בני משפחה בעבור פטירתו של אדם בנסיבות כאלו ואחרות. ביטוח החיים, מעניק הבטחה לבנק כי במקרה שבו בעל המשכנתא הולך לעולמו באמצע תשלום המשכנתא, בני משפחתו יהיו מסוגלים להחזיר את מלוא המשכנתא עד לסיומה. כך כמובן, מובטחת גם לבני המשפחה האפשרות לסיים את המשכנתא.

 

תביעת פיצויים מביטוח המשכנתא במקרה של נזק מרעידת אדמה

כאמור, ביטוח משכנתא למעשה מספק למבוטח החזרים כספיים במידת הצורך, במקרים בהם נגרם נזק משמעותי לנכס, או ליכולת לשלם את המשכנתא הדרושה על הנכס. כך למעשה, המבוטח מסוגל לעמוד במשכנתא, והבנק אינו חושש מפני הפסדים.

אם כן, תביעת פיצויים במקרה של נזק מרעידת אדמה בעזרת ביטוח משכנתא, עוסקת בהחזרת הפיצויים הדרושים למבוטח, לאחר שהשקיע את כספו בתיקוני הנכס בשל נזקים בנסיבות כח עליון, ובמקרה זה בשל רעידת אדמה.

 

מה גובה הפיצויים שניתן לקבל מביטוח המשכנתא במקרה של נזק מרעידת אדמה?

כאשר אנו פונים למידע הפרקטי יודע, בדגש על גובה הפיצויים וההחזרים שניתן לקבל מביטוח משכנתא לאחר תביעת פיצויים במקרה של נזק מרעידת אדמה, אנו מגלים כי הדבר תלוי בגורמים שונים, כאשר בראש ובראשונה מדובר על גודל הנזק שרעידת האדמה גרמה, ובעקבות כך כמות המחיר שעל המבוטח לשלם.

בכל מקרה, אם גם אתם מעוניינים להגיש תביעת פיצויים במקרה של נזק מרעידת אדמה על סמך ביטוח משכנתא, ואתם מעוניינים לדעת האם העסק משתלם בכלל, דעו לכם כי כאן נכנסים אנשי מקצוע נוספים כגון שמאי נזקין, שמאי ביטוח, עורכי דין ועוד.

 

איך להגיש בצורה היעילה ביותר תביעת פיצויים במקרה של נזק מרעידת אדמה?

הגשת תביעת פיצויים במקרה של נזק מרעידת אדמה צריכה להיות כוללת שני דברים עיקריים, אשר בלעדיהם לתביעת הפיצויים שלכם לא תהיה כל משמעות, וכתוצאה מכך לא תקבלו את הפיצויים אשר מגיעים לכם.

  1. תביעת הפיצויים – בראש ובראשונה חשוב שתמלאו טופס ייעודי או בקשה לקבלת הפיצויים המגיעים לכם בהתאם לפוליסת ביטוח המשכנתא, וליתר דיוק ביטוח המבנה. בקשה זו כמובן, מידעת את חברת הביטוח אודות הצורך שלכם בשירותיה.
  2. אסמכתאות ואישורים שונים – לצד הבקשה עצמה, חשוב מאוד להגיש גם מסמכים שונים אשר יאשרו את הנזקים שנגרמו לנכס שלכם כתוצאה מרעידת האדמה, אישורים על גודל הנזק, ערכו הכספי ועוד.

 

את תהליך תביעת הפיצויים ניתן לבצע באופן עצמאי, דרך הדואר, דרך פקיד ואפילו באופן דיגיטלי באתרים המיועדים לכך. כמו כן, אם ברצונכם לבצע זאת ביעילות ובמהירות רבה יותר, ניתן לעשות שימוש בעורך דין לתביעת פיצויי ביטוח משכנתא, אשר מתמחה בנושא, ובפרט בנזקי נכסים בשל רעידות אדמה.

 

מדוע לעשות שימוש בעורך דין תביעת ביטוח משכנתא?

רבים מאיתנו אינם בקיאים בכל נושא תביעת הפיצויים להם הם זכאים בהתאם לפוליסת ביטוח משכנתא. אי לכך, כאשר הם זקוקים להטבות ביטוח זה, הם עלולים לוותר על פיצויים נכבדים רק בשל היותם חסרי מידע בסיס שתחום.

אי לכך, שירותיו של עורך דין תביעת ביטוח משכנתא, יכול להוות רשת ביטחון בכל הנושא, ולסייע לנו למהר ולייעל את תהליך תביעת הפיצויים מחברת הביטוח. כך, תוכלו להיות בטוחים שבכל מקרה שהוא, עשיתם את המירב, וקיבלתם את מלוא הפיצויים להם אתם זכאים.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח אשראי

מי מאיתנו שיש בחפותו עסק כזה או אחר, בין אם מדובר על עסק קטן ובין אם מדובר על עסק גדול, ודאי מכיר את צמד המילים

עורך דין תביעות ביטוח מבנה למשכנתא

כל ישראלי שקונה בית או דירה באמצעות הלוואת משכנתא בעשור האחרון, נדרש לרכוש גם ביטוח משכנתא המורכב מפוליסת ביטוח חיים ופוליסת ביטוח מבנה למשכנתא. זוהי

מדריך תביעת ביטוח משכנתא

בנטילת הלוואת משכנתא מהבנקים למשכנתאות, הלווים מחוייבים לרכוש ביטוח משכנתא המורכב למעשה משתי פוליסות נפרדות: ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא. מטרתו של ביטוח המשכנתא

עורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא

כל ישראלי שקנה בית או דירה באמצעות משכנתא בעשור האחרון, נדרש לרכוש גם ביטוח משכנתא המורכב מפוליסת ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא. זוהי דרישת

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?