תביעת פיצויים במקרה של נזק כתוצאה מאש – ביטוח משכנתא

שריפה במבנה היא אולי הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות. זאת, כמובן, למעט נזקים כתוצאה מרעידות אדמה ונזקי מלחמה או פעולות איבה. בדרך כלל, נזקי אש הם החמורים ביותר והעלויות הכספיות של התיקון שלהם נמצאות מעבר להישג ידו של האזרח הממוצע. לפיכך, הגשת תביעת פיצויים במקרה של נזק כתוצאה מאש היא הפעולה המתבקשת.

זאת, כמובן, בתנאי שלבעלי הנכס יש ביטוח מבנה הכולל תשלום פיצויים במקרים של נזקים כתוצאה משריפה. מהו בעצם ביטוח מבנה ולמה זה כל כך חשוב? מהו ביטוח משכנתא ואיך הוא מתקשר לשמירה על שלמות המבנה? אילו נזקים עלולים להיגרם כתוצאה מאש? איך מגישים תביעת פיצויים במקרים כאלה? ומתי חשוב לקחת עורך דין תביעות ביטוח? במאמר זה נדון בנושאים הללו.

 

על ביטוח משכנתא, ביטוח מבנה ומה שביניהם

כל מי שרכש נכס באמצעות משכנתא במהלך העשור האחרון, מכיר היטב את הדרישה של הגופים הבנקאיים והפיננסיים לרכישת פוליסת ביטוח משכנתא. למעשה, בהעדר פוליסת ביטוח כזאת לא תאושר הלוואת המשכנתא לרכישת הנכס. רק במקרים נדירים, ורק בהתערבות המדינה, ניתנות הקלות בעניין זה למי שסובלים מנכויות שונות או בעיות אחרות.

 

ביטוח המשכנתא כולל שני סוגים של ביטוח

  1. ביטוח תשלומי המשכנתא: החלק הזה בביטוח הוא החלק העיקרי והמשמעותי ביותר. אפשר לומר בצורה הפשוטה ביותר שמדובר בביטוח חיים לכל אחד מהחותמים על המשכנתא. פירושו של עניין שאם המבוטח הולך לעולמו לפני תום תקופת המשכנתא, חברת הביטוח משלמת את החלק היחסי שלו במשכנתא לבנק, או לגוף המלווה.
  2. ביטוח מבנה: ביטוח המבנה הוא חלק נוסף וחשוב בביטוח המשכנתא. ככל שהדבר נשמע מופרך, רבים מנוטלי המשכנתאות אינם מודעים לעובדה שיש בידם פוליסת ביטוח הכוללת את ביטוח המבנה. מדובר בביטוח המאפשר להם לבצע תיקונים עקב תקלות במבנה. בנוסף, אפשר להגיש תביעת פיצויים במקרה של נזק כתוצאה מאש או תקלות אינסטלציה ולכסות חלק משמעותי מההוצאות שנגרמו בעקבות התקלה.

חשוב מאוד שכל מי שרוכש דירה ורוכש גם פוליסת ביטוח משכנתא, ישנן ויזכור את מספר הטלפון של החברה המבטחת. זאת, על מנת שבמקרה הצורך ניתן יהיה להפעיל את הביטוח הזה במהירות האפשרית. מומלץ לעבור על הפוליסה ולהכיר היטב את הזכויות הקיימות בה, כדי לא להיות מופתעים ברגע האמת, בהעדר כיסוי למקרה של שריפה.

תביעת פיצויים במקרה של נזק כתוצאה מאש - ביטוח משכנתא
תביעת פיצויים במקרה של נזק כתוצאה מאש – ביטוח משכנתא

אילו נזקים עלולים להיגרם למבנה כתוצאה מאש?

כאשר פורצת אש במבנה כל שהוא, הנזקים כתוצאה ממנה עלולים להיות חמורים מאד. ישנם שלושה סוגים עיקריים של נזק בשלבים שונים של השריפה:

  1. נזקים כתוצאה מהגורמים לשריפה: פיצוץ בלון גז, דליפת גז, קצר חשמלי ועוד שורה של תקלות, עלולות לגרום לדליקה. ואולם כל אחת מהתקלות הללו כשלעצמה עלולה לגרום לנזקים.
  2. נזקים כתוצאה מהשריפה עצמה: נזקים למבנה עצמו, נזקים לתכולת המבנה וכמובן – נזקים בגוף או חלילה בנפש כתוצאה מהשריפה עצמה.
  3. נזקים עקיפים: נזקים עקיפים הם נזקים שנגרמים למבנה כתוצאה מהשריפה – פיצוץ בצנרת, פגיעה במערכת החשמל או המיזוג או נזקים כתוצאה מהניסיונות של לוחמי האש לכבות אותה באמצעות מים או קצף לכיבוי האש. נכון אמנם שהחומרים הללו מכבים את האש או מפחיתים את העוצמה שלה, אבל הנזק שהם גורמים למבנה ולסביבתו עלולים להיות חמורים, עד כדי צורך בהריסת המבנה ובנייה שלו מחדש.

 

מה חשוב לזכור במקרה של נזק כתוצאה מאש?

אחד הדברים החשובים בכל מה שקשור לשריפות, הוא לדעת שגם השריפה הגדולה ביותר מתחילה בניצוץ. לפיכך, נקיטת משנה זהירות בכל מצב, יחד שם בדיקת בטיחות מפעם לפעם, יכולות למנוע את השריפה הבאה. בנוסף, מומלץ לדעת ולזכור את מספר הטלפון של מוקד חברת הביטוח של המבנה.

זאת, במטרה להגיש תביעת פיצויים במקרה של נזק כתוצאה מאש וקבלת התמורה הכספית בהתאם למה שמצוין בפוליסת הביטוח, במהירות הרבה ביותר האפשרית.

 

הגשת תביעה לפיצויים על נזקים כתוצאה מאש

הגשת התביעה לקבלת פיצויים במקרה של נזקי אש מתבצעת באמצעות מילוי טפסים מתאימים והעברתם לחברה המבטחת. במקרים בהם ביטוח המבנה או ביטוח המשכנתא בוצע באמצעות סוכן, כי אז ימלא הסוכן את הטפסים המתאימים. במקרים אחרים ימלא המבוטח עצמו את הטפסים.

מילוי הטפסים מתאפשר בחברות מסוימות בצורה מקוונת. באחרות, הטופס ניתן למילוי ולשליחה באמצעות האינטרנט. בכל מקרה, הגשת תביעת פיצויים במקרה של נזק כתוצאה מאש צריכה להיות מלווה במסמכים מתאימים המאששים את התביעה ומוכיחים הנזקים שנגרמו למבנה כתוצאה ממנה. כיוון שכל פוליסת ביטוח משכנתא כוללת גם ביטוח מבנה, הרי שאם יש ביטוח כזה החברה המבטחת אמונה גם על הטיפול בנזקי האש.

 

למה חשוב לקחת עורך דין במקרה של נזקי שריפה

כאשר מבוטח מגיש תביעה בעקבות פוליסת ביטוח משכנתא בעניין נזקי שריפה, המבוטח חייב לעמוד בתנאים הבאים:

  • כיסוי: פוליסת הביטוח אכן חייבת לכסות נזקים למבנה כתוצאה משריפה. בדרך כלל, ביטוחי המשכנתא אכן כוללים נזקים כאלה. זאת, למעט נזקים כתוצאה מפעולות טרור, שבהם מטפלת המדינה.
  • מסמכים נלווים: חברת הביטוח דורשת מסמכים נלווים שונים. עורך דין מיומן מכיר את הנושא ויודע מה צריך לעשות כדי לממש את התביעה במהירות הגבוהה ביותר האפשרית. לרוב, מי שביתו נפגע כתוצאה משריפה מעוניין בכסף במהירות, כדי שיוכל לתקן את הנזקים ולחזור לחיים תקינים. עורך דין מיומן מזרז את ההליכים, בעצם העובדה שהוא ממלא את הטפסים נכונה ומונע טרטורים ודחיית התובע בלך ושוב.

 

בשורה התחתונה

בהגשת תביעת פיצויים במקרה של נזק כתוצאה מאש, באמצעות ביטוח המשכנתא, ככל שמילוי הטפסים מתבצע מהר יותר, וככל שהטפסים ממולאים בצורה נכונה, ללא שגיאות וללא מסמכים חסרים, כך יוכל מי שיש ברשותו ביטוח משכנתא או לכל הפחות ביטוח מבנה, לקבל את הכספים המגיעים לו בדין במהירות. עורך דין תביעות ביטוח מיומן מונע טעויות ומזרז באופן ניכר את ההליכים בדרך לקבלת פיצויים.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח אשראי

מי מאיתנו שיש בחפותו עסק כזה או אחר, בין אם מדובר על עסק קטן ובין אם מדובר על עסק גדול, ודאי מכיר את צמד המילים

עורך דין תביעות ביטוח מבנה למשכנתא

כל ישראלי שקונה בית או דירה באמצעות הלוואת משכנתא בעשור האחרון, נדרש לרכוש גם ביטוח משכנתא המורכב מפוליסת ביטוח חיים ופוליסת ביטוח מבנה למשכנתא. זוהי

מדריך תביעת ביטוח משכנתא

בנטילת הלוואת משכנתא מהבנקים למשכנתאות, הלווים מחוייבים לרכוש ביטוח משכנתא המורכב למעשה משתי פוליסות נפרדות: ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא. מטרתו של ביטוח המשכנתא

עורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא

כל ישראלי שקנה בית או דירה באמצעות משכנתא בעשור האחרון, נדרש לרכוש גם ביטוח משכנתא המורכב מפוליסת ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא. זוהי דרישת

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?