תביעת פיצויים במקרה של נזקי מים – ביטוח משכנתא

אחת התקלות הנפוצות במבנים פרטיים או בבתים משותפים היא תקלה בצנרת האינסטלציה והיווצרות נזקי מים במבנה. כמעט בכל המקרים מדובר בתקלה שההוצאות עבור התיקון שלה הן גבוהות ועלולות להגיע לכדי אלפי שקלים. אבל אם לבעל הנכס שבו אירעה תקלה יש ביטוח, ההוצאות עבור תיקון התקלה עשויות להיות משולמות על ידי חברת הביטוח.

דיירים שיש להם ביטוח משכנתא, הביטוח הזה כולל גם תיקון נזקי מים. מהם בעצם נזקי מים? מהו ביטוח המשכנתא ומה המטרה שלו? מה צריך לעשות ואיך להגיש תביעת פיצויים במקרה של נזקי מים? מה החשיבות של ביטוח מבנה? למה חשוב להסתייע בעורך דין תביעות ביטוח? במאמר שלפניכם נשיב לשאלות הללו ונסביר מה אפשר לעשות אם וכאשר מתברר שקיימים נזקי מים.

 

נזקי מים – מה זה בעצם

נזקי מים הם נזקים למבנה או לחלקים מהמבנה, הנגרמים כתוצאה מנזילת מים בצנרת או חדירה של מים מבחוץ. נזקי המים יכולים להיות קלים – נזקים קלים לקירות, עובש, הצטברות רטיבות על הקירות וריח רע. במקרים חמורים יותר, הנזקים יכולים לבוא לידי ביטוי בצורת הצפות, נזילות חמורות ועוד.

מעבר לנזקים הישירים, נזקי מים כוללים או עשויים לכלול נזקים לרכוש כתוצאה מהרטיבות. בנוסף, יכולים להיגרם גם נזקים עקיפים כתוצאה מקצרים חשמליים, שהם עצמם תוצאה של הרטיבות. מי שיש לו פוליסת ביטוח משכנתא, יכול להפעיל את הפוליסה במטרה לבצע תיקונים בנכס. שכן ביטוח כאמור כולל בדרך כלל גם ביטוח מבנה.

ביטוח משכנתא – מה זה ומה המטרות שלו

כל מי שרכש דירת מגורים באמצעות משכנתא, מכיר בוודאי את הדרישה לרכישת פוליסת ביטוח משכנתא. החלק המוכר והידוע ביותר בפוליסה נוגע לכיסוי תשלומי המשכנתא במקרה שאחד מהחתומים על המשכנתא הולך, חלילה, לעולמו, או שנמנעת ממנו היכולת לעמוד בתשלומי המשכנתא מסיבות שונות המוגדרות בפוליסה.

ואולם לביטוח המשכנתא יש גם חלק נוסף, שרבים אינם מודעים לו. החלק הנוסף הזה הוא ביטוח מבנה – פוליסת ביטוח שאמורה לכסות תיקונים וטיפולים במבנה. בנוסף, יכול מי שיש לו ביטוח למשכנתא כאמור להגיש תביעת פיצויים במקרה של נזקי מים. מדובר בתשלום פיצויים, שיתבצע אחרי הערכת הנזק בידי שמאי מוסכם מטעם חברת הביטוח.

תביעת פיצויים במקרה של נזקי מים - ביטוח משכנתא
תביעת פיצויים במקרה של נזקי מים – ביטוח משכנתא

מה צריך לעשות במקרה של נזקי מים

כאשר מתברר שיש בעיית אינסטלציה בבית, על בעלי הבית והדיירים בו לפעול בשני מישורים:

  1. זיהוי מקור הרטיבות וטיפול בו: המישור הראשון, המיידי והחשוב ביותר, הוא זיהוי המקום המדויק שבו ארע הנזק לצנרת, או לחילופין המקום שממנו חודרים מים לתוך המבנה. בשלב הבא, חשוב לבצע תיקון הנזק מהר ככל האפשר. מי שיש לו ביטוח משכנתא, צריך להפעיל את הביטוח כבר בשלב הזה. יש צורך ליצור קשר עם חברת הביטוח ולקבל הנחיות מה צריך לעשות. בדרך כלל, בעל הנכס יופנה לאינסטלטור מטעם חברת הביטוח, לביצוע התיקון של הנזק.
  2. תביעת פיצויים: במקרה של נזקי מים חמורים ובכלל, יכול בעל הנכס המבוטח באמצעות הפוליסה להגיש תביעה בגין נזקי מים שנגרמו לו. גם במקרה הזה ישלח שמאי מטעם חברת הביטוח כדי לבדוק את הנזק ולהעריך אותו. חשוב לבצע את הפנייה לחברת הביטוח מוקדם ככל האפשר. זאת, במטרה למזער את הנזקים מצד אחד ולהחיש ככל שניתן את מועד הטיפול בהם מצד שני.

לכל חברת ביטוח יש מוקד שאליו ניתן להתקשר במקרים מהסוג האמור, ובמקרים רבים נוספים. חשוב מאוד ואפילו מומלץ להכיר את המספר הזה. חשוב לא פחות להחזיק את פוליסת הביטוח בהישג יד, על מנת שניתן יהיה לדעת במהירות אילו נזקים כלולים בה.

 

מה החשיבות של ביטוח מבנה במקרה של נזקי מים

החשיבות של ביטוח מבנה נובעת מהעובדה שכל תיקון וכל טיפול במבנה כרוך בהוצאות כספיות משמעותיות. אם הטיפולים במבנה והתיקונים בו מתבצעים באופן יזום על ידי בעלי המבנה, התשלום עבורם יחול, מן הסתם, עליהם עצמם. ואולם אם מדובר בתיקון יקר, או בתביעת פיצויים בגלל נזקי מים או נזקים אחרים, התשלום עבור הנזק ימומן על ידי חברת הביטוח.

זאת, אחרי שבוצעה הערכת שמאי. ביטוח משכנתא, כפי שכבר הוזכר לעיל, כולל בתוכו גם ביטוח מבנה. לפיכך, מי שיש לו ביטוח כזה יכול להגיש תביעה בהתאם לאמות המידה הכלולות בפוליסה. ככל שבעלי הנכס הרחיבו את הכיסוי הביטוחי, כך הסכומים שחברת הביטוח תוכל לשלם כפיצויים עשויים להיות גבוהים יותר.

 

מי צריך ביטוח מבנה?

אחת הטעויות שרבים מרוכשי הדירות נוהגים לעשות, היא להניח שמבנים חדשים אינם דורשים ביטוח מבנה. מדובר בטעות שעלולה לעלות להם ביוקר. כדאי לדעת שגם במבנים חדשים ייתכנו תקלות שונות, החל בתקלות אינסטלציה וכלה בתקלות מבניות אחרות.

נכון שהסבירות שלהן נמוכה יותר, אבל הניסיון מלמד שחלק ניכר מהבעיות והתקלות מתרחש דווקא במבנים חדשים יחסית. סוג הבנייה, איכות הבנייה והמקום שבו הנכס בנוי, יכולים להשפיע על הסיכויים לתקלות. לדוגמה – מבנה שבנוי בקרבת הים חשוף יותר ממבנים אחרים לבלאי ולתקלות כתוצאה מהלחות והמליחות הגבוהה באוויר. מכל האמור לעיל אפשר להבין כי הבעלים של מבנים ישנים זקוקים, ללא צל של ספק, לביטוח מבנה.

 

כיצד מסייע עורך דין בטיפול בתביעות בעקבות נזקי מים

פוליסת ביטוח היא, כאמור, כלי חשוב בידי הבעלים של מבנה והדיירים בו, לטיפול נאות בנושא תביעת פיצויים במקרה של נזקי מים. עם זאת, לא אחת קורה שחברת הביטוח עצמה מעכבת את הפיצויים או מונעת אותם בתואנות וטענות שונות. במקרים כאלה, עורך דין יכול לסייע לבעלי נכס לקבל את מה שמגיע להם מחברת הביטוח.

אם הנזקים נובעים מהשכנים, עורך דין איכותי יכול לגרום לשכנים לזרז את התיקונים, ולאחר מכן לזרז את תשלום הפיצויים בעקבות הנזקים שנגרמו אל מימון התיקונים שבוצעו בגלל נזקים אלה. ביטוח משכנתא כשלעצמו הוא אמצעי מצוין. אבל המימוש שלו כרוך לעיתים בצורך להפעיל עורך דין תביעות ביטוח מיומן.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח אשראי

מי מאיתנו שיש בחפותו עסק כזה או אחר, בין אם מדובר על עסק קטן ובין אם מדובר על עסק גדול, ודאי מכיר את צמד המילים

עורך דין תביעות ביטוח מבנה למשכנתא

כל ישראלי שקונה בית או דירה באמצעות הלוואת משכנתא בעשור האחרון, נדרש לרכוש גם ביטוח משכנתא המורכב מפוליסת ביטוח חיים ופוליסת ביטוח מבנה למשכנתא. זוהי

מדריך תביעת ביטוח משכנתא

בנטילת הלוואת משכנתא מהבנקים למשכנתאות, הלווים מחוייבים לרכוש ביטוח משכנתא המורכב למעשה משתי פוליסות נפרדות: ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא. מטרתו של ביטוח המשכנתא

עורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא

כל ישראלי שקנה בית או דירה באמצעות משכנתא בעשור האחרון, נדרש לרכוש גם ביטוח משכנתא המורכב מפוליסת ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא. זוהי דרישת

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?