תביעת פיצויים במקרה של נזקי טבע – ביטוח משכנתא

ביטוח מבנה הוא אחד משתי פוליסות ביטוח שחובה לרכוש כאשר מבקשים הלוואת משכנתא מהבנק לרכישת נכס נדל"ן. פוליסת ביטוח מבנה למשכנתא הנרכשת לצד ביטוח חיים למשכנתא, מאפשרת הן לבנק המלווה והן לבעלי הנכס להגן על השקעתם במקרה של נזקים שיגרמו לנכס.

בין הכיסויים שמספק ביטוח המבנה למשכנתא ניתן למנות כיסוי מפני נזקי אש או נזקי מים, אך לא מפני נזקי טבע שעשויים להיגרם בין היתר על ידי פגעי מזג אוויר. את הביטוח מפני נזקי טבע, תוכלו לרכוש עבור הנכס שלכם ככיסוי ביטוחי הנלווה לביטוח המבנה שחייבים לעשות במסגרת ביטוח משכנתא.

בסקירה שלהלן נסביר מהם נזקי טבע, אילו נזקי טבע מכוסים בנספח שניתן להוסיף לביטוח המבנה למשכנתא, כיצד מגישים תביעת פיצויים במקרה של נזקי טבע באמצעות ביטוח המשכנתא, ומתי כדאי להסתייע בשירותיו של עורך דין תביעות ביטוח.

 

מהם נזקי טבע?

נזקי טבע הינם נזקים שעלולים להיגרם למבנה בעקבות פגיעות של איתני הטבע. נזקי טבע נפוצים על פי רוב בחודשי החורף, אך הם עלולים להתרחש גם בעונות אחרות של השנה ואינם מוגבלים בהכרח לאזור גיאוגרפי מסוים בארץ. לעתים נזקי טבע מתבטאים בקריסה של עץ על גג המבנה, על המרפסת שלו, בחצר הבית, וכדומה.

אילו נזקי טבע מכוסים בביטוח מבנה למשכנתא?

ביטוח מבנה למשכנתא בא לכסות מגוון סוגי נזקים שעלולים להיגרם לבית או לדירה, ובכללם נזקי מים, או נזקי אש. אולם למרבה הצער, נזקי טבע לסוגיהם אינם מכוסים כברירת מחדל במסגרת ביטוח המבנה למשכנתא.

רעידות אדמה, שיטפונות או הצפות, ברד כבד, סופות שלגים, מפולות, גשמים חזקים, סופות מסוכנות, ושאר פגעים שאיתני הטבע ומזג האוויר עלולים לחולל לנכס שלנו, אינם מכוסים ביטוחית בביטוח מבנה למשכנתא. מאחר וההוצאות סביב תיקון נזקי טבע, עלולות להגיע גם לסכומים כבדים מאוד, מומלץ מאוד להוסיף לביטוח המבנה למשכנתא נספח ביטוחי שיאפשר להגיש תביעת פיצויים במקרה של נזקי טבע, דרך ביטוח המשכנתא.

 

רגע, מהו ביטוח מבנה למשכנתא?

ביטוח מבנה למשכנתא הוא פוליסת ביטוח אשר באה לכסות תיקונים שעלולים להידרש בעקבות תקלות שונות שעשויות להתגלות בבית או בדירה הנרכשים. יתר על כן, במסגרת ביטוח מבנה למשכנתא, ישנה אפשרות להגשה של תביעת פיצויים, במקרים שאירע נזק כלשהו למבנה, כתוצאה מנזקי אש, פגיעות ברק או נזילות. פיצויים אלו נועדו לכסות חלק ניכר מסך ההוצאות שמפגעים מהסוג הנ"ל עלולים ליצור לבעלי הבית או הדירה.

תביעת פיצויים במקרה של נזקי טבע - ביטוח משכנתא
תביעת פיצויים במקרה של נזקי טבע – ביטוח משכנתא

כיסוי ביטוחי לנזקי טבע בביטוח מבנה למשכנתא – נחוץ גם בחורף הישראלי

למרות שהחורף בישראל אינו נחשב קשה מדי מבחינת אקלים, גם בארצנו הקטנטונת נפגעים מדי שנה מבנים רבים מהצפות ושטפונות בעקבות סופות גשמים ולעתים גם בעקבות קריסת עמודי מתח ועצים שנפגעו מרוחות חזקות. בערים ויישובים רבים במדינת ישראל, התשתית המקומית טעונת שיפור והדבר בא לידי ביטוי בבעיות ניקוז קשות בחודשי החורף עתירי המשקעים.

כתוצאה מכך, אנו שומעים על מקרים רבים שבהם בתים ודירות הוצפו, ועקב כך נהרסו גם תשתיות שונות במבנה לרבות תשתית החשמל. בהיעדר כיסוי לנזקי טבע במסגרת ביטוח המבנה למשכנתא, בעל הנכס למעשה מסתכם בכך שהדירה או הבית שרכש ממיטב כספו, יפגעו באופן שיחייב תיקונים מורכבים ויקרים להחריד.

העלויות של תיקונים מסוג זה עלולות להגיע לסכומים בלתי נתפסים ולכן ישנה חשיבות רבה להוספת הכיסוי הביטוחי שיאפשר לכם להגיש תביעת פיצויים במקרה של נזקי טבע – דרך ביטוח המשכנתא שלכם.

 

איזה פיצוי ניתן לקבל בהגשת תביעת פיצויים במקרה של נזקי טבע?

גובה הפיצוי שניתן לקבל מחברת הביטוח בגין תביעת פיצויים במקרה של נזקי טבע, תלוי בהיקף הנזק שנגרם לבית או לדירה של המבוטח. נדרשת הערכה של שמאי ביטוח כדי לאמוד את הנזקים שאיתני הטבע גרמו למבנה באופן מדויק, ולכן עם קרות מקרה ביטוחי חשוב להתייעץ עם עורך דין תביעות ביטוח שיחבר אתכם לאיש מקצוע שיסייע במיצוי זכויותיכם.

 

כיצד מגישים תביעת פיצויים בגין נזקי טבע באמצעות ביטוח משכנתא?

הגשת תביעת פיצויים במקרה של נזקי טבע, במסגרת ביטוח המבנה למשכנתא, היא פעולה הכרחית הנחוצה לקבלת פיצוי כספי במקרים של נזקי טבע שאירעו בבית או בדירה שקניתם. הגשת התביעה מתבצעת על ידי מילוי טופס תביעה והעברתו לידי המבטחת.

במקרים שבהם ביטוח המבנה למשכנתא נרכש דרך סוכן ביטוח, תוכלו גם להסתייע בסוכן לשם הגשת התביעה שלכם. מנגד, חשוב לדעת כי במרבית חברות הביטוח כיום ניתן למלא את טופס התביעה באופן דיגיטלי ולשלוח אותו אונליין גם בכוחות עצמכם.

אם תעדיפו, תוכלו כמובן גם להעביר את תביעתכם באמצעות דואר רשום למשרדים של חברת הביטוח הרלוונטית. כך או כך, חשוב לזכור שהגשת תביעת פיצויים במקרה של נזקי טבע חייבת להיות מגובה במסמכים רלוונטיים המתעדים את הנזקים שנגרמו למבנה על ידי איתני הטבע.

 

תביעת פיצויים במקרה של נזקי טבע – מתי כדאי להסתייע בשירותיו של עורך דין תביעות ביטוח

על מנת לקבל סיוע כספי במקרים של נזקי טבע לנכס שלטובת רכישתו נטלתם על עצמכם משכנתא, יש להגיש לחברת הביטוח תביעת ביטוח מבנה למשכנתא. על מנת להבטיח כי תקבלו מהמבטחת את מלוא הפיצוי הכספי לו אתם זכאים, מומלץ להסתייע בעורך דין להגשת תביעת פיצויים במקרה של נזקי טבע.

עורך דין תביעות ביטוח יוכל לסייע לכם במילוי נכון של טופס התביעה ובצירוף האסמכתאות שיאמתו ויכמתו את הנזקים שנגרמו לנכס. סיוע משפטי זה ישפר את הסיכויים לכך שתביעתכם תתקבל ותטופל במהירות וביעילות על ידי חברת הביטוח שלכם. סיוע של עורך דין תביעות ביטוח מבנה למשכנתא רלוונטי גם במקרים בהם חברת הביטוח מנסה להערים קשיים עליכם כמבוטחים, ולדחות על הסף את תביעת הפיצויים שהגשתם בעקבות נזקי טבע.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח אשראי

מי מאיתנו שיש בחפותו עסק כזה או אחר, בין אם מדובר על עסק קטן ובין אם מדובר על עסק גדול, ודאי מכיר את צמד המילים

עורך דין תביעות ביטוח מבנה למשכנתא

כל ישראלי שקונה בית או דירה באמצעות הלוואת משכנתא בעשור האחרון, נדרש לרכוש גם ביטוח משכנתא המורכב מפוליסת ביטוח חיים ופוליסת ביטוח מבנה למשכנתא. זוהי

מדריך תביעת ביטוח משכנתא

בנטילת הלוואת משכנתא מהבנקים למשכנתאות, הלווים מחוייבים לרכוש ביטוח משכנתא המורכב למעשה משתי פוליסות נפרדות: ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא. מטרתו של ביטוח המשכנתא

עורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא

כל ישראלי שקנה בית או דירה באמצעות משכנתא בעשור האחרון, נדרש לרכוש גם ביטוח משכנתא המורכב מפוליסת ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא. זוהי דרישת

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?