תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי

במדינת ישראל הביטוח הוא ציבורי עקב כך שכל אדם משלם עבור ביטוח לאומי ומשם מופרש גם כסף עבור ביטוח בריאות ממלכתי. ביטוח זה מספק לכם מענה בריאותי רפואי די בסיסי אך מספק. בהמשך לכך, ישנם גם בתי חולים ציבוריים אשר הטיפולים וההליכים יותר בחלק מההליכים נחשבים ברמה נמוכה יותר אך בהתאם גם זולים יותר או מכוסים יותר על ידי הביטוח הממלכתי.

מנגד, ישנם בתי חולים פרטיים אשר על ניתוח אצלם תוכלו להגיש תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי ולקבל כיסוי בדומה לבית חולים ציבורי.

ניתוחים, ובאופן כללי הליכים רפואיים, יכולים להיות מאוד יקרים בהתאם לתנאים, למורכבות ולסיכון בהם מבוצעים אך גם בהתאם להיכן מבוצעים. ניתוח בבית חולים פרטי עלול לעלות הרבה כסף ועל כן, חברות הביטוח מציעות להשתתף במחיר שלהם באם תבטחו את עצמכם בהתאם ותגישו תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי שיעמוד בתנאים של החברה.

ההחזר הכספי שתקבלו יכול להיות בדיוק בעלות שהוצאתם (יכול להגיע לעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים) או החזר חלקי.

הגשת תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי היא אמנם רשות אך מבחינתנו הגשת התביעה עבורכם היא מחויבות. נשמח לסייע לכם בכל הליך התביעה כך שללא הרבה עשייה מצדכם התביעה תוגש בזמן ובמקצועיות יתרה, צרו עמנו קשר.

מתי מגישים תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי?

התשובה הפשוטה – לאחר שעברתם ניתוח בבית חולים פרטי ושילמתם עליו מכספכם, אך כמובן שכמו כל עולם הביטוח התשובה מסתבכת. ראשית, לא כל ניתוח מזכה אתכם בהגשת תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי ומומלץ לוודא טרם ביצוע הניתוח שההליך שאתם הולכים לעבור, והיכן שתעברו אותו, אכן מזכה אתכם בהחזר, או לחילופין שיש ביכולתכם לשלם את המחיר המלא עבור ההליך.

 

מה כוללת תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי?

כאשר תגישו תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי בעצם תמלאו טופס אינטרנטי או סרוק אשר ברוב חברות הביטוח אם לא בכולן, כולל חלק אחד שאתם ממלאים בעצמכם וחלק שני שהרופא ממלא.

  1. פרטים אישיים – הזדהות מול חברת הביטוח שאכן מדובר במבוטח שלה, נוסף על פרטים שעשויים לעניין את החברה כדוגמת מצבו הרפואי של המבוטח.
  2. סיבת התביעה – התייחסות לניתוח שעברתם בבית החולים הפרטי.
  3. פרטים רפואיים – באחריות הרופא למלא.
  4. פרטי תשלום – בגלל שאתם מגישים תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי חברת הביטוח צריכה לראות שאכן שילמתם בעבור הניתוח וגם כמה שילמתם, כאן סביר להניח שתצטרכו לצרף את הקבלה, האסמכתא על התשלום ופרטים נוספים.
  5. מסמכים רפואיים – כל מסמך המתקשר לתביעה, באם יחסר החברה תבקש באופן ספציפי יותר בהמשך.
תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי
תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי

אישור הוצאות טרם הניתוח

חברות ביטוח מסוימות אין מסכימות לקבל תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי על ניתוחים שכבר בוצעו בבתי חולים פרטיים בפרט. כלומר, באם אתם מתכוונים לבצע ניתוח דווקא בבית חולים פרטי ואתם מעוניינים להפעיל את חברת הביטוח שתחזיר לכם את העלות של הניתוח, עליכם לסגור זאת עם החברה טרם הניתוח כי החברה לא תהיה מוכנה להחזיר את ההוצאה לאחר שכבר ביצעתם את הניתוח.

חשוב לוודא זאת טרם הניתוח ולהוציא אישור מתאים.

 

הסדר מנתחים ובתי חולים

דבר נוסף אשר חשוב לבדוק טרם ביצוע הניתוח הוא האם המנתח ובית החולים נמצאים בהסדר של חברת הביטוח, באם יש לה כזה. רשימת בתי החולים ומנתחים שאיתם לחברה יש הסדר לעיתים גם משפיעה על היכולת שלכם לתבוע תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי באופן שאם הניתוח לא היה חלק מההסדר יכול להיות שהחברה לא לוקחת עליו אחריות כלכלית והתביעה שלכם לא תהיה תקפה.

 

איך אדע מי בהסדר?

אל תוותרו על בירור איזה מנתח בהסדר ואיזה לא, זאת יכול להשפיע רבות על עתיד תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי שתגישו. תוכלו לחפש באתר של חברת הביטוח שלכם מנתח מתאים או לבחור מנתח ולאחר מכן לוודא שהוא אכן בהסכם.

 

השתתפות עצמית

בכל ביטוח ישנה סקאלה בין המימון המלא של חברת הביטוח להליך שביצע המבוטח לבין ההשתתפות העצמית של המבוטח, כלומר כמה כל אחד מהצדדים שם לצורך המימון. לרוב, ההשתתפות העצמית נקבעת בפוליסה או שלחילופין, נקבעת בפוליסה תקרת ההשתתפות העצמית, כלומר מה הסכום הכי גבוה שתצטרכו לשלם עבור ניתוח.

כאשר תגישו תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי המטרה שלכם תהיה לקבל תשובה שבה ההשתתפות העצמית שלכם קטנה ככל האפשר והמימון של חברת הביטוח גדול ככל האפשר. לרוב, כאשר בוחרים במנתח מתוך ההסדר, בהתאם גם ההשתתפות העצמית של המבוטח תהיה קטנה יותר.

ניתוח בבית חולים פרטי, בשונה מבית חולים ציבורי, עלול לעלות מחיר מאוד גבוה דווקא בגלל שמדובר בבית חולים שאינו שייך למדינה. באם בכל זאת בחרתם לעבור את הניתוח בבית חולים פרטי, בגלל שאתם מאמינים באיכות או חיפשתם אחר רופא ספציפי, תוכלו לקבל החזר עבור הכסף שהוצאתם על הניתוח לאחר שהניתוח כבר קרה וששילמתם עליו.

קבלת ההחזר תהיה לאחר הגשת תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי לחברת הביטוח שלכם, ובאם תמצאו עומדים בתנאי הפוליסה, הכסף יוחזר.

 

שילמתם על ניתוח שבוצע בבית חולים פרטי? באם אתם מבוטחים בביטוח מתאים מגיע לכם החזר כספי על ההוצאה! לצורך כך עליכם להגיש תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי אשר תכלול את כל הפרטים ותהיה כמה שיותר מסודרת ויעילה. תוכלו לשכור את שירותינו על מנת לקבל סיוע בהגשת התביעה, כזה שישיג לכם את הפיצוי שאתם רוצים מבלי שתצטרכו להתאמץ.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח שיניים

הרבה אנשים יעידו כי השיניים גורמות לחיוך שלנו להיראות נהדר או דווקא פחות ועל כן, ישנה חשיבות גדולה בשמירה עליהן על ידי צחצוח נכון. אך

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?