תביעת החזר כספי בגין התייעצות עם רופא מומחה

הרפואה בישראל ובעולם מאוד מתקדמת, וככל שהזמן עובר הטכנולוגיה מתקדמת ומוצעים פתרונות וטיפולים חדשניים ומיוחדים כדי לפתור כל מיני מקרים רפואיים שלא היה ניתן לפתור בעבר. בהתאם לכך, ישנם מקרים ומצבים אשר דורשים חוות דעת מיוחדת של רופא מומחה אשר מבין בתחום ויכול לשפוך יותר אור מאשר רופאי המשפחה הכלליים. התייעצות זו דורשת תשלום מיוחד אשר ניתן לבקש החזר חלקי עליו מחברת הביטוח בה המטופח מבוטח.

תביעת החזר כספי בגין התייעצות עם רופא מומחה אפשרית לכל מי שמכוסה בביטוח בריאות פרטי מתאים עם פוליסה מותאמת.

התייעצות עם רופא מומחה, למרות שהיא רק התייעצות ואינה בהכרח טיפול, יכולה לעלות הרבה כסף ועל כן, גם הפיצוי שלה יכול להגיע לסכומים מאוד גבוהים עקב כך שמטרתו של הפיצוי לכסות את ההוצאה שהיה למטופל על ההתייעצות.

באם הפנו אתכם להתייעצות עם רופא מומחה על מנת לקבל חוות דעת מקצועית וספציפית, באם יש לכם פוליסה מתאימה אתם זכאים לתבוע את חברת הביטוח ולקבל החזר כספי על ההוצאה הזאת. אנחנו קוראים לכם לפנות אלינו ולקבל סיוע בכל התהליך עד לקבלת הכסף בחזרה על ההתייעצות שנכחתם בה.

התייעצות עם רופא מומחה

המושג רופא מומחה מתייחס לכל רופא אשר מתמחה בתחום ספציפי, בשונה מרופא ילדים או רופאי משפחה אשר נותנים מענה טוב, אך כללי, ללקוחות קופות החולים שלהם. לעיתים, אין חוות דעת זאת מספיקה ורופא המשפחה יכול להמליץ למטופל לפנות לייעוץ של רופא מומחה.

בגלל שמדובר בהליך מיוחד ולא שגרתי, הוא דורש תשלום מיוחד ובהתאם גם מוצע ככיסוי בפוליסות פרטיות של חברות ביטוח רבות בארץ. ישנם המון סוגים של רופאים מומחים מוכרים יותר ופחות.

 

תביעת החזר כספי בגין התייעצות עם רופא מומחה

הגשת תביעת החזר כספי בגין התייעצות עם רופא מומחה מוגשת על ידי לקוח של חברת ביטוח פרטית על מנת לקבל החזר כספי על הוצאה שנדרש אליה בגין התייעצות פרטית מעבר לרפואה המוצעת בקופת החולים. התביעה מוגשת לחברת הביטוח ומרגע זה מתחיל הליך שסופו כמובן קבלת ההחזר או קבלת תשובה שלילית על זכאות הלקוח לקבל החזר על מימון ההתייעצות.

תביעת החזר כספי בגין התייעצות עם רופא מומחה
תביעת החזר כספי בגין התייעצות עם רופא מומחה

מגישים תביעה

השלב הראשון בהליך תביעת החזר כספי בגין התייעצות עם רופא מומחה הוא כמובן הגשתה לחברת הביטוח. כאן זה המקום להתייעץ עם איש מקצוע אשר מתמחה בתחום ויקל עליכם את המילוי, ייעל את התוצאה ופשוט יסייע לכם להיות בראש שקט להתמודדות עם המצב הרפואי שנקלעתם אלין. הגשת התביעה מתבצעת באינטרנט בטופס מיוחד וכוללת שני חלקים למילוי.

 

פרטים אישיים של הלקוח

מילוי כל הפרטים האישיים הנדרשים לזיהוי של הלקוח כך שהחברה תדע בדיוק במי מדובר ותחזיק בכל הפרטים הנדרשים לתהליך. החלק הזה עשוי להיות פשוט יותר אך הוא גם כולל את הפרטים על ההתייעצות כדוגמת המצאת קבלות או תיעודים של התשלום שביצעתם כדי לדייק ולאשר את ההחזר המבוקש.

 

מידע רפואי על ידי רופא

חלק זה ממלא הרופא אשר מטפל בלקוח שמגיש תביעת החזר כספי בגין התייעצות עם רופא מומחה, לא הרופא המומחה אשר פנו אליו אלא זה שמטפל באופן מתמשך בלקוח התובע.

המטרה של חלק זה לשפוך אור על מצבו הרפואי של הלקוח אשר הביא אותו להצטרך את ההתייעצות עליה הוא דורש החזר כספי.

למרות שהרופא הוא זה שממלא את הטופס, חשובה גם כאן חוות דעת של איש מקצוע בתחום הביטוח כדי לוודא שהכל ברמה הנדרשת ונותן את המידע שיביא לכם את ההחזר.

 

בודקים זכאות

לאחר הגשת התביעה לחברת הביטוח התהליך עובר להתנהל אצלה ותחילה החברה בכלל בודקת אם יש זכאות לקבלת ההחזר. זאת תלוי בכל הפרטים שמילא הלקוח, באמינות, בנכונות וברלוונטיות שלהם לפוליסה.

האם הפוליסה מכסה ומאפשרת להגיש תביעת החזר כספי בגין התייעצות עם רופא מומחה, האם היא מכסה זאת, עמידת הלקוח בכל התנאים שיש בפוליסה ועוד…

 

מקבלים תשובה

לאחר בדיקת הזכאות החברה מחליטה האם להחזיר כסף ללקוח ולקבל את תביעת החזר כספי בגין התייעצות עם רופא מומחה שהגיש, או שמא לדחות אותה בשל היעדר זכאות או אי עמידה באחד התנאים הנדרשים.

תשובה זאת משקפת את ההליך, כמה הוא היה מקצועי וממוקד ועל זאת ללא ספק משפיע עורך דין ביטוח שתוכלו לשכור על מנת שילווה את התהליך שלכם.

 

מוסיפים מידע

התשובה אשר תיתן לכם חברת הביטוח יכולה להיות שלילית או חיובית, אך גם תשובת ביניים אשר בעצם תבקש מכם להגיש מסמכים נוספים שחברת הביטוח רואה לנכון לבדוק על מנת לקבוע את הזכאות.

על כן, חשוב כי תשמרו כל תיעוד, קבלה, חשבונית מס וכו', שתקבלו במהלך הדרך כדי שלא יחסר לכם דבר ולא תפלו דווקא על מסמך חסר למרות שאתם בלי ספק זכאים לקבלת ההחזר.

 

השתתפות עצמית

אמנם תביעת החזר כספי בגין התייעצות עם רופא מומחה תסייע לכם לקבל חלק מהכסף שלכם בחזרה, או לחסוך לכם כסף, אך פעמים רבות, אם לא תמיד, תדרשו גם לממן השתתפות עצמית בתשלום על ההתייעצות עם הרופא המומחה שתלכו או שהלכתם אליה.

גובה ההשתתפות העצמית תלוי בתנאי הפוליסה שנקבעו מראש בהתאם לכמה שילמתם בכל חודש, במסלול בו אתם נמצאים, או כל מאפיין אחר שמתייחס לכך בפוליסה.

אל תתמודדו עם תביעת החזר כספי בגין התייעצות עם רופא מומחה בעצמכם, לא רק שיש לכם בעיות רפואיות על הראש הבירוקרטיה הזאת לא צריכה להתווסף. פנו לקבלת ייעוץ עוד היום וגלו כמה פשוט לתבוע את חברת הביטוח בעזרתנו.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח שיניים

הרבה אנשים יעידו כי השיניים גורמות לחיוך שלנו להיראות נהדר או דווקא פחות ועל כן, ישנה חשיבות גדולה בשמירה עליהן על ידי צחצוח נכון. אך

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?