תביעות ביטוח מחלות קשות

אירועים רפואיים אשר פוקדים אותנו במפתיע מותירים אותנו עם הליך רפואי מורכב שיש לבצע על מנת להחלים או לחיות עם מחלה, אך גם במצב כלכלי מורכב לאור כל הטיפולים, ירידה ביכולת ההשתכרות ובכלל הפנאי הרגשי והמנטלי לטפל ולהתעסק בכסף מרגע גילוי המחלה.

ביטוח מחלות קשות מנסה לתת פתרון למורכבות השנייה, הכלכלית, ומבטיח למבוטחיו פיצוי כספי מאוד גבוה במקרה שתתגלה אצלם אחת מהמחלות שנחשבות מחלות קשות מבחינת חברת הביטוח שאצלה נקנתה הפוליסה.

תביעות ביטוח מחלות קשות מוגשות על ידי מבוטחים אשר שילמו במשך תקופה ממושכת עבור ביטוח מחלות קשות ואכן בהמשך התגלתה אצלם מחלה קשה מתוך פירוט המחלות בפוליסה. תביעה הנענית בחיוב מזכה את התובע בפיצוי כספי חד פעמי אשר מטרתו להקל את התהליך המחלה מבחינת כלכלית. לרוב, הפיצוי יהיה בגובה של כמה מאות שקלים, ויכול להגיע אפילו ל-700,000 שקלים אם המחלה נחשבת מאוד קשה ומדובר בגילוי ראשון.

התמודדות עם גילוי של מחלה קשה הוא מורכב בפני עצמו אך חשוב שתקדישו קשב לתבוע את חברת הביטוח שלכם או לפחות להיעזר באנשי מקצוע שיעשו זאת עבורכם. פנו אלינו לסיוע בכל הליך תביעות ביטוח מחלות קשות על מנת שתוכלו לקבל סכום כסף גבוה שיסייע לכם בהתמודדות עם המחלה.

 

ביטוח מחלות קשות

המטרה של ביטוח מחלות קשות לסייע כלכלית לאדם אשר גילה כי הוא חולה במחלה קשה. הצטרפות לפוליסה זאת דורשת תשלום חודשי של כמה מאות שקלים בחודש, אך בתמורה לכך, היא עתידה לזכות את המבוטח במענק חד פעמי מאוד גדול, כזה שיסייע לו מאוד.

חברות הביטוח, וגם מבוטחיהן, מבינים כי גילוי של מחלה קשה יכול לגרור עמו הרבה "תופעות לוואי" כלכליות אשר יביאו את המבוטח למצב שהוא יצטרך סכום כסף גדול נוסף על מה שיש לו.

מה היא מחלה קשה?

סביר להניח כי עבור רבים מאיתנו, הרבה מחללות נחשבות כקשות. בגלל שמדובר במונח די סובייקטיבי, כי מחלה אחת יכולה להיות קשה עבור אחד אך קלה עבור אחר (קחו לדוגמא מחלה בקורונה), חברות הביטוח מפרטות בפוליסה שלהן בדיוק מי נחשבות מחלות קשות, זאת מצמצם תביעות ביטוח מחלות קשות אשר מוגשות מתוך תחושה של המבוטח כי גילו לו מחלה קשה, אך זאת לא בתוך הרשימה של חברת הביטוח.

תביעות ביטוח מחלות קשות
תביעות ביטוח מחלות קשות

דוגמאות למחלות קשות

  1. מחלות לב – רשימה סגורה של מחלות אשר בתוכה ניתוח מעקפי לב וניתוח לב פתוח.
  2. מחלות כבד – רשימה סגורה של מחלות אשר בתוכה שחמת ואי ספיקת כבד.
  3. סרטן.
  4. איבוד איברים.
  5. ניוון שרירים.
  6. נכות חושית – כדוגמת עיוורון וחירשות.

 

תשלום או מול פיצוי

תביעות ביטוח מחלות קשות עשויות לזכות את המבוטח התובע בסכומים עצומים אל מול התשלום שהמבוטח משלם בכל חודש. נתון נוסף מעניין שחשוב להכיר, הוא שחברות הביטוח דורשות תשלומים שונים מאנשים בשל היותם מעשנים, כך שמגיל מסוים אנשים מעשנים ישלמו יותר מאנשים שאינם מעשנים למרות שהם באותו הגיל.

סעיף נוסף שחשוב להכיר בהקשר התשלום והפיצוי הוא תקופת ההכשרה אשר מגדירה החל מכמה ימים מרגע תחילת התשלום על הביטוח ועד לגילוי המחלה או האירוע הרפואי, זכאי המבוטח להתחיל הליך של תביעות ביטוח מחלות קשות.

 

מתי לא ניתן להגיש תביעה?

לכאורה נראה די פשוט, מגלים מחלה קשה, מגישים תביעות ביטוח מחלות קשות ומקבלים פיצוי בסך כמה מאות אלפי שקלים. בפועל, ישנן חברות ביטוח המונעות הגשת תביעה במקרה שהמבוטח נפטר כתוצאה מהמחלה בתוך 14 יום מרגע גילויה. זאת בגלל המטרה של הביטוח לשלם למבוטח מתוך רצון לסייע לו להתמודד עם המחלה הקשה שבה הוא חלה, או עם ההחלמה מהניתוח שעבר באופן מפתיע.

 

איך מבצעים תביעות ביטוח מחלות קשות?

כאשר מבוטח גילה כי אכן הוא חולה במחלה קשה, עליו להתחיל הליך של תביעות ביטוח מחלות קשות. התביעה המוגשת לחברת הביטוח ובעצם מדובר במילוי של טפסים אינטרנטיים וביניהם לרוב גם ויתר על סודיות רפואית. זאת על מנת לאפשר לחברת הביטוח לגלות מה המצב הרפואי האמיתי של המבוטח מבחינת איזו מחלה גילו לו, באיזה שלב ובאיזו חומרה.

 

תביעות ביטוח מחלות קשות – סרטן

מחלת הסרטן כמובן נחשבת מחלה קשה ועל כן, מזכה את המבוטחים החולים בה בפיצוי כחלק מפוליסת הביטוח שנרכשה. בגלל שסרטן יכול להיות מחלה חוזרת, כלומר שאדם יחלה בה, יחלים ולאחר זמן מה יחלה בה שוב, רוב חברות הביטוח מתייחסות גם באופן פרטני לסרטן ובייחוד לתדירות הגילוי.

כלומר, באם הוגשו תביעות ביטוח מחלות קשות בגין סרטן, התביעה הראשונה תזכה בפיצוי גבוה בדומה לשאר המחלות הקשות בפוליסה, אך תביעה הבאה וכן הלאה, יזכו כול פעם בסכום נמוך יותר. גם לעת הגילוי ישנה התייחסות בפוליסה, באם הסרטן התגלה מאוד מוקדם או דווקא כבר בתור גידול ממאיר ומפותח שמסכן את חייו של המבוטח.

חברות ביטוח מציעות לכם לשלם סכום כסף יחסית נמוך בכל חודש או בכל שנה ובתמורה מבטיחות לכם פיצוי כספי גבוה אם אכן תתגלה לכם מחלה קשה. תביעות ביטוח מחלות קשות מוגשות לחברת הביטוח, לרוב בצורה אינטרנטית ולאחר בדיקה שמבצעת חברת הביטוח הן נענות בחיוב (או בשלילה) ובגובה הפיצוי שלפי תנאי הפוליסה הן מחויבות לתת למבוטח.

המטרה של פיצוי זה לסייע בתהליך המחלה מתוך הבנה שהיא פוגעת לא רק בבריאות אלא גם במצב הפיננסי של המבוטח.

 

לא סתם שילמתם בכל חודש לחברת הביטוח על ביטוח מחלות קשות, באם התגלתה אצלכם מחלה קשה חשוב שתתבעו את מה שמגיע לכם מחברת הביטוח בחזרה. זכרו שיכול להיות שמדובר בסכום כסף מאוד גבוה! בגלל שמדובר בתקופה מורכבת, אנחנו כאן לשירותכם על מנת להקל את התהליך, מחכים לשמוע מכם!

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח שיניים

הרבה אנשים יעידו כי השיניים גורמות לחיוך שלנו להיראות נהדר או דווקא פחות ועל כן, ישנה חשיבות גדולה בשמירה עליהן על ידי צחצוח נכון. אך

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?