תביעת פיצוי כספי במקרה של מוות כתוצאה מניתוח

את האמון והביטחון הכי גדול שלנו אנחנו שמים בצוותים הרפואיים אשר מטפלים ודואגים לנו בכל מיני סיטואציות, החל מרופא המשפחה בבדיקה פשוטה ועד לניתוח מורכב שאנחנו לא מבינים בו דבר.

במקביל לכך שאנחנו מאמינים מאוד ביכולות שלהם, הם גם מחויבים לדאוג לנו ולבריאות שלנו. במקרים קיצוניים בהם הם לא מצליחים לעשות זאת, נכנס הביטוח לפעולה במטרה לכסות את הנזק, הכירו את תביעת פיצוי כספי במקרה של מוות כתוצאה מניתוח.

הגשת תביעת פיצוי כספי במקרה של מוות כתוצאה מניתוח לחברת הביטוח מתבצעת כמובן על ידי משפחתו של המנוח ומטרתה לקבל פיצויים על המקרה המצער שקרה, כמובן שזאת אפשרי באם היה המנוח מבוטח בפוליסה שכללה זאת. התביעה משיגה פיצוי כספי למשפחה אשר מתחילה באלפי שקלים ועולה בהתאם למקרה ולפוליסה שהייתה שייכת למנוח.

מקרים מצערים כמו מוות בניתוח עשויים להקשות מאוד על המשפחה של הנפטר גם מבחינה כלכלית. אתם לא לבד בהליך הגשת תביעת פיצוי כספי במקרה של מוות כתוצאה מניתוח ואנחנו כאן לסייע לכם לקבל את הפיצוי שיכול לעשות הבדל משמעותי בהתמודדות הכלכלית עם הפטירה.

תביעת חברת הביטוח

לכל אזרח בישראל, יש במסגרת החוק, פוליסת ביטוח ממלכתית אשר מכסה הוצאות ומקרים בסיסיים מבחינת תאונות ומצבים רפואיים. נוסף על כך, בוחרים רבים להרחיב לביטוח פרטי אשר מכסה יותר סיכונים או מרחיב את הפיצוי שיקבל המבוטח באם יתבע את חברת הביטוח לאחר מימוש של אחד הסיכונים הללו. על מנת לקבל פיצויים אלו נדרשים המבוטחים, או קרובי משפחתם שרשאים לעשות זאת, לתבוע את חברת הביטוח.

 

תביעת פיצוי כספי במקרה של מוות כתוצאה מניתוח – חברת הביטוח

אחד מהסיכונים המכוסים בפוליסות ביטוח הוא הסיכון למות. הגשת תביעת פיצוי כספי במקרה של מוות כתוצאה מניתוח מפצה את המשפחה בכסף אשר אמור לפצות על כך שהמבוטח מת.

על מנת לקבל פיצוי זה נדרשת המשפחה להגיש תביעת פיצוי כספי במקרה של מוות כתוצאה מניתוח לחברת הביטוח אשר כיסתה סיכון זה, באם תמצא המשפחה זכאית, היא תקבל את הפיצוי. מדובר בביטוח חיים אשר מאפשר לילדיו או לבן הזוג של המנוח לתבוע בכל מקרה מוות שהוא.

תביעת פיצוי כספי במקרה של מוות כתוצאה מניתוח
תביעת פיצוי כספי במקרה של מוות כתוצאה מניתוח

הגשת תביעת פיצוי כספי במקרה של מוות כתוצאה מניתוח – בית משפט

לא רק את חברת הביטוח ניתן לתבוע במקרה של מוות מניתוח, אלא מתאפשר גם לטעון לרשלנות רפואית ולהגיש תביעה נוספת לבית המשפט בסיוע של עורך דין. במקרים אלו, על עורך הדין שנשכר, אשר מייצג את קרוביו של המנוח, להוכיח כי אכן היה ניתן למנוע את המוות ולרופאים שביצעו את הניתוח יש יד בכך שהוא נפטר בגלל הניתוח. כאן אין קשר לחברת הביטוח ומדובר בפעולה חיצונית נוספת.

 

איך יודעים מה לעשות?

לא רק שמדובר במוות של אדם קרוב, גם כל המצב יכול להיות מאוד מבלבל מבחינה בירוקרטית ופרקטית של מה צריך לעשות או מה אפשר לעשות. כדי שמשפחתו של המנוח תקבל את מה שמגיע לה, חשוב לפעול בצורה הכדאית ביותר ולהבין מה נכון, ומה פחות נכון לעשות.

יכול להיות כי למרות שנראה כי כדאי מאוד להגיש תביעת פיצוי כספי במקרה של מוות כתוצאה מניתוח בבית המשפט ולטעון לרשלנות רפואית, בפועל אין באמת בסיס להאשמות ויהיה מדובר בבזבוז זמן וכסף.

 

פונים לאיש מקצוע

בשלב הראשון, כדאי פשוט לפנות לאיש מקצוע שיבחן את המצב ואת ההליך שבוצע ויקבע האם יש עילה לתביעה או דווקא אין דרך להוכיח כי בוצעה רשלנות רפואית. זאת עושה איש המקצוע בגיוס הניסיון שלו בתחום התביעות הללו, בשילוב עם ידע מקצועי בחוקי הרשלנות הרפואית. אך לצורך כל נדרשת לו גם חוות דעת של רופא אשר יבחן את המקרה ויבין מה באמת קרה והאם היה ניתן למנוע את המוות במהלך, או כתוצאה, מהניתוח.

 

בודקים פוליסות מתאימות

נוסף על בדיקת היתכנות לתביעת רשלנות רפואית, נדרשת גם בדיקה אילו פוליסות קיימות למנוח ומה אפשר להפעיל על מנת להגיש תביעת פיצוי כספי במקרה של מוות כתוצאה מניתוח. יכול להיות כי המנוח היה מבוטח בפוליסת ביטוח חיים במסגרת פרטית ועל כן, משפחתו אכן זכאית להגיש תביעת פיצוי כספי במקרה של מוות כתוצאה מניתוח ולקבל פיצוי על פטירתו.

 

אין מה להפסיד

סביר כי אכן לא תדעו בדיוק או אפילו בערך, מה לעשות ולמה אתם זכאים, גם אם קניתם פוליסת ביטוח חיים לעצמכם או שמעתם על מקרה דומה. חשוב לזכור שפשוט אין לכם מה להפסיד בביצוע בדיקות זכאות למיניהן. מקסימום תגלו כי אתם לא זכאים לכלום, אך כדאי לפחות להבין מה אפשר לעשות בעזרת אנשי מקצוע.

 

התיישנות ודחייה

בעולם הביטוח, וגם בעולם המשפט, אין הכרח להגיש את התביעה מיד לאחר שקרתה אך כן יש איזה שהוא טווח של שנים טרם חלה התיישנות על המקרה וכבר לא ניתן לתבוע בגינו, גם לא את חברת הביטוח.

מצד אחד אתם יכולים להתמהמה עם ההליך, להתמודד עם הכאב ולשים הכל בצד, אך מצד שני, תקופת ההתיישנות תמשיך לרחף מעל ראשכם ולכן כדאי לפחות לבצע בדיקה של מה היא תקופת ההתיישנות ומשם להניח את המקרה בצד עד שתרגישו מוכנים, או דווקא להתחיל מיד את ההליך כדי להספיק.

התמודדות מול חברות ביטוח יכולה להיות מתסכלת וסביר כי אין ביכולתכם או בפניותכם לטפל בכך עכשיו. הסתייעות בגורם חיצוני היא בדיוק מה שאתם צריכים במיוחד אם מדובר בגורם מקצועי ומיומן כמונו! מחכים לשמוע מכם על מנת לייעץ בתהליך וללוות בכל מה שצריך.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח שיניים

הרבה אנשים יעידו כי השיניים גורמות לחיוך שלנו להיראות נהדר או דווקא פחות ועל כן, ישנה חשיבות גדולה בשמירה עליהן על ידי צחצוח נכון. אך

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?