תאונה בעבודה – מהן הזכויות ומהן החובות

תאונה בעבודה היא תאונה הנגמרת במהלך העבודה עצמה, בדרך אליה או בחזרה ממנה. פגיעה בעבודה יכולה להיחשב גם כמחלה שנגמרה עקב עיסוק של העובד במקום העבודה. ההגדרה לפי ביטוח לאומי לתאונת עבודה היא אירוע פתאומי, שמערב אלמנט חיצוני שיכול לגרום לפגיעה פיזית וכך למעשה נפגם הכושר תפקוד התקין. אז מה עושים במקרה של תאונת עבודה? מה הן הזכויות שלנו ואל מי פונים?

תאונות עבודה

תאונת עבודה מוגדרת כאשר עובד נפגע בפעולה במהלך עבודתו, בדרך אל העבודה או בחזרה מהעבודה אך לא רק. תאונות עבודה יכולה להיתפס גם במקרים שהתאונה אירוע בטווח זמן ומרחק, אם למשל עובד עושה את העבודה מביתו, או אם העובד נפגע מאדם אחר או חפץ כלשהו שנמצאים במקום עבודתו. מי שקובע האם תאונת עבודה מוכרת כתאונת עבודה, הם המוסד לביטוח לאומי שבודקים כל מקרה לגופו ועושים בדיקה מקיפה איך התאונה קרתה ולמה היא מוגדרת כתאונת עבודה.

מה עושים במקרה תאונת עבודה

במקרה שעובד נפגע, על המעסיק שלו לתת לו טופס 250 המאשר את הפגיעה בעבודה. אם התאונה מונעת מהעובד לקבל שכר מלא במשך יותר משלושה ימים, על העמיד לדווח על האירוע למפקח האזורי במשרד העבודה. במקרה והעובד נפגע אך נמשיך לעובד, חשוב לדווח למוסד לביטוח לאומי על האירוע במקרה ותהיה הרעה במצב בהמשך.

במקרה של מוות (לא עלינו) על המעביד לדווח על כך למפקח אזורי במשרד העבודה. בכל מקרה כזה שהעובד נפגע בעבודה, על העובד לפנות לביטוח לאומי ולקבל טופס בל 211 על הודעה על כך שנפגע בעבודה. נושא תאונות עבודה יכול לגרור בירוקרטיה רבה וגם לא מעט שאלות, וכל זה במקרה והבקשה שלכם הוגשה.

במקרה של תאונות עבודה מומלץ תמיד לפנות לעורך דין לתאונות עבודה וכך למצות את התהליך מול המעסיק, ביטוח לאומי וכל גוף אחר שתאלצו להתמודד מולו – למידע נוסף על עורך דין תאונות עבודה

תאונה בעבודה - מהן הזכויות ומהן החובות
תאונה בעבודה – מהן הזכויות ומהן החובות

זכויות לאחר תאונת עבודה

במקרים רבים, עובד אשר נפגע בתאונת עבודה וכתוצאה מכך נפגע כושר עבודתו, זכאי לקבל דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי עבור תקופה שבה הוא נעדר מהעבודה. דמי הפגיעה משולמים לתקופה מקסימלית של 91 ימים. בכדי לקבל את דמי הפגיעה, על העובד להגיש טפסים לביטוח לאומי ובהם אישור רפואי המציין שבגלל הפגיעה הוא אינו יכול לעבוד.

עובד יצטרך להציג לביטוח לאומי תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה, או דו״ח מחדר מיון, או תעודה מבית חולים אשר בטפסים אלה יהיו פרטים על הפגיעה שנגרמה בתאונת עבודה והוא לא יכול לעבוד. עובד אשר נותרה לו נכות, בין אם זמנית או קבועה, וביטוח לאומי קיבל את תביעתו לדמי פגיעה, יהיה חייב לצרף אישורים שהוא סובל ממגבלות עקב התאונה.

יש להגיש את התביעה תוך 12 חודשים ממועד התאונה בכדי שהזכויות שלכם לא יפגעו. בהצלחה!

תאונה בעבודה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מהו ביטוח תכולת דירה ולמה זה חשוב?

הבית שלנו הוא המקום שאנחנו מרגישים בו הכי בנוח. המקום בו אנו ישנים, אוכלים ויכולים לחוות רגעים יפים עם החברים שלנו והמשפחה שלנו. אנחנו יכולים

אילו טיפולים מכסה ביטוח רכב?

האם תהיתם פעם מה בדיוק מכסה ביטוח הרכב שלכם? האם כאשר קורה מקרה של נזק או תאונה אתם בטוחים שכל הוצאות הטיפול והתיקון מכוסות? לצערנו,

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?