שלא יעבדו עליכם! מה החוק אומר לגבי השכרת רכבים?

מקרה מצער שאירע לבחורה צעירה שהשכירה רכב מחברה מפוקפקת הוביל לשיח ער ברשתות החברתיות. אנחנו לא נותרנו אדישים למצב והחלטנו להוציא מדריך מקיף, שיציג בפני כל דורש את כל הפרטים החשובים שנוגעים לחוק השכרת הרכבים. הישארו כאן ותהיו בטוחים שאף אחד לא יעבוד עליכם בהקשר זה. 

 

יש גיל מינימלי להשכרת רכב

בחרנו להציג תחילה את דרישת גיל המינימום שקבועה בחוק. שכן, מידע זה נוגע למקרה שתואר בפסקת הפתיחה. מי מכם שמתכננים להשכיר רכב מחברת השכרה, צריכים לעשות זאת לאחר שמלאו להם 21 שנים. ראוי לציין שיש חברות מסוימות שעשויות להטיל מגבלות בהקשר זה, כך שחשוב לברר תחילה מול החברה הנבחרת את מגבלת הגיל שלה טרם ביצוע ההזמנה.

לשכור רכב

אסור לנסוע ללא כיסוי ביטוחי

כל נהג חייב להגן על עצמו ועל הרכב ששכר מטעם חברת השכרת רכב בבני ברק. לכן, מוטלת עליו האחריות לבטח את הרכב בביטוח אחריות צד ג'. זו ההזדמנות לציין שמרבית חברות ההשכרה כוללות את הביטוח הזה בתוך מחיר השכירות, כדי לחסוך לנהגים בכאב ראש. נמליץ לבדוק את הנושא מול נציג מטעם חברת ההשכרה ולבקש מסמך שמעיד על קיומו של הביטוח.

 

עליכם למסור כרטיס אשראי בתוקף שרשום על שמכם

נהגים שיצרו קשר עם חברת השכרה ויבקשו למסור את פרטי האשראי של בת הזוג או אחד ההורים, צפויים לגלות שיש בעיה בעניין זה. שכן, חברות ההשכרה מבקשות לקבל כרטיס אשראי תקף של הנהג. זו ההזדמנות לציין שחברת ההשכרה תהיה רשאית "לתפוס" סכום כסף מסוים בכרטיס האשראי כפיקדון שישמש אותה למקרה שהרכב יחזור עם נזק משמעותי.

 

תשלום עמלה עבור קנסות ועבירות תנועה

נהגים שקיבלו קנס בעקבות עבירת תנועה שבוצעה בעת השימוש ברכב השכור, צפויים לגלות שהם יחויבו בתשלום נוסף. שכן, חברות ההשכרה גובות עמלה על טיפול במצבים מסוג זה. נסביר שבמקרה שכזה, חברת ההשכרה מקבלת את המכתב ובו מופיעים פרטים אודות הקנס. לאחר מכן, זו מזינה את הפרטים על גבי המחשב ושולחת לנהג את פירוט העברה, סכום הקנס + תשלום עמלה.

 

מדיניות הדלק

אי אפשר לעסוק בחוקים שנוגעים להשכרת רכב, מבלי לציין את מדיניות הדלק בקצרה. שכן, יש מי שלא מכירים בחוק זה והם עשויים לשלם על כך עמלות מיותרות. נסביר שחברות להשכרת כלי רכב מספקות בדרך כלל רכבים עם מיכל דלק מלא. לכן, כל שוכר צריך להחזיר את הרכב לחברה עם מיכל מלא.

 

השורה התחתונה

כל אזרח בישראל צריך להכיר מקרוב בחוקים שנוגעים להשכרת רכב, כדי שזה יוכל לנהוג כחוק בכבישי הארץ ולהימנע מתשלום של עמלות מיותרות לחברת ההשכרה. רגע לפני סיום, נבקש שתעבירו את הפרטים הללו הלאה, כדי להעלות את המודעות לנושא ולהקל על נהגים שעולים על רכב שכור לראשונה בחייהם.

השכרת רכב

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?