מה הדרך הנכונה להתמודדות עם רשלנות של מעסיק?

תאונות עבודה הן לצערנו רעה שמתרחשת בכל יום במדינת ישראל. עובדים רבים סובלים מנזקים כלכליים ובריאותיים כתוצאה מתאונות אלו. לעיתים מתרחשת תאונת עבודה כתוצאה מכך שהמעסיק לא נקט את כל אמצעי הזהירות הדרושים לתחום העבודה המדובר. אז איך מוגדרת תאונת עבודה? ומה עושים במקרה של תאונת עבודה כתוצאה מרשלנות של המעסיק? 

 

תאונות במקום העבודה או בשעות העבודה

תאונות עבודה הן שם כללי שניתן לכל תאונה, פגיעה או פציעה של עובד בעת שעות העבודה או בזמן הנסיעה אל מקום העבודה. לעיתים קרובות תאונת העבודה לא התרחשה בשל אשמה של גורם זה או אחר במקום העבודה. במקרי תאונות עבודה ניתן לפנות אל ביטוח לאומי או אל ביטוח פרטי, בכדי לקבל פיצויים בגין הנזקים שהתרחשו כתוצאה מהתאונה. אם אתם זקוקים לעורך דין שיעזור לכם בתהליך קבלת הפיצויים על תאונת עבודה היכנסו לפה https://fclaw.co.il.

 

תאונות כתוצאה מרשלנות מעסיק

במדינת ישראל קובע החוק כי על מעסיק (ולא משנה מה תחום העיסוק של העובדים שלו) לדאוג במידת הסביר והאפשר לסביבת עבודה בטוחה ונטולת תקלות. לצערנו הרב, מספר רב של מעסיקים לא מקפידים על חוק זה, וכתוצאה מכך מתרחשות תאונות עבודה שהגורם להן הוא אשמת המעסיק.

חשוב להבין כי החוק בישראל מגדיר שורה רחבה של צעדים שעל המעסיק לבצע בכדי לייצר לעובדיו סביבה בטוחה – הן ברמה המקצועית והן ברמת המבנים והמתקנים שמשמשים לעבודה. על המעסיק לספק ציוד מגן, מתקנים בטוחים, הדרכה מקיפה וכל מה שנדרש לשם הבטחת הבטיחות במקום העבודה.

 

מה ניתן לעשות במקרה שכזה?

ממש כמו במקרה של תאונת עבודה שאין לה אשם ברור, גם במקרים של תאונת עבודה שהתרחשה כתוצאה מרשלנות של המעסיק, ניתן לפנות לביטוח לאומי או לביטוח פרטי לשם קבלת פיצויים. בנוסף לכך, במקרים של תאונה שכזאת יהיה ניתן לדרוש ישירות מהמעסיק פיצויים על הנזקים הכלכליים שנגרמו כתוצאה מהתאונה.

 

איך נקבעים הפיצויים?

ישנם מספר גורמים שעל פיהם נקבע גובה הפיצוי – הוצאות רפואיות, כאב וסבל, אובדן ימי עבודה ואובדן הכנסה של קרובי משפחה. אחרי שנקבע סכום הנזק בכל אחד מהתחומים הנ"ל, מחברים את כולם וכך נקבע הפיצוי בגין תאונת עבודה. חשוב מאוד במקרה שעברתם תאונה שכזאת, לשמור כל מסמך, טופס רפואי וכל פריט מידע אחר. דבר זה יעזור לכם לקבל את סכום הפיצויים שאתם ראויים לו.

 

רשלנות מעסיק – סיכום

במדינת ישראל מתרחשות תאונות עבודה בכל יום. מי שנפגע בתאונה במקום העבודה יכול לבקש פיצויים מביטוח לאומי או ביטוח פרטי. במקרים שבהם נגרמה תאונה כתוצאה מרשלנות של המעסיק, אפשר גם לבקש את הפיצויים ישירות ממנו. חשוב מאוד לשמור את כל המסמכים הרלוונטיים לתאונה העבודה בכדי לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

רשלנות המעסיק

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?