רשלנות רפואית בלידה

הרוב הגדול של הלידות שמתרחשות בעולם המערבי, קורות במסגרת של בית חולים, בהשגחה צמודה של הצוות הרפואי המיומן, ובגישה מלאה לציוד הנדרש לטפל במקרי חירום. ובכל זאת, לצערנו, גם בתנאים האלה מתרחשים מקרים של רשלנות רפואית, שעלולים לגרום להשלכות מהותיות על חיי היולדת, הוולד והמשפחה.

 

מה היא רשלנות רפואית?

כל סטייה מהתנהגות סבירה ומקובלת של חברי הצוות הרפואי, שגרמה לנזק אצל המטופל נחשבת לרשלנות רפואית. רשלנות רפואית יכולה לנבוע ממגוון גדול של סיבות כמו חוסר ידע, טעויות אנוש, חוסר בניסיון, בעיות בתקשורת או חוסר במשאבים.

חריגה כזו וגרימת נזק נחשבת לחריגה מחובת הזהירות של הצוות הרפואי. תוצאותיה של רשלנות רפואית בלידה או רשלנות רפואית אחרת, ממוקמות על ספקטרום רחב בין אי נוחות זמנית ועד למקרים של מוות.

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בלידה

מקרים שבהם מתרחשת רשלנות רפואית קורים, למרבה הצער, גם בחדרי לידה. רשלנות רפואית בלידה יכולה להתייחס לרשלנות בכל אחד מהשלבים, החל מההיריון ועד לתקופה שמיד לאחר הלידה. טעויות באבחון יכולות להיחשב לרשלנות רפואית וכך גם טעויות במעקב, אי זיהוי או טיפול לא מספק במצבים מיוחדים כמו סוכרת הריונית או רעלת הריון.

רשלנות רפואית יכולה להתרחש גם בלידה עצמה, למשל על ידי שימוש שגוי במכשור רפואי, מתן תרופה לא מתאימה או ביצוע לקוי של זירוז לידה או של ניתוח.

 

מי אחראי?

כל אחד מאנשי הצוות הרפואי מחויב בחובת הזהירות, והאחריות ללידה מוצלחת ובריאה מחולקת בין רופאים, אחיות, מיילדות וטכנאים. לכל בעל תפקיד יש סטנדרט רפואי מקובל שבמסגרתו הוא צריך לפעול, תוך נקיטת משנה זהירות. האחריות המשפטית על רשלנות רפואית בלידה עלולה לחול על בית החולים או המוסד הרפואי בו התקיימה הלידה, ובמקרים מסוימים האחריות תחול על הגורם הספציפי שביצע את הרשלנות הרפואית.

 

מה אפשר לעשות?

באופן כללי, פועלים בעולם הרפואה בצעדים חשובים ומשמעותיים שמטרתם, בין השאר, היא צמצום של מקרים בהם מתרחשת רשלנות רפואית. למשל, ישנם בתי חולים שמקיימים הכשרות מקיפות ועדכניות לצוות הרפואי מדי תקופה, פועלים לשיפור התקשורת ולשיפור שיתוף הפעולה בתוך הצוותים הרפואיים ובין הצוותים, הקפדה על רכישת ציוד רפואי ואחזקתו ועוד.

עם זאת, רשלנות רפואית לא תמוגר לחלוטין ככל הנראה לעולם, ולכן חשוב, במקרים שבהם יש חשד לרשלנות רפואית בלידה, להתייעץ עם גורם משפטי מומחה כדי להבין את המצב לאשורו, ובמקביל, לאסוף ולשמור כל ראיה רלוונטית.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בלידה עלולה להשפיע על חיי היולדת באופן משמעותי וגם על חייו של הוולד ושל כל בני המשפחה. תחום הרפואה לעולם לא יהיה בטוח לחלוטין מסכנות וכך גם תהליך הלידה. חשוב מאוד להקפיד על כל האמצעים לצמצום הסיכון לרשלנות רפואית בלידה, ובמקרים שבהם התרחשה כזו, לדאוג לפיצוי נאות למטופלת.

רשלנות רפואית

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?