2 פרטים סופר חשובים תהליך כתיבת הסכם מייסדים

הסכם מייסדים הוא כזה שמסדיר את היחסים בין כל הצדדים שלוקחים חלק במיזם.

מדובר בהסכם חשוב ביותר שצריך להעמיק בו ולהבין את ההשלכות שלו באופן מעמיק.

כדי שתוכלו לדעת את כל הפרטים החשובים ביותר על הליך זה, נפגשנו עם מומחים בתחום שכבר ערכו הסכם שכזה וביקשנו מהם לשמוע את כל המידע

הנחוץ.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו בליווי הגורמים הבאים:

  • בעלי חברות הייטק
  • יועצים פיננסיים
  • יזמים

נפגשנו עמם לפגישה קצרה בזום והם ציינו בפנינו מה זה הסכם מייסדים והרחיבו אודות כל הפרטים החשובים ביותר שלדעתם צריך להכיר בעת הליך של כתיבת הסכם מייסדים. כמה מהם ציינו שהם חתמו על הסכם זה מבלי שהם ידעו את הפרטים הללו, כך שהם הבינו אותם בדיעבד. אם אתם הגעתם לכאן חסרי ידע, כדאי שתדעו שאתם תצאו מכאן עם כל המידע שיאפשר לכם לחתום על ההסכם תוך הבנה וביטחון שאתם יודעים בדיוק במה מדובר.

 

מה זה הסכם מייסדים בעצם?

רגע לפני שנתחיל בפרטים החשובים, חשוב שנציין בפניכם מהו הסכם מייסדים ומה הקשר שלו אל עורך דין חברות. הסכם זה בעצם מסדיר את היחסים שבין הצדדים שהחליטו להקים ביחד מיזם כלשהו (מכאן נובע שמו של הסכם המייסדים, שכן, הם מייסדי המיזם). בתוך ההסכם מופיעים כל הפרטים החשובים ביותר, מדובר בין היתר בפרטים שיצוינו בפניכם בפסקאות הבאות.

 

הפרט הראשון שחשוב שיהיה בהליך כתיבת הסכם מייסדים – תפקידי המייסדים

במהלך השיחה הקולחת שערכנו עם הגורמים שסייעו בכתיבת המדריך, הבנו שמדובר בפרט סופר חשוב. שכן, היו מי שלא העמיק בתפקיד שהופיע בהסכם הכתוב מכיוון שהם סמכו על מידע שנאמר בעל פה. בסופו של דבר, הם גילו שהתפקיד שלהם אינו תואם לזה שסוכם עבורם במהלך השיחות שערכו עם היזמים הנוספים. לכן, חשוב מאוד שתקראו את הפרט שמופיע בהסכם ותראו שהוא זהה לזה שתוכנן עבורכם.

 

הפרט השני שחשוב שיהיה בהליך כתיבת הסכם מייסדים – נתח המניות

כבר שמענו לא פעם על מקרים שבהם אנשים גילו כי חלוקת המניות של החברה חולקה באופן שאינו תואם לרצונם (למרות שיש להם חלק בהליך והם יכולים לערער על החלטה כזו או אחרת). כידוע, נתח המניות הוא פרט סופר חשוב שצפוי להניב לכל אחד מהנוכחים בהליך החתימה סכומים לא מבוטלים של כסף לזמן ממושך. לכן, חשוב מאוד שתעברו גם על פרט זה באופן מעמיק. אם אינכם בקיאים בכל הנוגע למניות, תמיד תוכלו להתייעץ עם עורך דין שבקיא בנושא והוא יסביר לכם מה מקומכם לפי המופיע בהסכם.

 

לסיום

כעת ידוע לכם מהו הסכם מייסדים ומהם הפרטים הסופר חשובים בהליך של כתיבת הסכם זה. אנו מאחלים לכם שתדעו לחתום על ההסכם ולקבל את המגיע לכם.

 

מאזניים

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?