האם מגיע לכם פיצוי בטיסת פנימית בעת ביטול טיסה

החלטתם לוותר על הנהיגה המתישה לאילת, החלטתם להגיע בצורה רעננה בטיסה ישירה ומהירה אל שדה התעופה באילת, אך שוד ושבר הטיסה שלכם התעכבה בכמה שעות והחופשה שלכם נפגעה. האם אתם זכאים לפיצוי כמו מי שטס בטיסה בין לאומית? ואם כן לאיזה פיצוי את זכאים ?

חוק שירותי תעופה

חוק שירותי תעופה הינו חוק אשר בא להסדיר את מערכת היחסים בין רוכשי כרטיסי טיסה לבין חברות התעופה השונות הפועלות בישראל. החוק מחייב כל חברה אשר פועלת בישראל, גם אם בסיס האם של אותה חברה נמצא במדינה אחרת, בעצם העובדה שהיא פועלת בישראל ומשרתת את אזרחיה, היא מחייבת את החברה לפעול בהתאם לחוק.

החוק המכונה גם חוק טיבי ביטול טיסה, מכונה כך על שמו של חבר הכנסת אחמד טיבי שיזם את החוק החשוב הזה ודחף לכך שיעבור בקריאה שלישית ויכנס לספר החוקים.

הטיסה מבוטלת

מדיניות החוק

מדיניות החוק המכונה חוק טיבי ביטול טיסה, קובעת כי חברת התעופה נושאת באחריות לדחיות / עיכובים / ביטולים של טיסות בכל צורה שהיא, כאשר היא זאת הנושאת באחריות. החוק מגדיר 4 מקרים עיקריים בהם יש זכות לתבוע פיצוי.

1. ביטול טיסה עד 14 יום לפני הטיסה אז מחויבת החברה בתשלום בגין הכרטיס.
  2. ביטול בטווח שבין יום הטיסה ל 14 יום לפניה, כאן תידרש החברה בנוסף להחזר הכספי גם בפיצוי קבוע בחוק בסכומים שונים.
  3. דחיה או עיכוב של הטיסה שלמעלה מחמש שעות, במצב זה מעבר לסעד שדומה לסעיף 2 חברת התעופה צריכה לדאוג גם לשירותים שונים הכוללים מזון, לינה ועוד.
  4. אובר בוקינג- כלומר שנמכרו יותר כרטיסים ממקומות בטיסה, במקרה כזה זכאי הנפגע לפיצוי של עד 3080 ₪ בנוסף להחזר על הוצאות מזון / לינה / תחבורה ועוד.

האם החוק חל גם על טיסות פנימיות?

חוק שירותי התעופה חל על חברות תעופה באשר הן. אין הבדל בנושא זה בין חברת תעופה ישראלית לבין חברת תעופה בין לאומית.  לכן בכל האמור לגבי החלת החוק על טיסות פנימיות, תחולת החוק חלה באופן זהה על טיסה פנימית בתוך ישראל וכן על טיסה בין לאומית.

הדבר נובע בין השאר מכך שהרעיון לא משנה לאן טסים, מהות החוק היא הגנה על כלל הנהנים משירותי חברות התעופה. כמובן שטיסה פנימית בה לא נדרש הליכי מעבר של מכס או משרד ההגירה שונים במקצת במהותן, אולם הפיצוי והסעד זהים בשני המקרים.               למרות כל האמור לעיל והעובדה שהחוק אכן מצא ביטוי אמיתי בחיי היום יום, עדיין קשה להשיג לעיתים פיצויים שמגיעים בחוק ויש סחבת מול החברות, פניה לעורך דין מקצועי מתחום התעופה תוכל להביא לתוצאות טובות ומהירות.

הטיסה מבוטלת

באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר