עלות ביטוח בית משותף: גורמים המשפיעים על הפרמיות שלך

מרבית תושבי ישראל גרים בבניין מגורים משותף. לא רבים הם האנשים שגרים בבתים צמודי קרקע. כאשר הבניין משותף, האחריות על המבנה המשותף היא על כל הדיירים. וכך, כאשר נזק מתרחש למבנה, כל הדיירים צריכים להוציא מכספם לתיקון הנזק. ביטוח בית משותף יחסוך הוצאות כבדות כאלו. על הגורמים המשפיעים על עלות ביטוח זה, ריכזנו לכם כאן מידע.

 

מה זה ביטוח בית משותף?

מדובר בביטוח המכסה נזקים שנגרמו למבנה המשותף אבל לא רק. ביטוח בית משותף כולל 3 ביטוחים עיקריים:

  • ביטוח מבנה
  • ביטוח צד ג'
  • ביטוח מעסיקים

ביטוח מבנה משותף – מכסה עלות תיקון נזק שנגרם למבנה בעקבות אסון טבע, שוד או פיצוץ כלשהו. חשוב לשים לב שהפוליסה כוללת את המקרים המדויקים מהם המבנה מבוטח. תמיד ישנן החרגות וחשוב לבדוק אם ההחרגות קריטיות לכם או פחות.

ביטוח צד ג' – רבים לא יודעים, אך בתור דיירים בבית משותף, הם אחראים לכל מה שמתרחש ברחב המשותף. וכך, אם מישהו נפגע בגלל רשלנות של דיירי הבניין בתיקון מפגע מסוים, הדיירים עלולים להיתבע. ביטוח צד ג' מכסה עלויות נזקים שנגרמו לגורם שלישי כתוצאה מהמבנה. פגיעה בגוף או בנפש.

ביטוח מעסיקים – בתור דיירי הבניין, אתם מעסיקים עובדי מקצוע מסויימים. המנקה שמנקה את הבניין, מקבלת ממכם שכר ובתור עובדת שלכם, היא גם עלולה לתבוע אתכם בפיצויים. אתם חייבים להגן עליה מפני תאונת עבודה שתאפשר לכם לשלם לה כמו שדרוש על פי חוק. ביטוח זה מכסה עלויות אלו.

ביטוח בתים משותפים

מה משפיע על מחיר הפרמיות?

כל אחד רוצה למצוא ביטוח בית משותף במחיר משתלם. ראינו כי ביטוח כזה כולל מגוון כיסויים ולכל אחד מהם החרגות בהתאם לתקנון החברה המבטחת. מחיר הפרמיות מושפע ממספר גורמים מרכזיים:

  • כיסוי ביטוחי – ככל שהביטוח יכסה על יותר מקרים, הוא גם יהיה יקר יותר. זו המציאות בשטח.
  • מספר הדיירים במבנה- ככל שהתשלום יתחלק בין יותר דיירים, הוא יהיה קטן יותר. כמובן שחשוב לזכור כי היחס בין מבנה בעל מספר דיירים גדול אך הבניין גם הוא רחב ממדים והוא מצריך כיסוי ביטוחי יותר נרחב, נשמר.
  • כתבי שירות – לכל ביטוח ניתן לרכוש הרחבות המכונות כתבי שירות. כל כתב שירות עולה עוד כסף כמו שניתן להבין.
  • מצב המבנה –  ביטוח בניין חדש לא יעלה כמו ביטוח מבנה שנבנה לפני חמישים שנה. מצב המבנה שונה והסיכונים הנלווים מחושבים.

 

לסיכום

ביטוח בית משותף מעניק לדיירים כיסוי מפני תביעות חיצוניות של אנשים שנפגעו מהמבנה המשותף. למרות המחיר, חשוב לזכור כי מדובר בביטוןח שחוסך כסף למבוטח. ובביטוחים ידוע עד כמה צריך להיזהר ולבדוק היטב את כל ההחרגות למניעת מצב של חסר ביטוחי. כבר עכשיו כדאי שתבדקו על מה אתם משלמים לוועד הבית המשותף. האם יש לכם ביטוח כזה? לא חבל לכם להיות חשופים לתביעות?

ביטוח בתים משותפים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מיגון אש בישראל – מהן תקנות החובה?

מיגון אש הוא נושא חשוב ביותר בישראל, במיוחד לאור האיומים הביטחוניים המתמשכים והסכנה של שריפות והתלקחויות. מטרתו העיקרית של מיגון אש היא להגן על חיי

מהו ביטוח תכולת דירה ולמה זה חשוב?

הבית שלנו הוא המקום שאנחנו מרגישים בו הכי בנוח. המקום בו אנו ישנים, אוכלים ויכולים לחוות רגעים יפים עם החברים שלנו והמשפחה שלנו. אנחנו יכולים

אילו טיפולים מכסה ביטוח רכב?

האם תהיתם פעם מה בדיוק מכסה ביטוח הרכב שלכם? האם כאשר קורה מקרה של נזק או תאונה אתם בטוחים שכל הוצאות הטיפול והתיקון מכוסות? לצערנו,

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?