עורך דין תביעת סיעוד ביטוח לאומי

הביטוח הלאומי בישראל מבטח כל אזרח ודורש תשלום חודשי כתלות בגובה השכר ובמאפיינים נוספים ובתמורה מכסה את המבוטחים מפני מקרים כמו אבטלה, נכות, תאונות ועוד. בין הכיסויים הללו ניתן כיסוי גם עבור ביטוח סיעודי אשר מכסה מקרה עתידי של הפיכת המבוטח לסיעודי, כלומר כזה המתקשה להתמודד באופן עצמאי עם פעולות בסיסיות.

כדי להקל את התהליך ניתן לפנות לשירות של עורך דין תביעת סיעוד ביטוח לאומי המבין בתחום ויסייע בתהליך.

הביטוח הלאומי נותן קצבאות חודשיות בגובה קבוע כתלות בכל מיני פרמטרים ותנאי זכאות המפורטים במוסד לביטוח הלאומי ובודקים בעיקר יכולת הכנסה, מצב משפחתי ומקום מגורים של המבוטח בעת התביעה. גובה הקצבה אמנם משתנה אך מתחיל מכמה אלפי שקלים בחודש, אלו מגיעים בסיכום כולל לכמה מאות אלפי שקלים המשולמים מהביטוח הלאומי לתובע הסיעודי.

גם אם אין לכם פוליסת ביטוח סיעודי פרטי, מגיעות לכם קצבאות חודשיות מהביטוח הלאומי באם אתם עומדים בתנאי הזכאות. על מנת לקבל קצבה זאת אתם צריכים אותנו שנסייע לכם וננחה אתכם כיצד נכון לפעול על מנת לקבל כל מה שמגיע לכם.

ביטוח סיעודי

לפני שנתמקד בביטוח הלאומי, חשוב להבין מה זה בכלל ביטוח סיעודי ועל איזה צורך הוא עונה. מטרתו של ביטוח זה היא לסייע במצב בו המבוטח הופך סיעודי ומתקשה לנהל את חיי היומיום שלו מבחינת ביצוע פעולות בסיסיות. את הקצבה הסיעודית ניתן לקבל דרך כמה אפשרויות כך שהביטוח הלאומי מתוכן ניתן מבלי צורך לעשות משהו מיוחד מעבר לתשלום החודשי הקבוע בשונה מרכישת הפוליסה דרך חברת ביטוח פרטית.

1. ביטוח סיעודי פרטי – רכישה והצטרפות דרך חברה פרטית, התאמת תנאי הפוליסה למצטרף ומתן תנאים לא קבועים וזהים בין אחד לאחר.
  2. ביטוח סיעודי קבוצתי – ניתן דרך קופות החולים בתנאים זהים בין כל קופה אחת לאחרת.
  3. ביטוח סיעודי ביטוח לאומי – ניתן לכל אזרחי ישראל המשלמים באופן תקין לביטוח הלאומי.

ביטוח – סיעוד ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מבטח את כל אזרחי ישראל מפני מקרה בו יהפכו סיעודיים ולא יוכלו לתפקד באופן שגרתי ועצמאי. ביטוח זה מאפשר לכל אחד העומד בתנאי הביטוח לקבל קצבה סיעודית שתסייע לו להתמודד עם המצב הסיעודי אליו נקלע.

גיל התובע ומקום תושבות

התנאי הראשון לקבלת הזכאות לקבלת הקצבה הוא גילו של המבוטח, לפני גיל פרישה לא ניתן להגיש תביעה בעזרת עורך דין תביעת סיעוד ביטוח לאומי ולקבל את הקצבה. נוסף על כך, נדרשת גם תושבות ישראלית על פי החוק, כלומר הביטוח הסיעודי ניתן רק לגימלאים אשר תושבי ישראל.

גובה הכנסה ומצב משפחתי

גובה הקצבה אמנם קבוע בין כולם אשר משתנה כתלות בגובה ההכנסה של התובע ובמצבו המשפחתי. ככל שהתובע מרוויח פחות כך גם הקצבה שלו תהיה גבוהה יותר על פי מדרגות הכנסה התלויות במצב המשפחתי של המבוטח, באם הוא נשוי או רווק תשתנה ההכנסה אשר מזכה בקצבה מלאה.

צורך בעזרה

לא כל אדם אשר מגיע לגיל פרישה זכאי לקצבת סיעוד ומן הסתם שהאדם חייב להיות סיעודי כדי להיות זכאי להגיש, עם עורך דין תביעת סיעוד ביטוח לאומי, תביעה לביטוח הלאומי שתשיג את הקצבה.

הוכחה כי האדם סיעודי מתבצעת על ידי בדיקת כל המסמכים הרפואיים המצורפים לתביעה, באם הם לא מספקים ומוכיחים כי האדם אכן סיעודי, ייצור נציג של הביטוח הלאומי קשר טלפוני עם התובע ובמקרה שגם זאת לא הספיק, יערך ביקור בביתו על מנת לקבוע את מצבו.

מקום מגורים

גם בביטוח הקבוצתי ניתן לראות התייחסות למקום מגוריו של המבוטח מתוך הבנה כי בדיור מוגן הוא משלם יותר ויש שוני מהותי אל מול החיים בבית. מקום המגורים יכול גם לבטל את הזכאות באם התובע מתגורר במוסד סיעודי בו הוא מאושפז או מונשם באופן קבוע.

אי קבלת קצבה ממקום אחר

בגלל שמדובר בקצבה סיעודית המגיעה מהמדינה, לא ניתן לקבל אותה במקביל לקצבה מדינית אחרת. באם התובע כבר מקבל קצבה חודשית לעזרה וסיוע בעקבות מצבו מהמדינה הוא לא יוכל להגיש תביעה עם עורך דין תביעת סיעוד ביטוח לאומי גם לקבלת קצבה מהביטוח הלאומי. זאת לא חל גם על ביטוחים פרטיים או קבוצתיים ובמקביל אליהם כן ניתן לקבל הקצבה, כמובן כתלות בהכנסה.

עורך דין תביעת סיעוד ביטוח לאומי

את התביעה מגישים באתר של ביטוח לאומי והיא מנחה אילו פרטיים ומסמכים רפואיים נדרשים כדי לקבוע האם האדם זכאי לקצבה. בהליך זה יכול לסייע עורך דין תביעת סיעוד ביטוח לאומי אשר הוא בהכשרתו עורך דין אשר מתמחה בתחום הביטוח, תביעת חברות הביטוח והביטוח הלאומי, בדיקת זכאות וייעוץ בנושא. אין הכרח להיעזר בשירותיו על מנת להגיש את התביעה, אך זאת בהחלט מומלץ.

ביטוח סיעודי של הביטוח הלאומי ניתן לאזרחי ישראל במקרה בו הם מגיעים לגיל פרישה והופכים סיעודיים כך שאינם יכולים לתפקד בעצמם. הביטוח מעניק לזכאים אשר גם מגישים תביעה, קצבה חודשית קבועה התלויה בגובה ההכנסה שלהם, במצב המשפחתי ובמקום מגוריהם.

הגשת התביעה עם עורך דין תביעת סיעוד ביטוח לאומי הופכת אותה קלה יותר ומורידה את כאבי הראש שדורשת הבירוקרטיה של המוסד לביטוח לאומי על מנת להגיש תביעה ולזכות בזכאות לקבלת הקצבה.

אל תוותרו על מה שמגיע לכם מהמדינה בגלל בירוקרטיה או חוסר זמן להתעסק עם התביעה. פנו אלינו ונתחיל ביחד תהליך של תביעת המוסד לביטוח לאומי אשר לא יהיה לכם כל כך מסובך אם אנחנו אתכם. מחכים לשמוע מכם כבר עכשיו!

עורך דין תביעת ביטוח סיעודי קשישים

אנשים רבים, בהגיעם לגיל מבוגר, מתקשים לבצע פעולות בסיסיות אשר מונעות מהן להתנהל באופן שגרתי ועצמאי. בעזרת עורך דין תביעת ביטוח סיעודי קשישים ניתן להגיש

עורך דין תביעת ביטוח סיעודי קבוצתי

ביטוח סיעודי קבוצתי הוא פוליסה ביטוחית המוצעת ללקוחות קופות החולים מתוך הבנה כי הביטוח הסיעודי הפרטי יקר מאוד ולא מתאים לכולם. עורך דין תביעת ביטוח