עורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא

כל ישראלי שקנה בית או דירה באמצעות משכנתא בעשור האחרון, נדרש לרכוש גם ביטוח משכנתא המורכב מפוליסת ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא. זוהי דרישת סף של הבנקים למשכנתאות, המהווה תנאי להעמדת האשראי ללווים.

במאמר שלפניכם נסביר מהו ביטוח חיים למשכנתא ומה חשיבותו, מדוע הוא מהווה תנאי סף לקבלת משכנתא מהבנק, כיצד מגישים תביעת ביטוח חיים למשכנתא, ומתי יש לפנות לקבלת סיוע מעורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא.

 

מהו ביטוח חיים למשכנתא?

ביטוח חיים למשכנתא הוא אחד משתי פוליסות ביטוח שחובה להצטרף אליהן כאשר רוכשים בית או דירה ומבקשים משכנתא מהבנק. ביטוח חיים למשכנתא הוא חלק חשוב מאוד מביטוח המשכנתא. זאת מאחר ומדובר על פוליסת ביטוח שמטרתה לכסות את יתרת הלוואת המשכנתא במידה ואחד הלווים ילך לעולמו לפני שההלוואה תיפרע מול הגוף המלווה במלואה.

אילו שירותים מספק עורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא?

תחום העיסוק של עורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא, הוא מתן ייעוץ משפטי מקצועי ברכישת ביטוח חיים למשכנתא, וכן ליווי וייצוג של מבוטחים בהגשת תביעות ביטוח חיים למשכנתא, הנדרש במידה ואחד המבוטחים הלך לעולמו.

לאור העובדה שבנטילת הלוואת משכנתא מדובר על סכומים משמעותיים ביותר אותם חייבים המבוטחים לבנק המממן כנגד נכס הנדל"ן שרכשו, יש משמעות אדירה לניהול יעיל ומקצועי של תביעות ביטוח חיים למשכנתא. סיוע של עורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח כי לא תאבדו את הבעלות על נכס המקרקעין שרכשתם, גם בתרחישים הפחות צפויים בחיים.

 

באילו מצבים נדרשים שירותיו של עורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא?

במקרה של פטירה של אחד הלווים, טרום כיסויים המלא של תשלומי המשכנתא מול הבנק המלווה, יש צורך להפעיל את ביטוח החיים המהווה מרכיב בביטוח המשכנתא, על מנת שחברת הביטוח תכסה את חלק ההלוואה הנותר לאחר פטירתו של המבוטח.

המטרה היא למעשה למנוע מצב בו חוב המשכנתא עובר בירושה ליורשים של המנוח, על ידי כך שהוא יועבר לטיפולה של חברת הביטוח. כאשר יש קושי להפעיל את ביטוח החיים על ידי הגשת תביעת ביטוח משכנתא, עורך דין תביעות ביטוח משכנתא הוא הכתובת.

עורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא
עורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא

גם לשם רכישת הביטוח ובחינת התנאים המוצעים למבוטח הפוטנציאלי, מוטב להעזר בעורך דין תביעות ביטוח משכנתא. זאת כדי לוודא מראש שהכיסוי המוצע הוא מיטבי ללא החרגות בעייתיות.

 

מהי חשיבותו של ביטוח חיים למשכנתא?

כאשר נוטלים הלוואת משכנתא, הבנקים למשכנתאות מחייבים את הלווים לרכוש פוליסת ביטוח משכנתא. מטרתה של פוליסה זו היא להבטיח כי הגוף המלווה יקבל את מלוא הכספים שהעמיד לרשות הלווים בחזרה, גם במקרה בו חלילה ילך מי מהלווים לעולמו בטרם תושלם השבת כספי ההלוואה (וגם במידה ויגרם נזק לנכס המשועבד כנגד המשכנתא).

לאור המורכבות הרבה של הנושא, עולה הצורך בשירותיו של עורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא. עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח, מסייע לרוכשי הנכסים להבין את המשמעויות הנגזרות מתנאי הביטוח שרכשו, ולמצות את זכויותיהם מול חברת הביטוח במידה ועולה הצורך.

 

מדוע ביטוח חיים למשכנתא מהווה תנאי סף לקבלת משכנתא בנקאית?

כל אדם בישראל הניגש לרכישת בית או דירה, מחויב, כאמור, לרכוש גם פוליסת ביטוח חיים למשכנתא. זהו תנאי סף שקבעו הבנקים למשכנתאות, וללא ביטוח משכנתא שכולל ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה, אין אפשרות לקבל מהבנקים את ההלוואה המבוקשת.

הסיבה לכך היא שהבנק מעמיד לרשות הלווים הלוואה בסכום גבוה מאוד, אשר נפרעת בהדרגה לאורך שנים ארוכות. מאחר ובמהלך תקופת ההחזרים של המשכנתא קיים הסיכון להתרחשותם של אירועים בלתי צפויים שעלולים להוביל למות הלווה, הבנקים חייבים להגן על עצמם, כגופים מלווים, מפני תרחיש שבו לא יהיה מי שישיב להם את כספם.

באמצעות ביטוח חיים למשכנתא, מגן הבנק על זכותו לקבלת הכספים שהלווה לכם בחזרה, כך שבמידה ומי מהלווים ילך לעולמו בטרם נפרעה ההלוואה במלואה, חברת הביטוח היא זו שתישא בפירעון יתרת המשכנתא מול הבנק.

 

מדוע מומלץ להתייעץ עם עורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא לפני רכישת הפוליסה?

לפני שרוכשים פוליסת ביטוח חיים למשכנתא, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין תביעות ביטוח, על מנת להבטיח כי תנאי פוליסת ביטוח החיים למשכנתא שתרכשו, אכן מספקת לכם את המענה הנדרש להסרת האחריות מכם כמבוטחים והעברתה למבטחת, במקרה פטירה על מי מהלווים.

 

איך מגישים תביעות ביטוח חיים למשכנתא?

הגשת תביעת ביטוח חיים למשכנתא היא חיונית לקבלת סיוע מחברת הביטוח בפירעון המשכנתא, במידה ומי מהלווים נפטר בטרם עת. הגשת התביעה מתבצעת על ידי מילוי טופס תביעה והעברתו לידי המבטחת. במקרים שבהם ביטוח חיים למשכנתא נרכש באמצעות סוכן ביטוח, ניתן להסתייע בסוכן לשם מילוי הטפסים והגשת התביעה למבטחת.

במרבית חברות הביטוח כיום ניתן למלא את טופס התביעה באופן דיגיטלי ולשלוח אותו אונליין. ניתן כמובן גם להעביר את התביעה באמצעות דואר רשום למשרדי חברת הביטוח הרלוונטית. בכל מקרה, הגשת תביעות ביטוח חיים למשכנתא צריכה להיות מלווה באסמכתאות מתאימות להוכחת פטירתו של הלווה.

 

באילו מקרים יש לפנות לקבלת סיוע מעורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא

על מנת להפעיל את פוליסת ביטוח החיים למשכנתא במקרה פטירה חו"ח של אחד מהלווים, יש להגיש לחברת הביטוח תביעת ביטוח חיים למשכנתא. על מנת להבטיח כי תקבלו מהמבטחת את הסיוע הנדרש בפירעון יתרת המשכנתא.

מומלץ להסתייע בעורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא שיסייע לכם במילוי נכון של טופס התביעה וצירוף האישורים הרלוונטיים, שיבטיחו כי תביעתכם תתקבל. סיוע מטעם עורך דין תביעות ביטוח חיים למשכנתא הוא כמובן רלוונטי גם במקרים שבהם חברת הביטוח מנסה להערים קשיים על המבוטחים ולדחות את תביעתם על הסף בתואנות שווא.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח אשראי

מי מאיתנו שיש בחפותו עסק כזה או אחר, בין אם מדובר על עסק קטן ובין אם מדובר על עסק גדול, ודאי מכיר את צמד המילים

עורך דין תביעות ביטוח מבנה למשכנתא

כל ישראלי שקונה בית או דירה באמצעות הלוואת משכנתא בעשור האחרון, נדרש לרכוש גם ביטוח משכנתא המורכב מפוליסת ביטוח חיים ופוליסת ביטוח מבנה למשכנתא. זוהי

מדריך תביעת ביטוח משכנתא

בנטילת הלוואת משכנתא מהבנקים למשכנתאות, הלווים מחוייבים לרכוש ביטוח משכנתא המורכב למעשה משתי פוליסות נפרדות: ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא. מטרתו של ביטוח המשכנתא

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?