עורך דין תביעות ביטוח חובה

אמנם בישראל יש כמה ביטוחים שהם בגדר חובה, אך המושג ביטוח חובה מתייחס לביטוח רכב אשר מעוגן בחוק הישראלי כביטוח חובה.

מתוך הבנה שנהיגה היא אחד ההליכים הכי מסכנים ועם פוטנציאל מאוד גבוה לנזק ואובדן, המדינה אכן מחייבת נהגים לרכוש ביטוח רכב בסיסי עבור כל כלי רכב שברשותם. בנוסף לביטוח החובה תוכלו לרכוש גם ביטוח מקיף אשר מכיל יותר כיסויים ובהתאם, גם עולה יותר.

פיצוי עבור כיסויים מביטוח חובה יכול להגיע לכמה עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים במקרים חריגים. בעיקרון, הביטוח מכסה עלויות של נזקים הנגרמים בעקבות או במעורבות כלי הרכב המבוטח, לכל הנמצאים בו או לצד שלישי אשר חווה נזקי גוף בעקבות פגיעת כלי הרכב.

בגלל שרכב יכול לגרום לנזקים מאוד חמורים בגופם של הנוכחים ברכב, בהתאם העלויות לכיסוי הנזקים הללו, אשר חברת הביטוח אמורה לכסות, עשויים להיות מאוד גבוהים.

במקרה שחוויתם נזק גופני כתוצאה ממעורבות בתאונת דרכים ברכב שלכם, אתם זכאים לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח שלכם על מנת לכסות עלויות שהוצאתם כתוצאה מהנזקים הללו.

לצורך קבלת הפיצוי עליכם לתבוע את חברת הביטוח ובהליך זה נשמח לסייע לכם! פנו אלינו לקביעת פגישת ייעוץ או התחלת ההליך ביחד עם עורך דין מקצועי.

עורך דין תביעות ביטוח חובה

התפקיד של עורך דין תביעות ביטוח חובה הוא בעיקר לסייע לכם לתבוע את חברת הביטוח במקרה שהייתם מעורבים בתאונת דרכים וכתוצאה ממנה נפגעתם או פגעתם באדם אחר. התביעה עצמה אינה מצריכה הגעה לבית משפט אך כן מאופיינת בהליך בירוקרטי אשר יגרום לכם לשמוע שאתם מלווים באיש מקצוע המבין בתחום ומנוסה בו.

 

ביטוח חובה

כאמור, ביטוח חובה מתייחס לביטוח רכב אשר המדינה מחייבת כל כלי רכב להיות מבוטח בו. הכיסוי שמעניק הביטוח הבסיסי הזה הוא בגין עלויות על נזקים גופניים בלבד שנגרמו למעורבים בתאונה, בין אם הם היו בתוך הרכב המבוטח או נפגעו ממנו.

עורך דין תביעות ביטוח חובה
עורך דין תביעות ביטוח חובה

כאן מדובר על הליכים רפואיים ותהליכי שיקום והחלמה אשר עולים כסף. חברת הביטוח לא בהכרח תשלם את כל העלות, אך כן תיקח חלק בכיסוי שלהן. מידת המעורבות של חברת הביטוח תלוי בתנאי הפוליסה אותה רכשתם, אך גם ביעילות וביסודיות של עורך דין תביעות ביטוח חובה שמלווה אתכם.

 

חוקים ואיסורים

החוק אשר מגדיר את ביטוח החובה ככזה, נחקק בשנת 1970 ומרגע זה, נהיגה ברכב ללא ביטוח חובה מתאים נחשב בגדר מעבר על חוק.

כמובן שכל אדם יכול להרחיב את ביטוח הרכב שלו לביטוח מקיף, אך ביטוח החובה הבסיסי חייב להיות חלק מזה. מעבר לכך יש עוד הגדרות נוספות אשר נכנסות בחוק ומומלץ לוודא עם עורך דין תביעות ביטוח חובה שאכן אתם עומדים בכל התנאים הללו.

 

התייחסויות בחוק

נהיגה ברכב מבוטח התייחסות לאיסור לנהוג ברכב ללא ביטוח חובה מתאים לפי המפורט בחוק
ביטוח בתוקף וידוא כי הביטוח בתוקף, כך שנהיגה ברכב ללא ביטוח תקף היא עבירה על החוק
נהיגה ברכב של אחר איסור לנהוג ברכב של אדם אחר, או לאפשר לאדם אחר לנהוג ברכבכם אם הביטוח אינו מכליל זאת
עונש וקנס הגדרה כי במידה ואחד מאלו, או משאר הדברים בחוק, אינם מתקיימים ובכל זאת אדם נוהג ברכב, הוא צפוי לקבל קנס, עונש של שלילת רישיון ואפילו מאסר של כמה חודשים

 

עורך דין תביעות ביטוח חובה והחוק

דווקא העובדה שלא מדובר בביטוח רגיל, אלא בכזה שכולם חייבים לרכוש בגדר חוק, מעלה את הצורך בשירות עורך דין תביעות ביטוח רכב בהליך התביעה. ישנם כיסויים ודברים שמגיעים לכם במסגרת חוק ולחברת הביטוח יש פחות חופש בקבלת ההחלטות בנושא (כמובן כתלות במקרה).

 

מתי עלי לתבוע את חברת הביטוח?

המונח תביעת ביטוח יכול מעט לבלבל בשל העובדה שלא מדובר בתביעה בבית משפט עם שופטים ועדים, אלא בהליך בירוקרטי שניתן לבצע באתר האינטרנט של החברה.

עליכם לתבוע את חברת הביטוח על מנת לקבל את מה שמגיע לכם, גם אם לכם זה נראה מאוד מובן מאליו שהחברה צריכה לכסות את העלויות, עדיין אתם נדרשים, בסיוע עורך דין תביעות ביטוח חובה ששכרתם, להציג ולהוכיח את הנזקים שנגרמו לכם ואת הקשר לרכב המבוטח.

 

מה אני מקבל מהתביעה?

המטרה של התביעה היא לספק לכם כסף על מנת שתכסו את מה שהוצאתם על טיפול בנזקים הגופניים שחוויתם או שאדם אחר חווה בגלל הרכב שלכם. בהתאם, אתם צפויים לקבל סכום כסף התלוי בגובה העלויות שהוצאתם.

חישוב גובה הפיצוי מתבצע על ידי חברת הביטוח, כתלות בתנאי הפוליסה. באם יש לכם פוליסה מורחבת יותר אתם צפויים בהתאם לקבל יותר – כדוגמת סיוע כלכלי לדברים נוספים ולא רק בעבור נזקי גוף שאנשים חוו אלא גם לדוגמא בשל נזקים שהרכב חווה.

באם אתם נהגים חדשים, צעירים ואפילו ותיקים, אתם מחויבים ברכישת ביטוח חובה לכלי הרכב שלכם. רכישת פוליסת ביטוח חובה מחייבת אתכם לשלם תשלום חודשי או שנתי קבוע, ובתמורה לקבל סיוע (מלא או חלקי) לכיסוי עלויות שתצטרכו להוציא בעקבות נזקים שיגרמו לכם או לאדם אחר, כתוצאה מפגיעת הרכב המבוטח.

מומלץ מאוד להיעזר בשירות עורך דין תביעות ביטוח חובה אשר מביא עמו הרבה ידע ומקצועיות שכנראה לכם אין.

חוויתם נזק גופני? הייתם מעורבים בתאונת דרכים ונפגעתם? נדרשתם לשלם עבור כיסוי עלויות של אדם שנפגע? כלל אלו מכוסים בביטוח חובה אשר רכשתם באחת מחברות הביטוח. על מנת לקבל את הכיסוי תצטרכו לתבוע את חברת הביטוח ולצורך כך אנחנו כאן בשבילכם! מחכים לשמוע מכם.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
עורך דין תביעות ביטוח למשאיות

משאית היא ללא ספק אחד מכלי הרכב המרשימים ביותר שניתן לפגוש על הכביש בדרכים. כלי רכב ענק שסוחב ומכיל כמויות מאוד גדולות של ציוד או

עורך דין תביעות ביטוח מונית

נהגי מוניות נתונים לסיכונים רבים מעבר לסיכונים שנהג רכב פרטי נתון אליהם וזאת עקב כך שהוא נמצא שעות רבות על הכביש ופוגש בהרבה אנשים זרים

מדריך תביעת ביטוח רכב

כנראה שכולכם יודעים באופן בסיסי לפחות מה הוא ביטוח רכב בשל העובדה שהוא חובה במדינת ישראל ונהיגה בלעדיו היא עבירה על החוק. בהמשך לכך, שכנראה

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?