עורך דין יכול לעזור בביטול דו"חות תנועה?

דו"חות תנועה הם ככל הנראה פעולת האכיפה הנפוצה ביותר בקרב שוטרי התנועה בישראל. דו"חות מהירות, אי ציות לרמזור או לתמרור, מגיעים לגובה של מאות ובמקרים חריגים גם אלפי שקלים, ומוגשים לאזרח כעובדה מוגמרת שיש לקבלה ולהתמודד איתה. אך ניתן לקבל סיוע משפטי על ידי היוועצות בעורך דין לענייני תעבורה, שיכול לספק תובנות ובמקרים מסוימים גם לדאוג לזיכוי מלא של מקבל הדו"ח. במאמר זה נסקור כיצד עורך דין תעבורה יכולה לסייע.

 

כל מקרה לגופו

דו"חות תנועה כוללים מנעד רחב של עבירות תנועה שונות המתבצעות לצערנו חדשות לבקרים. בין אם מדובר במהירות מופרזת, נהיגה תחת השפעת אלכוהול, אי ציות לרמזור או החזקת טלפון בזמן הנהיגה, כל אלו עבירות המסכנות בצורה ממשית את החברה ואכן יש למצות את הדין עם החשודים בכך. אך לעיתים מדובר באזרחים מן השורה שאינם מתכוונים לנהוג בקלות דעת, ובמקרים מסוימים גם טוענים לחפותם. במקרה זה, ניתן לקבל ייעוץ מעורך דין לענייני תעבורה הבקיא בענייני דו"חות תנועה ויכול לפעול להפחתת העונש ולעיתים אף לביטולו.

 

הגשת ערעור על הדו"ח

במידה ואכן אתם סבורים שנפלה טעות שגרמה לקבלת הדו"ח, לא מדובר בגזירת גורל. ניתן לערער על הדו"ח בתוך 30 יום מקבלתו. עורך דין תעבורה מנוסה יבקש לקבל לידיו את כל המסמכים הרלוונטיים. במידה ומדובר בעבירת מהירות, יבקש עורך הדין את התמונות שצולמו במצלמת המהירות ובמידה והנהג צולם על ידי מד מהירות המופעל על ידי שוטר, ניתן לערער על תקינות המכשיר או בפעילות תקינה של השוטר המפעיל, מסיבה כזו או אחרת, במסגרת מילוי הדו"ח או תפעול המכשיר. את כל אלו יש לצרף לערעור בטרם שליחתו.

 

ייצוג משפטי

במידה והדבר מתגלגל לפתחו של בית משפט, עורך הדין יציג את גרסתו של הנהג בצוותא עם הראיות שנאספו במטרה לחתור לזיכוי מלא של הנהג, או לכל הפחות להפחתת העונש והגעה להסדר טיעון מקל, במידה ומדובר בעבירה חמורה באופן יחסי. במקרים רבים, אף ניתן לגרום לתביעה לחזור בה מהאישום של הנהג ולהמירו לכדי קנס סמלי.

 

ביטול פסילת רישיון

במידה והגעתם למצב של שלילת או פסילת רישיון, חשוב להבין שניתן להפוך את המצב. פסילה מנהלית של רישיון נהיגה מחייבת את קיומם של שני תנאים: מסוכנותו של הנהג לסביבה ופסילה כדין ע"י קצין משטרה. במידה וקיים חשד לעבודה רשלנית של המשטרה, ובמידה ועברו של הנהג נקי ואין לו הרשעות קודמות, הסיכוי לפתור את המצב ולקבל בחזרה את הרישיון עולה משמעותית. מספיק שאחד מן התנאים הנ"ל לא יתקיימו על מנת להביא שופט לבטל פסילה מנהלית של רישיון נהיגה. עורך דין מקצועי יידע לראות את התמונה הגדולה ולהעריך את הסיכויים להפוך את המצב.

איש משפט

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?