האם בכל קניית דירה נצטרך עורך דין מקרקעין?

מצאתם את הדירה שאתם רוצים לרכוש ויש לכם את ההון העצמי הדרוש לכך – מה תעשו עכשיו? יש אנשים שייגשו ישר אל הבנק כדי לקבל הצעה למשכנתא, ויש כאלה שיפנו אל עורך דין מקרקעין על מנת לקבל ממנו ייעוץ וליווי לאורך כל ההליך. כאן עולה השאלה –  האם באמת צריך עורך דין כזה? במאמר שלפניכם ננסה לענות על כך ולכוון אתכם לדרך הנכונה

 

חייב עורך דין מקרקעין?

עורך דין קניית דירה או עורך דין מכירת דירה, זהו בעצם עורך דין מקרקעין, והוא ללא ספק אחת מדמויות המפתח בתהליך של קניית או מכירת דירה. עורך דין מקרקעין, כשמו כן הוא,  עורך דין שמתמחה בכל מה שקשור למקרקעין – נכסים שאינם ניתנים לניוד בכל דרך כלשהי, כמו נכסי נדל"ן או קרקעות שונות.

אזרחים רבים לא יודעים מה אומר החוק בכל הקשור לעורכי הדין הללו. האם באמת יש צורך בלשלם להם במהלך קניית דירה, שגם ככה יקרה בעצמה? התשובה היא שישנן פעולות שעורך דין צריך לבצע, אך בכל אופן, כמעט ובלתי אפשרי לבצע עסקת קניית דירה ללא עורך דין מקרקעין מיומן.

 

סיוע מעורך דין מקרקעין ברכישת דירה

הסיוע של עורך דין המקרקעין בעת קניית דירה הוא משמעותי ורחב. הסיוע נוגע לכמה תחומים. ראשית, עורך הדין יכול לייעץ לכם עוד לפני לקיחת המשכנתא. בנוסף, עורך דין מקרקעין יכול להמשיך לתת לכם ייעוץ שונה בכל הקשור לדירה הספציפית אותה אתם עומדים לקנות.

גם לאחר מכן, בשלבים מתקדמים יותר, עורך דין מקרקעין יסייע לכם עד השלמת תהליך הקנייה. למשל, כאשר אתם קונים את הדירה מאדם מסוים, עורך דין מקרקעין יכול לבצע בדיקות מול לשכת רישום המקרקעין ולברר מה הסטטוס של הדירה ועל מי היא באמת רשומה.

בשלבים מאוחרים יותר, עורך הדין יכול לברר את ההסכם שאתם עומדים לחתום עליו ולברר האם יש בהסכם פגיעה באינטרס שלכם. עורך הדין יכול לנהל מו"מ אפקטיבי במידת הצורך על תנאי ההסכם.

 

חסכון של סכומי כסף משמעותיים

שימוש בשירותיו של עורך דין מקרקעין בקניית דירה יכול לחסוך לכם סכומי כסף משמעותיים. החוק קובע שאזרחים מסוימים, העומדים בתנאי רף שקבעה המדינה, ישלמו מס רכישה על דירה שהם קונים לפי מדרגות שכר מסוימות. אם גם אתם צריכים לשלם את המס הזה, עורך הדין יוכל לחפש עבורכם דרכים חוקיות לצמצום המס ובכך לחסוך מכם תשלום מיותר.

 

מניעת נזק

הדבר המפחיד ביותר בקניית דירה הוא לגלות שנכנסתם אל דירה שיכולה להסב לכם נזק משפטי. הרחבות בנייה לא חוקיות או שעבודים של הדירה לגופים מסוימים – את כל אלו יכול לברר עורך הדין מבעוד מועד ולמנוע נזק עתידי שיכול להיגרם לכם.

עורך דין מכירת דירה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?