מתי צריך לעשות בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

נהיגה עשויה להיראות לנו כפעולה פשוטה ויומיומית, אך גם כדי לנהוג בצורה טובה, נכונה ובטוחה, דרוש סף של מצב בריאותי מסוים. אנשים שלא עומדים בסף זה, עשויים, כתוצאה ממצבם הבריאותי, לסכן גם את הביטחון שלהם וגם את הביטחון של הנהגים האחרים על הכביש ושל הולכי הרגל. כדי למנוע זאת, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בודק נהגים שונים במועדים מסוימים. מתי צריך לעשות בדיקות במכון זה? תשובות במאמר שלפניכם.

 

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – מה זה?

נהיגה על הכביש דורשת כמה דרישות מבחינה גופנית. למשל, עם פגיעות בראיה, המצב עשוי להיות חמור מדי עד כדי כך שהנהג לא יוכל לתפקד מאחורי ההגה בצורה תקינה. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא הגוף מטעם המדינה שאחראי על כך שנהגים מסוימים, המשויכים לקבוצות או אוכלוסיות מסוימות, ייבדקו ויהיה ניתן לקבוע האם מצבם הרפואי מאפשר להם לנהוג על הכביש בצורה שאינה מסכנת חיים.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

 

הפניה למכון על ידי הגורמים המוסמכים

אם אתם קוראים את המאמר הזה ולא מבינים על איזה בדיקות מדובר, ייתכן שאף פעם לא זומנתם אל המכון הרפואי. זה הגיוני, מכיוון שהרוב המוחלט של הנהגים לא מקבלים הפניה למכון זה. ישנם גורמים מסומים שיכולים להפנות נהג אל המכון, או לפנות אל המכון על מנת שיזמן נהג.

 

נכים שמופנים על ידי הביטוח הלאומי

נכים בישראל עשויים להיות מופנים על ידי הביטוח הלאומי אל בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. נכויות שונות משפיעות בצורה שונה על כל אדם ואדם. נכים מסוימים, עם פגיעות שמשפיעות על הראיה, שמיעה, גפיים, תנועת מפרקים ספציפיים וכדומה, עשויים שלא להיות מסוגלים לנהוג בצורה תקינה על רכב רגיל, ועל כן הם ידרשו להיבדק.

 

נהגים שמעורבים בתאונות דרכים

גם נהגים מסוימים שמעורבים בתאונות דרכים עשויים לקבל זימון אל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. לא כל תאונת דרכים תחייב את זה, ולא כל נהג שעבר תאונת דרכים יקבל זימון לבדיקות. למרות זאת, בתאונות מסוימות, אם יעלה חשד שהתאונה נגרמה עקב מצב בריאותי מסוים, הנהגים המעורבים עשויים להיות מזומנים להיבדק מכון.

נהגים המעורבים בתאונות דרכים

נהגים בגיל מבוגר

נהגים שהגיעו לגיל 70 ורוצים לחדש את הרישיון שלהם, יצטרכו לפנות אל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים כדי לבצע בדיקות. אם הבדיקות יעברו כשורה ומצבם הבריאותי שמאפשר נהיגה יאושרר מחדש, הם יוכלו לחדש את הרישיון שלהם ולהמשיך לנהוג גם בשנים הבאות.

 

מקרים נוספים

ישנם עוד אוכלוסיות, קבוצות ואנשים שעשויים לקבל הפניה אל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. עברייני תנועה מועדים שסיימו את השלילה שלהם, נכי משרד הביטחון, נהגים שבית המשפט דיווח עליהם ככאלו שצריכים להיבדק, מי שרוצה להוציא רישיון נהיגה לרכב כבד או לרכב ציבורי וגם נהגים שרופא דיווח עליהם למשרד הרישוי – כל אלו יצטרכו להיבדק על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?