מתי נפנה לועדת השגה?

כהורים לילדים אשר מאופיינים עם בעיות חברתיות או התפתחותיות מסוימות, לעיתים אנחנו נצטרך את כל התמיכה האפשרית. לאור כך, נרצה לקבל את ההטבות המגיעות לנו ולילדנו בהתאם לצרכיהם המיוחדים. כדי לקבל את ההטבות להם אנחנו זכאים, יש לעבור דרך ועדת זכאות ואפיון.

אותה ועדה, קובעת את הזכאות לקבלת שירותי חינוך מיוחד לאותם ילדים בעלי צרכים מיוחדים וכן מפרטת מה יכיל סל השירותים שניתן לאותו ילד. עם זאת, לעיתים אותן הוועדות לא קובעות בהתאם לעובדות שאנחנו מאמינים שנכונות ולכן יש לפנות לתהליך ערעור. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין את כל הפרטים על הנושא.

 

קצת על ועדת זכאות והאפיון

לפני שנדבר על ועדת השגה, נרחיב קצת על ועדת הזכאות והאפיון. ועדת זכאות ואפיון היא ועדה שהוקמה לאור חוק חינוך מיוחד. במסגרת פעילותה, הועדה קובעת מה היא הזכאות של תלמיד המאופיין עם צרכים מיוחדים. בהתאם, הוועדה אחראית על תקשורת עם ההורים של אותו התלמיד והסבר לגבי מידע ושירותים אותו הוא יקבל במסגרת החינוכית שבה הוא צפוי ללמוד, אשר כוללת מספר חלופות. החלופות הן למעשה כיתה רגילה במוסד חינוך סטנדרטי, או כיתה מיוחדת במוסד חינוך סטנדרטי או מוסד חינוך מוכר שניתנים בו שירותי חינוך מיוחדים.

ועדת הישגים

על התהליך בוועדת זכאות ואפיון

כדי להיות זכאים לסל הזכויות המדובר, יש לפנות לוועדה. במסגרת כך, עליכם להראות מסמכים כי אתם הורים לתלמידים עם צרכים מיוחדים, למשל הורים לילדים על הרצף האוטיסטי, ילדים בעלי מגבלות ראייה או מוגבלות פיזית אחרת, ואף הורים לילדים עם לקות למידה הכוללת הפרעת קשב וריכוז ועוד, ככל שרמת התפקוד של התלמיד נמוכה. ההליך כולל מספר שלבים ומסמכים נוספים אשר עליכם להגיש. בהמשך, הוועדה קובעת את הזכאות ואת היקף סל השירותים.

 

ועדת השגה

פנייה לוועדת השגה תקרה במקרים בהם אתם חשים כי ההחלטה בדבר הילד שלכם אינה ההחלטה שהיתה אמורה להתקבל ויש לכם למעשה השגות על הקביעה – בין אם מדובר על מסגרת החינוך או על סל הזכאות שמגיע לכם.

הפנייה לוועדת ההשגה צריכה להיעשות תוך שלושה שבועות (21 ימים) מקבלת התשובה על ההחלטה לגביכם. אנחנו ממליצים לכם כבר משלב זה להסתייע בעורכי דין מומחים אשר מכירים את התחום וסייעו לכם להגיע לתוצאה הרצויה.

ועדת הישגים

ההליך בוועדת ההשגה

וועדת ההשגה תזמן אתכם, הוריי הילד המדובר, ואת ילדכם ותיתן לכם את האפשרות לטעון את טענותיכם. בהתאם, הוועדה תוכל לקבל את השגתכם ולשנות את ההחלטה עליהם אתם מערערים, לדחות את הטענות שלכם או להחזיר לדיון נוסף את התיק שלכם.

 

לסיכום

ועדת ההשגה היא וועדה חשובה כאשר מדובר בקביעת הזכויות אשר מגיעות לילדים שלכם. למעשה, מדובר בהזדמנות לקבל את הבקשה הראשונית שלכם על אף הדחייה שלה בוועדה הראשונה. אנחנו ממליצים לכם להיעזר בגורם מקצועי שיעלה את ההסתברות לשמיעת טענותיכם וקבלת התוצאה הרצויה. בהצלחה!

ועדת הישגים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מיגון אש בישראל – מהן תקנות החובה?

מיגון אש הוא נושא חשוב ביותר בישראל, במיוחד לאור האיומים הביטחוניים המתמשכים והסכנה של שריפות והתלקחויות. מטרתו העיקרית של מיגון אש היא להגן על חיי

מהו ביטוח תכולת דירה ולמה זה חשוב?

הבית שלנו הוא המקום שאנחנו מרגישים בו הכי בנוח. המקום בו אנו ישנים, אוכלים ויכולים לחוות רגעים יפים עם החברים שלנו והמשפחה שלנו. אנחנו יכולים

אילו טיפולים מכסה ביטוח רכב?

האם תהיתם פעם מה בדיוק מכסה ביטוח הרכב שלכם? האם כאשר קורה מקרה של נזק או תאונה אתם בטוחים שכל הוצאות הטיפול והתיקון מכוסות? לצערנו,

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?