מי קובע שהתרחשה רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא מצב שבו צוות רפואי לא עמד בחובת הזהירות המוטלת עליו בעת הטיפול, וכתוצאה מכך נגרם למטופל נזק רפואי או נפשי. לכן במקרים בהם הצוות הרפואי עמד בחובותיו ובכל זאת נגרם למטופל נזק, אין הדבר נחשב לרשלנות. אבל מי הוא הגורם שקובע האם מקרה מסוים נחשב לרשלנות רפואית, וכיצד הוא קובע זאת? 

 

תביעות נזיקין בגין רשלנות רפואית

מקרים של רשלנות רפואית יכולים לגרום למטופלים נזקים כבדים וארוכי טווח. לכן במדינת ישראל עומדת לנפגעים מרשלנות מסוג זה אפשרות לתבוע את האחראים לנזק בכדי לקבל פיצויים מסוגים שונים. תביעות אלה הן תביעות אזרחיות ומוגשות על פי סדר הדין האזרחי.

בבית המשפט יהיה על התובע להוכיח כי נגרם לו נזק, וכי נזק זה נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית ולא כחלק מהמצב הרפואי שממנו הוא סובל. אם נגרם לכם נזק כתוצאה מטיפול רפואי או מאבחון לקוי, ואתם מאמינים שמקור הנזק ברשלנות, תוכלו לפנות אל עורך דין ישר יעקובי לשם קבלת עזרה משפטית.

 

שלב ההוכחות במשפט מסוג זה

השלב בו על התובע להוכיח שנגרם לו נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, הוא שלב ההוכחות במשפט. בשלב זה על התובע להציג את כל הראיות שיש ברשותו, שמוכיחות שנגרם לו נזק כתוצאה מהרשלנות של הצוות הרפואי שטיפל בו. בכל תביעת רשלנות רפואית, על התובע להשיג חוות דעת של רופא מומחה. בחוות דעת זאת הרופא יתאר את חומרת הנזק שנגרם למטופל, ואת הסיבות לנזק על פי חוות דעתו המקצועית.

 

פסק דין חלוט מול התפשרות של הצדדים מחוץ לבית המשפט

לאחר שהוצגו כלל הראיות, תוכל להתקבל החלטה בקשר לשאלה האם בוצעה רשלנות רפואית. במקרים בהם המשפט הגיעה לשלב זה, השופט בתיק הוא זה שייתן את התשובה לשאלה זאת. במקביל למקרים אלה, ישנן תביעות שלא מגיעות לשלב פסק הדין מכיוון שהצדדים התפשרו מחוץ לכותלי בית המשפט. במצבים אלה אין בדרך כלל צורך לספק מענה לשאלה, אלא רק להסכים על גובה הפיצויים.

 

מה מתרחש במקרה שנקבעה רשלנות רפואית?

תביעות שמגיעות עד לשלב גזר הדין ושנקבע בהן שאכן התרחשה רשלנות רפואית, עוברות לשלב ההחלטה על גובה הפיצויים שייפסקו לטובת התובע. גובה הפיצויים בתביעות מסוג זה נקבע על פי הנזק הפיזי, הנפשי והרפואי שנגרם למטופל כתוצאה מהרשלנות הרפואית. במקרים רבים, הפיצויים שנפסקים בתיקים מסוג זה מגיעים למאות אלפי שקלים.

 

קביעת רשלנות רפואית – סיכום

רשלנות רפואית היא מצב שבו הצוות הרפואי מתרשל בעבודתו ובכך הוא גורם נזק למטופל זה או אחר. במקרים אלה הנפגע יכול להגיש תביעת נזיקין כנגד האחראים לנזק. במהלך המשפט שייערך, יוחלט על ידי השופט האם התרחשה רשלנות רפואית, או שהטיפול שניתן למטופל עומד בסטנדרטים המקובלים בתחום.

רשלנות רפואית

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?