מה תפקידו של עורך דין ביטוחים?

ישראלים רבים מבוטחים בשלל פוליסות ביטוח. בבוא היום, המבוטחים נדרשים לתבוע את חברות הביטוח כדי לקבל את כספי הפוליסה. הליך תביעת חברות הביטוח אינו פשוט כלל. לא אחת התביעות נדחות, נדרשת הגשת ערעור או הגשת תביעה לבית המשפט וכן על המבוטח להציג שלל הוכחות וראיות לטענותיו. כאן נכנס תפקידו של עו"ד ביטוחים, אשר יסייע בהליך התביעה כולו.

 

מגוון פוליסות ביטוח

כמעט כל אזרח ישראלי, מבוטח בשלל ביטוחים. ישנם ביטוחים אישיים דוגמת ביטוח חיים, ביטוח סיעודי או ביטוח רפואי פרטי. ביטוחים נוספים הינם ביטוחים עבור רכוש יקר ערך שיש בידינו, דוגמת ביטוח דירה, ביטוח רכב או ביטוח לטבעת יקרה שרכשנו. כמו כן, ניתן למצוא ביטוחים כלליים ובכללם ביטוח תאונות עבודה, ביטוח עובדים למעסיקים ועוד כהנה וכהנה.

 

הדיל הביטוחי

הדיל הביטוחי, המשותף לכלל פוליסות הביטוח, הוא כדלהלן – המבוטח משלם מידי חודש תשלום כלשהו לחברת הביטוח. בתמורה, ככל שייגרם למבוטח הנזק אשר הפוליסה מגנה מפניו, חברת הביטוח תשפה את המבוטח. כך, למשל, אדם יכול לשלם תשלום קבוע לחברת הביטוח עבור ביטוח הרכב שלו וביום בו הרכב יעבור תאונה ויינזק, חברת הביטוח תשלם את עלות התיקון או השווי של הרכב.

בדומה, כאשר מדובר בביטוח סיעודי, המבוטח ישלם תשלומים קבועים לחברת הביטוח. ככל שהמבוטח יהפוך לתשוש נפש או לסיעודי על פי הגדרות הפוליסה, הרי שהוא יגיש תביעה כנגד חברת הביטוח וזו תעביר לו קצבה חודשית עד סוף חייו או לתקופה מסוימת, בהתאם לתנאי הפוליסה.

 

המציאות בפועל

על פניו, מדובר במצב עניינים פשוט ונוח. אדם מבטח את עצמו וביום פקודה יקבל את הפיצוי המגיע לו. אלא שחברות הביטוח כלל אינן ממהרות לשלם את מה שהן מחויבות לשלם על פי פוליסות הביטוח. חברות הביטוח ינסו להוכיח כי המבוטח אינו עומד בתנאי הפוליסה, כי הוא נהג ברשלנות, שנזק קודם הוא אשר גרם לנזק הנוכחי ועוד כהנה וכהנה.

 

הליך קבלת הפיצוי

כדי להבין כיצד ניתן להתמודד עם התנהגותן של חברות הביטוח, יש להכיר את הליך קבלת הפיצוי. המבוטח יגיש תביעה כנגד חברת הביטוח. חברת הביטוח תשלח נציג מטעמה אשר יבחן את הטענה של המבוטח, ייתכן כי היא תשלח אף חוקרים פרטיים ולבסוף תכריע האם המבוטח עומד בתנאי הפוליסה אם לאו.

ככל שהתביעה תידחה, בפני המבוטח יעמדו שתי ברירות. ראשית, ביכולתו להגיש ערעור לחברת הביטוח עצמה. שנית, ביכולתו לתבוע את חברת הביטוח בבית המשפט. בית המשפט יוכל להכריע כי המבוטח אכן עמד בתנאי הפוליסה וכי חברת הביטוח מחויבת לשלם לו את הפיצוי המגיע לו.

 

תפקידו של עורך דין ביטוחים בתביעה

עורך דין ביטוחים ילווה את המבוטח מראשית ההליך ועד סופו, ייצג אותו בכל אחד מהשלבים, ינחה את המבוטח כיצד לנהוג בפני בית המשפט ובפני חברת הביטוח ויעשה כל שביכולתו כדי להביא לקבלת הכספים, ובמהרה.

עורך דין ביטוחים צריך להיות מיומן ומקצועי כדי שהוא אכן יסייע בהליך. אנו נמליץ על עו"ד גיא דויטש הנחשב לעו"ד ביטוחים מוביל ומקצועי. עו"ד דויטש ניהל תביעות ביטוחים רבות, בשלל סוגים וכנגד כלל חברות הביטוח וכן כנגד הביטוח הלאומי והשיג עבור לקוחותיו פיצויים מעל ומעבר למצופה.

 

לסיכום

עורך הדין, אם כן, מסוגל להגדיל את סכומי הפיצויים שתקבלו, לזרז הליכים ולגרום לחברות הביטוח להיענות למבוקשכם. ללא עו"ד שכזה, תמצאו את עצמכם בתחתית שרשרת המזון אל מול חברות הביטוח כאשר גופים גדולים אלו יעשו ככל שביכולתם כדי להפחית את תשלום הפיצויים שלכם.

שופט

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?