מה זה השתתפות עצמית ומתי זה קורה

רכשתם רכב חדש, ועם כל ההתרגשות, עליכם לדאוג עכשיו לדבר הכי חשוב – ביטוח.

חשוב שתדעו שתאונות דרכים הן אולי דבר מלחיץ שנשמע ומרגיש רחוק מכם, אך הן מתרחשות לעתים קרובות, ונלווים להם נזקים רבים. במקרה הטוב הנזקים יהיו ברכוש, אך במקרה הרע הם עשויים גם להתבטא בגוף ובנפש.

אם התחלתם לשחות בעולם הביטוח לרכב, בטח שמעתם על המושג "השתתפות עצמית". במאמר זה נפרט לכם כל מה שצריך לדעת עליו.

 

השתתפות עצמית

השתתפות עצמית הוא החלק המשולם ע"י המבוטח לחברת הביטוח. במידה וישנו מקרה ביטוחי כמו תאונת דרכים, עליכם לשלם סכום מסוים של השתתפות עצמית בגין הנזק שנגרם.

סכום זה משתנה מחברה לחברה. חשוב שתבדקו בעת הגשת הצעת המחיר את גובה ההשתתפות העצמית הכלולה בביטוח הרכב.

 

האותיות הקטנות

חברות הביטוח עשויות להגיש לכם הצעת מחיר מפתה – אך שימו לב לאותיות הקטנות, שעשויות לגלות לכן כי לביטוח מקיף או לביטוח צד ג' יש השתתפות עצמית גבוהה. המשמעות היא שברגע האמת תצטרכו לשלם הרבה מאוד כסף.

חברות ביטוח מסוימות נותנות גמישות בגובה ההשתתפות העצמית, מה שמאפשר לכם להשפיע על מחיר הביטוח. הגדלת סכום ההשתתפות עצמית בדרך כלל תגרום למחיר הביטוח לרדת, וקיימת אפשרות גם לקחת כיסוי שנקרא "ביטול השתתפות עצמית". כיסוי מסוג זה גורם לכך שכאשר תתרחש תאונה, חברת הביטוח תכסה את הנזק במלואו.

 

תשלום של השתתפות עצמית

רכישת ביטוח רכב חשובה במידה ואתם רוצים לספק לעצמכם הגנה כלכלית במקרה של תאונה. למרות שאף אחד מאיתנו לא מעוניין להיקלע למצב שכזה, חשוב שתדעו את המשמעות של נושא ההשתתפות העצמית.

לדוגמה – נניח שגובה ההשתתפות העצמית הנו אלפיים שקלים. בעקבות תאונת דרכים נגרם לרכב נזק של חמשת אלפים שקלים. האפשרויות העומדות לבחירתכם הוא תשלום מלא, ללא הפעלת הפוליסה ועם רישום של תביעה, או הגשת תביעה והפעלת הפוליסה.

במקרה השני תידרשו לשלם את סכום ההשתתפות העצמית, ואת ההפרש תשלם חברת הביטוח.

 

עורך דין לנזקי רכוש

פניה אל עורך דין נזקי רכוש מתרחשת כאשר חברות הביטוח או הסוכנים מפנים את המבוטח להגיש תביעה קטנה. מצב זה קורה בעיקר כאשר אין דרך להכריע, ונדרשת הכרעה משפטית.

לא מומלץ לגשת לבד לבית המשפט לתביעות קטנות, מפני שאת חברת הביטוח מייצג נציג בעל ניסיון רב המייצג את האינטרסים שלה.

פניה לעורך דין המומחה לדיני נזיקין מסוג זה מאפשרת להגדיל את הסיכויים שלכם לזכות בפיצויים משמעותיים.

 

לסיכום

תחום דיני הנזיקין לרכב הנו רחב, ובעת שנגרם נזק לרכוש יקר מסוג זה, מומלץ לפנות לעורך דין מומחה שידע לומר לכם האם הגשת תביעה היא החלטה נבונה.

ישנם גורמים רבים המשפיעים על החלטה זו, והתייעצות עם עורך דין עשויה לעזור לכם מאוד בכך.

בהצלחה!

משקל

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?