מה הוא תקן 1220 למערכות כריזה

אתם אולי לא יודעים את זה, ולא דמיינתם שקיים תקן כזה, אבל גם למערכות כריזה יש תקן. אבל אם מתעכבים לרגע וחושבים על זה – הוא די הגיוני. הרי בסופו של דבר מערכת כריזה משמשת בהרבה מאוד מקומות להודעה על מצבי חירום, וזה דבר שאנו רוצים להיות בטוחים שאף אחד לא מפספס.

אנחנו ממש לא רוצים להתקין מערכת כריזה ואז לגלות שאף אחד לא שומע את ההודעות שלה, או שהיא פתאום לא עובדת. לצורך זה נקבע תקן שנקרא תקן 1220 והוא מסדיר בדיוק את העניין הזה. בגלל שמדובר על נושא לא מוכר, הכנו לכם כאן מדריך קצר על התקן.

 

מהי בכלל מערכת כריזה?

מערכת כריזה היא בעצם מערכת הגברה עוצמתית מאוד שמטרתה להעביר הודעות קוליות בדיבור אנושי. לא מדובר על רמקולים איכותיים מאוד שמסוגלים להשמיע מוזיקה באיכות מעולה, אלא עיקר המטרה שלהם היא להעביר את הצליל בצורה כמה שיותר עוצמתית לשטח נרחב ככל האפשר.

הרעיון במערכת כריזה הוא העברה של מסרים או הודעות לקהל רחב, כאשר השימוש הדרמטי ביותר שלה הוא למקרי חירום. לצורך העניין, במדינת ישראל כלנו מכירים לצערנו הרבה את התראת 'צבע אדום' שמאותתת על ירי טילים מעזה. ההתראה הזו למשל מגיעה ממערכת כריזה.

מערכות כריזה

מהו תקן 1220?

תקן 1220 הוא תקן מחייב ורשמי של מכון התקנים הישראלי, שעוסק במערכות גילוי אש מכל הבחינות: התקנה, אחזקה, והפעלה שוטפת. מדובר על תקן ארוך ומפורט מאוד, ולכן הוא כולל מספר רב של חלקים. בין החלקים השונים בתקן תוכלו למצוא למשל חלק שעוסק בגאי עשן ואש, במערכות לגילוי אש, ועוד.

חשוב לדעת שהתקן רשמי ומחייב, מה שאומר שאם אתם הולכים להתקין מערכת לגילוי וכיבוי אש בעסק שלכם כדאי מאוד לוודא שהיא עומדת בתקן הזה. אחרת סתם תוציאו הרבה מאוד כסף והמערכת שתתקינו לא תהיה תקנית.

מערכות כריזה

חלק 3 בתקן 1220

תקן 1220 חלק 3 הוא אחד החלקים בתקן, והוא עוסק במה שנוגע למערכות גילוי אש. מדובר על הוראות ודרישות כלליות להתקנת המערכות, לפירוט על אזורי הגילוי שהמערכת אחראית עליהם, לאזעקות שווא, וליכולת של המערכת ליצור קשר עם כוחות הכיבוי או מערכות חיוג אחרות.

חשוב לדעת שבשנת 2015 התקן עבר ריענון וחידוש, והוא מחייב גם התקנה של מערכת כריזה שתודיע במקרה של פריצת שריפה לכל מי שנמצא באזור. כדי שמערכת הכיבוי תעמוד בתקן היא צריכה לעבור בדיקות מוסכמות לאחר ההתקנה. חשוב לדעת שישנה חלוקה מסוימת על פי רמות הסיכון של המקום והגודל שלו, כך שכדאי מאוד לוודא שהתקנתם מערכת שמתאימה לעסק שלכם ועומדת בתקן.

 

סיכום

חשוב מאוד לזכור, התקנים הללו לא נועדו להקשות עלינו, אלא להציל חיים! חשוב מאוד להקפיד על עמידה בתקנים ולהתעדכן בכל שינוי או עדכון.

מערכות כריזה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מיגון אש בישראל – מהן תקנות החובה?

מיגון אש הוא נושא חשוב ביותר בישראל, במיוחד לאור האיומים הביטחוניים המתמשכים והסכנה של שריפות והתלקחויות. מטרתו העיקרית של מיגון אש היא להגן על חיי

מהו ביטוח תכולת דירה ולמה זה חשוב?

הבית שלנו הוא המקום שאנחנו מרגישים בו הכי בנוח. המקום בו אנו ישנים, אוכלים ויכולים לחוות רגעים יפים עם החברים שלנו והמשפחה שלנו. אנחנו יכולים

אילו טיפולים מכסה ביטוח רכב?

האם תהיתם פעם מה בדיוק מכסה ביטוח הרכב שלכם? האם כאשר קורה מקרה של נזק או תאונה אתם בטוחים שכל הוצאות הטיפול והתיקון מכוסות? לצערנו,

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?