מה הוא גובה הפיצוי המקסימלי לאחר תאונת דרכים קלה?

תאונות דרכים קלות קורות ללא הרף. לעיתים, נפגעי תאונות הדרכים הקלות נוטים להתעלם מהפגיעות ולא לנהל כל הליך משפטי כדי לקבל את הפיצויים המגיעים להם. תשמחו לדעת כי גם על תאונה קלה ניתן לזכות בפיצוי של מאות אלפי שקלים, כך שמומלץ במיוחד לפנות אל עורך דין נזיקי המתמחה בתאונות דרכים מיד לאחר תאונת דרכים קלה.

 

תאונת דרכים קלה

ראשית, חשוב להגדיר מהי תאונת דרכים קלה. תאונת דרכים קלה מוגדרת בדין הישראלי כתאונת דרכים בה נפגע לפחות אדם אחד בפגיעת גוף אך הפגיעות כולן מוגדרות כקלות ולא יהיו בזירה הרוגים. יש לזכור כי דרגת הפציעה – פציעה קלה, בינונית, קשה או פצוע אנוש, נקבעת לפי רמת סכנת החיים הראשונית וייתכנו פציעות קלות שימשיכו לפגוע בפצוע לאורך זמן רב.

 

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים

במדינת ישראל, פקודת הנזיקין מסדירה את דיני הנזיקין הישראלים. עם זאת, באשר לנזקי תאונות דרכים, נחקק חוק מיוחד בשם חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים אשר מסדיר באופן ספציפי את נזקי תאונות הדרכים. חוק זה קובע מנגנון פיצוי ללא אשם עבור פגיעות גוף בתאונות דרכים, בניגוד לפקודת הנזיקין הדורשת הוכחת רשלנות, למשל, לשם קבלת הפיצויים.

החוק לא מסתפק בקביעת התרחישים המצדיקים פיצויים ובקביעת מנגנוני הפיצוי אלא גם קובע טבלאות חישוב לפיצויים בגין תאונות דרכים. הטבלאות מגדירות מה יהיה גובה הפיצוי שתשלם חברת הביטוח עבור כל פגיעה.

 

תביעת תאונת דרכים קלה

חוויתם תאונת דרכים קלה? פנו אל עורך דין לענייני תאונות דרכים להגשת תביעה נגד חברת הביטוח של הרכב הפוגע לקבלת כספי הפיצויים. כאמור לעיל, אין צורך להוכיח אשם בתאונת הדרכים. לא תצטרכו להוכיח כי התאונה נגרמה באשמת הפוגע ותוכלו לזכות בכספי הפיצויים גם ללא הוכחת אשמה.

במסגרת התביעה, תצטרכו להוכיח תחילה את קרות התאונה ואת זכאותכם לפיצויים. לאחר מכן, עורך הדין שלכם יגיש ראיות באשר לגובה הנזק ולעמידה בקריטריונים השונים לפי טבלאות הפיצוי הקבועות בחוק.

 

גובה הפיצויים

גובה הפיצויים נקבע, לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, בהתאם לעוצמת הפגיעה ולנזק שנגרם לנפגע תאונת הדרכים. כאשר הפגיעות אינן מקנות לנפגע אחוזי נכות, הפיצויים יוותרו בטווח עשרות אלפי השקלים בלבד. מדובר בסכום לא מבוטל אשר יועבר אליכם בתשלום חד פעמי ויסייע לכם בהתמודדות עם הפגיעה אך תוכלו לקבל אף פיצויים משמעותיים יותר בגין תאונות דרכים קלות.

אם תפעלו נכון יחד עם עורך הדין שלכם, תוכלו להוכיח זכאות לאחוזי נכות בעקבות תאונת הדרכים הקלה שעברתם. אחוזי נכות יכולים להיקבע גם עבור פגיעות בכף יד, פגיעות גב וכמעט כל פגיעת גוף אחרת. אלא שלשם הוכחת אחוזי הנכות תידרשו לחוות דעת רפואיות ולמאמץ משפטי מסוים. אחוזי הנכות יקנו פיצויים של 100 אלף שקלים ומעלה.

 

לסיכום

לסיכום, תאונת דרכים קלה תזכה אתכם בפיצויים לא מבוטלים. פנו אל עו"ד תאונות דרכים לשם קבלת הפיצויים.

שופט

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?