מהן מדרגות הנכות הקיימות למשתמשים בכיסא גלגלים

כיום, בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת, קיימים סוגים מגוונים של מדרגות לבעלי נכות. מדובר בפתרון אידיאלי עבור כל מי שנע בכיסא גלגלים. ישנם מעלונים ישרים, מעלונים שמיועדים לרכבים, משטחי מנשא ועוד. במאמר הבא נציג ונפרט לכם על 5 סוגים שונים של מדרגות ומעלונים עבור נכים.

 

מעלון אנכי

מעלון אנכי הוא מעלון שמיועד למשטחי מדרגות. מדובר בסוג מעלון שנושא את האדם כשהוא נמצא על כיסא הגלגלים. דבר זה, מונע את אי הנוחות הקיימת במעבר שבין כיסא גלגלים לכיסא נישא. מעלון אנכי מסוגל לשאת משקל של עד 300 ק"ג. הוא מאפשר הנעה ממקומות נמוכים לגבוהים כמו למשל כשמדובר במעבר מעל מספר מדרגות, או שינוע בכניסה לבית פרטי או דירה שדורש מעבר מעל מדרגות.

 

מעלון לרכב

מי שמתנייד באמצעות רכב לנכים מעלון הוא חובה עבורו. ישנם מעלונים שמגיעים עם הרכב, אך לרוב מדובר ברכבים גדולים שהעלות שלהם היא יקרה ביותר. על כן נמצא פתרון – מעלונים ניידים לרכב, או מעלונים שניתן לקנות ולהתקין בכל רכב.

למשל, ניתן למצוא את מעלון הקלנועית שמיועד לכיסאות גלגלים וקלנועיות, שמורכב ממשטח הרמה אשר מותאם ללקוח. המעלון נוח לתפעול כיוון שהוא לא מצריך התעסקות רבה, הוא כמעט ולא תופס חלל בתא המטען ברכב, והתפעול שלו נעשה על ידי שלט רחוק.

 

מנופים קלים

פתרון נוסף עבור מי שמחפש מדרגות נכות, הוא המנוף הקל. מדובר במנוף שמתחבר אל הרכב במקומות ייעודיים, כמו למשל בתא המטען, והוא מיועד להרים כיסא גלגלים או קלנועיות. המנגנון שלו מאוד פשוט, ועל כן קל מאוד לתפעל אותו ולהשתמש בו.

למנופים אלו ישנה יכולת להרים עד כ-50 ק"ג. מדובר בפתרון טכנולוגי עבור אלו שמעוניינים בנוחות ובטיחות. יתרון נוסף שקיים למנוף הוא היכולת להעביר אותו מרכב לרכב, והעלות של המוצר.

 

מעלון נייד

מעלון נייד נקרא כיום גם "נגישון". מדובר במתקן עצמאי שמופעל על ידי סוללה נטענת, עקב היותו מונע בצורה חשמלית. הנגישון יכול להעלות ולהוריד אנשים כמעט בכל סוג של גרם מדרגות. חשוב לזכור, כי ישנם סוגים שונים של מעלונים ניידים, וכי לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו.

אפשר למצוא מעלונים ניידים שההתקנה שלהם נעשית על גרם המדרגות, וניתן גם למצוא מעלונים ניידים שמתחברים לכיסא הגלגלים עצמו. לרוב, הם דורשים סיוע של אדם נוסף, ולכן, מונעים מעט מעצמאותו של בעל הנכות. מעבר לכך, העלות של המעלון הנייד יקרה יחסית.

 

מעלונים מתעקלים

סוג המעלונים האחרון שנציג הוא המעלון המתעקל. את המעלון המתעקל ניתן להתקין על מדרגות בבית, בחדר מדרגות או בכל מקום שתרצו. מעלון זה יודע להניע גם במקומות שיש בהם עיקולים, ולסייע לשנע בין קומות שונות. סוג מעלון זה יקר מטבע הדברים כיוון שהמוצר עצמו דורש המון חומר גלם וההתקנה שלו מוגדרת כמורכבת יותר.

כיסא גלגלים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מהו ביטוח תכולת דירה ולמה זה חשוב?

הבית שלנו הוא המקום שאנחנו מרגישים בו הכי בנוח. המקום בו אנו ישנים, אוכלים ויכולים לחוות רגעים יפים עם החברים שלנו והמשפחה שלנו. אנחנו יכולים

אילו טיפולים מכסה ביטוח רכב?

האם תהיתם פעם מה בדיוק מכסה ביטוח הרכב שלכם? האם כאשר קורה מקרה של נזק או תאונה אתם בטוחים שכל הוצאות הטיפול והתיקון מכוסות? לצערנו,

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?