מהם הצעדים שצריך לנקוט על מנת לתבוע את חברת הביטוח

ביטוחים הם דבר יום יומי בחיינו, ישנם ביטוחי בריאות, ביטוחי רכוש ועוד.

ניתן להשתמש בהם לאחר שתובעים את חברות הביטוח.

איך עושים זאת? מהם הצעדים שצריך לנהוג? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מתי לתבוע?

תביעה נגד חברות ביטוח יכולה להיות במצבים של פגיעות או נזק לרכוש כמו גניבה או פגיעה בו. כמו כן, ניתן לתבוע את חברת הביטוח שקשורה במקרים של תאונות דרכים שיש פגיעה בגוף או ברכוש (הרכב). ישנם ביטוחים כמעט עבור כל דבר ולכן, כאשר אתם מרגישים שנגרם לכם נזק שלא באשמתכם, תוכלו להפעיל את חברות הביטוחים להם אתם משלמים מראש בדיוק בשביל רגעים כאלה.

 

איך עושים זאת?

במידה ויש לכם פוליסת ביטוח תצטרכו לתבוע את חברת הביטוח בהתאם לפוליסה שרכשתם. ראשית, תצטרכו להודיע לחברת הביטוח באופן כתוב על האירוע שקרה. לאחר מכן תצטרכו לברר מול החברה כיצד להגיש את התביעה ומהם המסמכים שדורשים, כל זאת על מנת שתקבלו את הכספים המגיעים לכם מהביטוח.

חשוב לדעת כי את התביעה תצטרכו להגיש בתוך 3 שנים מרגע שהאירוע התרחש, במידה ותגיעו לאחר מכן, לא תהיו זכאים לקבל את הפוליסה ולהגיש תביעה. במקרים מסוימים מאד ניתן להגיש את התביעה גם תוך 5 שנים, אך יש לברר מתי בדיוק.

 

בירור התביעה

לאחר ששלחתם את התביעה, חברת הביטוח צריכה לברר אותה והאם מגיע לכם החזר כספי. בתהליך זה החברה יכולה לבדוק את המצב הרפואי של המבוטח וכן, להתייעץ עם רופאים לגבי זה. בנוסף, החברה מחויבת לברר את התביעה בזמן מוקצב ולהחליט אם לקבל או לדחות אותה.

מהם הצעדים שצריך לנקוט על מנת לתבוע את חברת הביטוח
מהם הצעדים שצריך לנקוט על מנת לתבוע את חברת הביטוח

 

מה קורה אם התשובה מתעכבת

במידה וחברת הביטוח מתעכבת עם תשובתה לגבי קבלת או אי קבלת התביעה, יש להתלונן למפקח על הביטוח. במצב כזה, במידה וחברת הביטוח לא נותנת נימוק הגיוני לעיכוב, ייתכן והמפקח יקבל את התלונה וגם יגדיר כי חברת הביטוח צריכה לשלם את הסכומים שנקבעו בפוליסה של אותו מבוטח.

 

תביעה מאושרת או לא

במידה וחברת הביטוח כן אישרה את התביעה, היא תשלם את הסכומים שיש בתנאים של הפוליסה. לאחר מכן המבוטח יצטרך לחתום על טופס  שנקרא "קבלה ושחרור", שמצהיר כי קיבל את הכספים המגיעים לו מהתביעה. במידה וחברת הביטוח לא תאשר את התביעה, היא מחויבת נמק מדוע בצורה של מכתב.

 

חשוב לדעת

במידה וחברת הביטוח לא אישרה את התביעה מכל נימוק שהוא, תוכלו לנסות לבקש את הסיוע של עורך דין ביטוח בכדי להגיש תביעה נגד חברת הביטוח בצורה מקצועית יותר.

 

בסיכומו של דבר

בכדי לתבוע את חברות הביטוח יש להגיש בקשה בכתב, לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים ולחכות. במידה ויש אישור ניתן לקבל את הכספים, במידה ואין דרשו מהחברה נימוקים. כמו כן, תוכלו להיעזר בעורך דין מומחה בתחום.

איש משפט

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?