מהם החוקים שצריך להכיר לפני מכירת רכב לפירוק

מכירת רכב לפירוק היא פרוצדורה לא מורכבת מידי אך כן יש להישמע להוראות ולהיות מאוד מודעים לתהליך. טפסים רלוונטים ושלבים חשובים יכולים לקצר תהליכים ולהפוך את כל החוויה לנוחה קלה ומשתלמת. אם הבנתם שהגיע זמן להחליף את הרכב שלכם ושהרכב הישן סיים את זמנו על הכביש זה בשבילכם. הנה החוקים שצריך להכיר לפני מכירת רכב לפירוק.

 

למה למכור לפירוק

מכוניות נהיו חלק מהשגרת חיים שלנו, הן מקלות עלינו ועוזרות לנו להתנייד לכל מקום כרצוננו. מה לעשות שלכל מכונה יש בלאי ויש מכוניות שהגיע זמנם לרדת מהכביש לפני שיפסיקו לעבוד לגמרי או שיקרה אסון חס וחלילה. כשהרכב ישן וכבר לא שווה הרבה בתור כלי נוסע, עדיין יש ערך כספי לחומרים ממנו הוא עשוי ולחלקיו השונים. קונה רכבים לפירוק מנצל את ההזדמנות ונהנה מהרכב שלכם גם כשהוא כבר לא מתניע- ואתם בתמורה נהנים מהכנסה יפה על נכס ישן ופטור מכאב ראש.

 

מה צריך לעשות

בדרך כלל שמוכרים רכב מדובר על תהליך הכולל העברת בעלות בין המוכר לקונה, כשמדובר על מכירה לשם פירוק השלבים טיפה שונים. צריך להבין שהמטרה היא להוריד את הרכב מהכביש ולהעביר את הבעלות על חלקיו השונים של המכונה לקונה רכבים לפירוק. יש טפסים שונים שיש להצהיר ולמלא ואנחנו נפרט הכל בהמשך.

 

החוק בישראל

למדינת ישראל יש אינטרס להוריד מכוניות ישנות מהכביש ובכך למנוע זיהום, או חס וחלילה תאונות דרכים עקב מכונית לא בתקן. המדינה מספקת רכבים מעל 20 שנה שירות גריטה, אך יש רכבים צעירים מכך שגם מקומם כבר לא על הכביש ולכן יש קונה רכבים לפירוק. זהו תהליך כשר לחלוטין ומומלץ מאוד עבור כולם, למען הביטחון והרווחה הכללית.  לא מדובר כאן על עסק שחור והכל נעשה מול הרשויות.

 

טפסים

ראשית כל יש להוכיח למשרד התחבורה כי הרכב המדובר הוא אכן שלכם, יש להראות את הטפסים הנכונים יחד עם תעודת זהות ורישיון. רק אז ניתן ניתן למלא טופס הצהרה באתר של משרד התחבורה המעיד כי אתם מבקשים להוריד את הרכב שלכם מתנועה בכביש. אתם מבטלים את הרישיון שלו לצמיתות וממלאים סעיף מיועד הקשור למפרקי רכבים. בשלב הבא תוכלו להזדכות על תשלום האגרה היחסית ששילמתם עבור הרכב ולמכור כדת וכדין את הרכב כחומר גלם ולא מכונה.

 

איך יודעים שעושים את זה נכון

שירותי קניית רכבים לפירוק יודעים את העסק לפנים ולחוץ והם יודעים להוליך את הלקוח משלב א' ועד ת' תוך מיללוי כל חובותיו כלפי המדינה והחוק. אל תהססו ליצור קשר עם קונה הרכבים לפירוק הקרוב והרצוי עליכם ולבקש סיוע בכל הקשור לתהליך. לא מדובר על תהליך מורכב מידי ולרוב אפשר לסכם אותו בכמה ימים לכל היותר. קונה רכבים לפירוק בירושלים

מאזניים

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?