מהי הדרך החוקית של בית ספר להתמודד עם חרדות אצל ילדים

תקופת הקורונה העלתה קשיים רבים וחרדות בקרב לא מעט ילדים בגילאי בית הספר.

הדבר הוביל לכך שמורים רבים, יועצות חינוכיות, מנהלי בית הספר והורים מוצאים את עצמם בלופ של טיפולים פסיכולוגיים.

לאחרונה, אנחנו שומעים לא מעט תלונות מצד הורים כלפי הצוותים החינוכיים בכל הנוגע לדרך שבה בית הספר מתמודד עם הטיפולים הללו.

כדי לעשות סדר בעניין, יצאנו לבדוק מהי הדרך החוקית של בית הספר להתמודד עם החרדות והאם בתי ספר פועלים בהתאם?

 

רקע לבירור המעמיק שנערך בנושא

את המדריך הנוכחי כתבנו בסיועם של 3 גורמים:

  • 3 מורים בבית ספר יסודי
  • 2 מנהלי בית ספר (יסודי וחטיבת ביניים)
  • 12 הורים לילדים שאובחנו כסובלים מחרדות

כל הגורמים הללו סייעו לנו להבין כיצד העניינים מתנהלים, כך שהתאפשר לנו לבחון את העניין לעומק.

מהי הדרך החוקית של בית הספר להתמודד עם חרדות אצל ילדים?

למקרה שאינכם יודעים, כדאי שתדעו שמאחורי כל מורה, מחנך, עובדת סוציאלית, מנהל ובעצם, כל איש חינוך, עומד מסמך ארוך, מורכב וחשוב מאוד שנקרא חוזר מנכל. במסמך זה כתובים חוקים שונים והנחיות שלפיהן הצוותים החינוכיים צריכים להתמודד. לפי מה שנאמר לנו, בכל הנוגע בהתמודדות עם מצבים שבהם  באות לידי ביטוי חרדות אצל ילדים מסיבות שונות, הצוות החינוכי צריך לפנות אל ההורים ולעדכן אותם בנושא. לאחר מכן, עליהם להמליץ להם ללכת בהקדם למטפל מוסמך שיאפשר לילד להתמודד עם החרדות שהוא חווה.

מהי הדרך החוקית של בית ספר להתמודד עם חרדות אצל ילדים
מהי הדרך החוקית של בית ספר להתמודד עם חרדות אצל ילדים

אז הצוותים החינוכיים לא צריכים להתמודד בעצמם ולסייע לילד?

מבחינה חוקית, הצוותים החינוכיים יכולים להעניק לילד תמיכה כללית. המורה כמובן צריכה לראות את הילד מקרוב ולשים לב אם הוא חווה קושי במהלך השיעור. אבל היא לא יכולה להחליף את תפקידו של איש מקצוע שבקיא בתחום הטיפול. שכן, אין לה את ההסמכה להיות פסיכולוגית או מלווה בתחום זה. לכן, הורים שמצפים שההורים או העובדת הסוציאלית יסייעו לילד ויעניקו לו את הטיפול בתחום, צריכים להבין שמדובר בציפייה מיותרת שלא יכולה לבוא לידי ביטוי. שכן, היא סותרת את הנכתב בחוזה מנכל והיא עשויה להוביל לעבירה על החוק במידה והטיפול ייעשה באופן שנוגד את הקבוע במסמך.

 

הילד שלכם חווה חרדה?

אם הילד שלכם חרד מסיבה כזו או אחרת, אל תחכו שהצוותים החינוכיים יטפלו בו. הם יעשו כל שביכולתם כדי להכיל אותו, לאפשר לו ללמוד למרות הקושי. אך הם לא מוסמכים לעשות מעבר לזה, ויתרה מכך, ידיהם כבולות. לכן, הורים יקרים, אם ילדכם צריך טיפול, אל תחכו ותשלחו אותו לאיש מקצוע. דעו שטיפול אינו עניין שצריך להדחיק. כל אחד מאתנו צריך לעיתים ליווי פסיכולוגי ואין בכך בושה. ההפך, הטיפול עשוי להוביל לשינוי חיובי ולהתמודדות עם החרדה שעשויה להקפיא ולהביא להתמודדות קשה ומורכבת.

משקל

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?