מהו הסדר חוב עם הבנק?

למרבה הצער, קיימים אנשים רבים בישראל אשר מגיעים למצב בו מצטברים להם חובות והם לא יכולים להחזיר את ההלוואות שלקחו מהבנק. במקרים כאלו, ניתן לבצע תהליך אשר מכונה הסדר חוב מול הבנק במסגרתו החייב מבצע משר ומתן עם הבנק כדי לפרוע את החוב שלו בסכום נמוך יותר מאשר הסכום המקורי אותו הוא חייב. אנחנו כאן כדי להסביר לכם על הסדר חוב עם הבנק – איך מגיעים אליו ומה היתרונות והחסרונות שלו.

 

אז קצת על הסדר חוב

לפני שנתעמק בסוגיית הסדר חוב עם הבנק, נסביר תחילה מהו הסדר חוב באופן כללי. למעשה, מדובר בסיטואציה בה אדם חייב כסף לתאגידים, אנשים פרטיים או בנקים, אך לא יכול לשלם את החוב שנצבר לו. לאור כך, הוא מגיע למצב המכונה "הסדר חוב", במסגרתו למעשה מתנהל משא ומתן מול הנושים כדי להקטין את הסכום שישולם להם.

האינטרס של הנושים לבצע את הפחתה זאת נובע מכך שהם חוששים כי בלא הגעה להסדר חוב, הם לא יקבלו את הכסף מהחייב כלל, ולכן מוכנים להתפשר על סכום פחות.

הסדר חוב מול הבנק

על חוב לבנקים

כאשר מדובר בהסדרי חוב עם הבנק, למעשה, מדובר באדם פרטי או חברה אשר חייבים כסף לבנק והוא מבקש לגבות את הסכום. במסגרת כך, לרוב, החלקה המשפטית של הבנק ישגרו מכתב התראה לפני פתיחת הליך משפטי נגדכם. כבר בשלב זה מומלץ להסתייע בעזרת עורך דין מומחה בתחום כדי שידע לייצג אתכם בצורה טובה ונכונה.

 

הסדרי חוב מול הבנקים

במקרים מסוימים, הבנק יבין כי הוא לא יכול לגבות מכם את כל הסכום המבוקש ולכן הוא ינסה להגיע איתכם להסדר לפיו תשלמו לו סכום פחות. כאמור, האינטרס של הבנק הוא לקבל לפחות חלק מהכסף אותו לוויתם ולא להישאר ללא החזר כלכלי כלל. עם זאת, הבנק אשר מצויד במחלקה משפטית בעלת ניסיון עשוי להציג לכם מצג שווא של הסדר אשר נעשה לטובתכם, כשלא תמיד כך הדבר. לכן, חשוב להיעזר בעורך דין שידע להסביר לכם את טיב ההסבר והפחתת החוב הקיימת.

הסדר חוב מול הבנק

היתרונות והחסרונות של הסדרי חוב מול הבנקים

ישנם מספר פרמטרים שאתם צריכים לקחת בחשבון כאשר אתם מגיעים להסדרי חוב מול הבנקים:

 

היתרונות של הגעה להסדר חוב

ניתן להבין כי הגעה להסדר חוב מול הבנק היא חיובית מכיוון שניתן להחזיר סכומים פחותים מאלו שהייתם אמורים להחזיר מלכתחילה. יתרה מכך, במידה שאתם לא מגיעים להסדרי חוב אלו הדבר עלול להשפיע על הנזילות שלכם.

 

החסרונות בהגעה להסדר חוב

החסרונות המרכזיים יכולים להיות השפעה על דירוג האשראי שלכם בעתיד. בנוסף, אם אתם לא תתייעצו עם עורך דין מנוסה, אתם עשויים לקבל תנאים לא אידיאלים עבורכם.

 

לסיכום

הסדר חוב עם הבנק יכולים להשפיע מאד על המשך הנזילות שלכם כאנשים פרטיים או כתאגידים. מומלץ להיעזר בעורכי דין בתהליך.

הסדר חוב מול הבנק

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מיגון אש בישראל – מהן תקנות החובה?

מיגון אש הוא נושא חשוב ביותר בישראל, במיוחד לאור האיומים הביטחוניים המתמשכים והסכנה של שריפות והתלקחויות. מטרתו העיקרית של מיגון אש היא להגן על חיי

מהו ביטוח תכולת דירה ולמה זה חשוב?

הבית שלנו הוא המקום שאנחנו מרגישים בו הכי בנוח. המקום בו אנו ישנים, אוכלים ויכולים לחוות רגעים יפים עם החברים שלנו והמשפחה שלנו. אנחנו יכולים

אילו טיפולים מכסה ביטוח רכב?

האם תהיתם פעם מה בדיוק מכסה ביטוח הרכב שלכם? האם כאשר קורה מקרה של נזק או תאונה אתם בטוחים שכל הוצאות הטיפול והתיקון מכוסות? לצערנו,

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?