מהו החוק לגבי ביטוח צד ג' ומקיף בישראל

החוק במדינת ישראל מחייב כל רכב ונהג להיות מבוטחים, לפחות רק בביטוח צד ג' שהינו בסיסי יותר. חשוב להבין את ההבדל בין ביטוח מקיף לרכב לביטוח רכב צד ג' ובהתאם להחליט מה יתאים יותר עבורכם. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ביטוחים לרכב, מה חייבים לכם ואיפה אתם עומדים מול החוק. 

 

מה זה ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג הינו פוליסה הנרכשת על ידי המבוטח (צד ראשון) מחברת הביטוח (צד שני) להגנה מפני תביעות של אחר (צד ג'). ביטוח צד ג' מכסה אדם או חברה מפני הפסד שנגרם על ידי צד שלישי כלשהו, דוגמה לכך היא ביטוח רכב אשר יפצה את המבוטח אם נהג אחר גורם נזק לרכב המבוטח. על פי חוק רוב האנשים חייבים לשאת צורות שונות של ביטוח על בתיהם ורכביהם וביטוח צד ג' ומקיף הם המוכרים והנפוצים.

 

ביטוח מקיף

ביטוח מקיף לרכב נותן את כל ההטבות של ביטוח צד ג רק שההבדל העיקרי בין ביטוח צד ג' לביטוח מקיף הוא סוג הכיסוי שהוא מציע. בעוד שביטוח צד ג' מכסה אותך רק מפני נזקים ואובדן של צד ג', ביטוח רכב מקיף יכסה גם את הנזקים שלך. בחירת סוג הביטוח הנכון עבור הרכב שלכם היא קריטית. ביטוח מקיף יעלה יותר אבל בעת הצורך הוא ישתלם.

 

החוק מחייב

אי ביטוח עבור הרכב עלול להוביל לקנסות בעבירות תנועה ואף יכול להוביל לפסילת רישיון הנהיגה. רבים מהפעמים רכבים לא מבטוחים שנקלעים למקרה של נזק סובלים מאוד מהשלכות החוק והתשלומים. לכן חובה לעשות ביטוח, זה גם הגיוני, זה כדי להגן על הנהג  מנזקים והפסדים שעלולים להיווצר עקב תקלות גדולות וקטנות כאחד כמו תאונות, התנגשויות, שיטפונות, גניבות וכו'.

 

לפי החוק ישנם שני סוגי אחריות

כיסוי צד שלישי לרכב חל על שני סוגים של נזקים.  אחריות נזקי גוף – מכסה עלויות הנובעות מפגיעות באדם. עלויות הפציעות הללו עשויות לכלול טיפול בבית חולים, אובדן שכר וכאב וסבל עקב התאונה. חבות נזקי רכוש- מכסה עלויות הנובעות מנזק או אובדן של רכוש אם רק הרכב נפגע ויש צורך בחילוף חלקים, תיקון או רכישת רכב חדש בשל תאונה ונזק קטלני. הסעיפים השונים של הביטוח שלכם צריכים להקרא ולהבחן מקרוב, לא תרצו לגלות בשעת הדחק שאין לכם גיבוי ואתם לבד מול התביעה.

 

 למה חברות הביטוח מחוייבות על פי חוק

המבטחת תשלם בשם המבוטח את כל הסכומים שייאלצו המבוטח לשלם עקב מקרה הביטוח, עד להגבלת האחריות המפורטת בסעיפי החוזה בגין נזקי רכוש של צדדים שלישיים. כן ישא המבטח בהוצאות משפט סבירות שעל המבוטח לשאת עקב מקרה הביטוח, גם אם סכומים אלו עולים על סכום הביטוח.על אף האמור, נגרם מקרה הביטוח במזיד, המבטחת תהיה פטורה מאחריותה.

ביטוח רכב

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?