מדריך תביעת ביטוח בריאות

במדינת ישראל כל אזרח מחויב בגדר חוק לשלם בעבור ביטוח בריאות ובתמורה מקבל מהמדינה סבסוד מלא או חלקי עבור מגוון עצום של תרופות והליכים רפואיים. נוסף על ביטוח ממלכתי זה, חברות ביטוח מאפשרות לאנשים לבטח הליכים נוספים באופן פרטי.

כחלק מפירוט מדריך תביעת ביטוח בריאות נתייחס באופן כללי להליך תביעה המוגשת לחברת ביטוח, בכל נושא המתקשר לבריאותו של המבוטח, כל עוד הוא אכן מבוטח בביטוח מתאים למקרה הרפואי שאירע לו.

ישנם המון ביטוחי בריאות כך שכל אחד מהם מבטח משהו אחר. בגלל שבריאות היא הדבר הכי חשוב עבור בני אדם, שכן בלי בריאות הם ימותו, ביטוחי בריאות סובבים סביב המון כסף ופיצויים הנובעים כתוצאה ממעקב אחר מדריך תביעת ביטוח בריאות יכולים להגיע גם לכמה מאות אלפי שקלים.

במקביל לכך, ישנם הליכים רפואיים או תרופות אשר עולים יחסית מעט ביחס לפיצויים הגדולים שניתן לקבל, ועל כן, יכול להיות כי הפיצוי יסתכם גם בכמה מאות שקלים.

אמנם מדריך תביעת ביטוח בריאות שופך הרבה מידע על הליך התביעה, אך אנחנו מזמינים אתכם לבצע את ההליך ביחד עמנו ולהפוך אותו הרבה יותר קל עבורכם. הבריאות שלכם היא הדבר הכי חשוב שיש לכם ואם מגיע לכם פיצוי או סיוע בהליך רפואי, חשוב לנו שאכן תקבלו אותו.

מדריך תביעת ביטוח בריאות

כאשר אנחנו נדרשים לתבוע את חברת הביטוח לא תמיד ברור מאיפה להתחיל והיכן יש מקום ליעל את התביעה ולגרום לפיצוי להיות כמה שיותר גבוה. מדריך תביעת ביטוח בריאות נכתב במטרה לבאר את ההליך ולספק לכם כלים פרקטיים כיצד לתבוע את חברת הביטוח שלכם ולקבל פיצוי שיהיה מתאים לצרכים שלכם ולכמה ששילמתם במהלך השנים שעברו.

בירור תנאים וזכאות

השלב הראשון שיש לבצע כחלק ממעקב אחר הוראות מדריך תביעת ביטוח בריאות הוא לברר האם בכלל אתם זכאים לתבוע את חברת הביטוח ובגין איזו עילה. סביר להניח כי יש לכם מגוון ביטוחים אשר בהחלט יכול להיות כי ישנה חפיפה ביניהם.

חשבו לדוגמא על מעורבות בתאונת דרכים אשר הותירה את המעורב בה עם נזק שגרם לניתוח מסובך, יכול להיות שבאפשרותו לתבוע את ביטוח הרכב, את ביטוח הבריאות, ביטוח תאונות אישיות וביטוח מחלות קשות. על כן, מומלץ תחילה להבין איזה ביטוח עליכם להפעיל ומה הכדאיות של כל אחד מאלו הפרוסים לפניכם.

הכנת התביעה

כחלק מבירור התנאים והזכאות שלכם לתבוע, עליכם לברר גם כיצד חברת הביטוח דורשת שתתבעו אותה. השלב הבא בהוראות מדריך תביעת ביטוח בריאות היא להכין את כל המסמכים וחוות הדעת הרפואיות הנדרשות. למרות שלרוב אתם גם צפויים לחתום על ויתור סודיות רפואית, רוב חברות הביטוח דורשות שתגישו מסמכים מסודרים. על כן תעדו הכול!

תיעוד שלבי מדריך תביעת ביטוח בריאות

במקביל לכל השלבים שאתם מבצעים לפי מדריך תביעת ביטוח בריאות, חשוב שתתעדו כל דבר שאתם עושים, בייחוד כל הליך רפואי שבוצע. זכרו כי חברות הביטוח יכולות לבקש מידע נוסף במידה והן לא קיבלו מספיק מידע על המצב, ואתם רוצים להיות מוכנים לכך. לצורך התביעה סדרו ואספו את כל המידע הנדרש ואת כולו העבירו לחברת הביטוח כחלק מהתביעה.

הגשת התביעה

לרוב, הגשת התביעה היא החלק הכי פשוט לאחר שסידרתם את כל הטפסים מראש ועל פי מדריך תביעת ביטוח בריאות כל שיש לכם לעשות כעת הוא למלא טופס אינטרנטי, או בכתב יד, אודות המקרה שבגינו אתם תובעים.

שימו לב כי להגשת תביעה לחברת ביטוח בגין מקרה רפואי ישנה תקופת התיישנות, כלומר לרוב לאחר 3 שנים לא תוכלו להגיש תביעה לקבלת החזר על הליך רפואי שכבר קרה, ומספר שנים זה עשוי להשתנות בהתאם לחומרת המקרה הרפואי.

קבלת הפיצוי

השלב האחרון, וכנראה גם הסיבה שפניתם לקרוא מדריך תביעת ביטוח בריאות, הוא שלב קבלת הפיצוי. בין הגשת התביעה לשלב זה, חברת הביטוח עברה על כל הפרטים, בדקה את מה שצריך – שהתביעה עומדת בתנאי הפוליסה, שהמידע המפורט בתביעה אכן נכון לפי הטפסים הרפואיים וכל מידע אחר אשר נדרש לה כדוגמת עבר ביטוחי או עבר רפואי.

בתום ההליך הזה, חברת הביטוח תחזיר למבוטח תשובה האם הוא זכאי לקבל פיצוי ואם כן, באיזה גובה.

איחור בקבלת הפיצוי

בדומה לכך שעליכם מוטלת תקופת התיישנות שלאחריה אין ביכולתכם לתבוע את חברת הביטוח בגין מקרה רפואי שאירע, גם לחברת הביטוח יש דד ליין להחזרת תשובה, אשר לאחריו היא חייבת להיענות בחיוב לתביעה שהגשתם.

שימו לב כי ישנם אירועים רפואיים אשר חברת הביטוח תשלם עבורם רק באם ביקשתם את רשותה טרם ההליך, ביצוע ההליך לא אישורה לא יזכה אתכם באישור לתבוע לפי מדריך תביעת ביטוח בריאות את חברת הביטוח בהמשך. על כן, אם ביכולתכם להמתין טרם ביצוע מקרה רפואי, הקדישו זמן לבדיקה עם חברת הביטוח ווידוא כי אכן תשלם או תסייע בעלות הטיפול.

מדריך תביעת ביטוח בריאות נכתב במטרה לסייע ללקוחות של חברות ביטוח לתבוע את חברת הביטוח שלהם ולקבל פיצוי ממנה. בכול מקרה, מהרגע שהחלטתם לתבוע את חברת הביטוח עקבו אחר המדריך.

בקצרה – התחילו מלברר זכאות ותנאים של הפוליסות שלכם, הכינו את כל המסמכים הדרושים והגישו את התביעה. מרגע זה כל שנותר לכם הוא להמתין לקבלת התשובות והפיצוי. שיהיה בהצלחה!

הגשת תביעה לחברת ביטוח בגין קבלת פיצוי מביטוח בריאות מוגבלת בזמן (תקופת התיישנות), אנחנו מציעים לכם לא לדחות את ההליך לרגע האחרון רק בגלל שאין לכם זמינות לכך ולשכור את שירותינו כדי שתוכלו גם להתפנות להחלמה ולטיפול וגם שהתביעה תמשיך להתנהל במקביל.

מדריך תביעת ביטוח שיניים

הרבה אנשים יעידו כי השיניים גורמות לחיוך שלנו להיראות נהדר או דווקא פחות ועל כן, ישנה חשיבות גדולה בשמירה עליהן על ידי צחצוח נכון. אך