כיצד למצות את זכויותיכם מביטוח לאומי?

ביטוח לאומי הוא אחד הגופים החשובים ביותר עבור אזרחי ישראל. הוא מעניק קצבאות ותשלומים לתושבים במצבים שונים כגון אבטלה, נכות, זקנה, פגיעה בעבודה, מחלה, לידה ועוד. עם זאת, רבים אינם מודעים למלוא הזכויות המגיעות להם מביטוח לאומי ואינם ממצים אותן. כיצד ניתן לוודא שאתם מקבלים את מלוא הסיוע לו אתם זכאים?

בדיקת זכאות תקופתית

כדי לוודא שממצים את מלוא הזכויות המוענקות ע"י ביטוח לאומי חשוב לבצע בדיקת זכאות תקופתית. מצבו האישי והמשפחתי של אדם יכול להשתנות לאורך השנים. לדוגמה, אם נולד לו ילד נוסף, או שהוא מתחתן, מתגרש, הופך להורה יחידני, מפוטר מעבודתו או הופך לבעל מוגבלות או מחלה. שינויים אלה יכולים להשפיע על הזכאות לתשלומים וקצבאות שונות מביטוח לאומי. לכן, מומלץ לערוך בדיקת זכאות מדי שנה או שנתיים. יש לבדוק עם נציגי ביטוח לאומי או גורמי מקצוע מורשים אם יש קצבאות או זכאויות חדשות שנוספו בעקבות שינויים בחיים. בנוסף לבדיקת שינויים במצב אישי, כדאי לברר אם יש חידושים בחקיקה או בהנחיות הביטוח הלאומי שיכולים להשפיע על הזכאות. למשל, לעיתים נקבעים קריטריונים חדשים לקבלת גמלאות מסוימות או שינוי בגובה התשלומים.

הגשת בקשה מקוונת

כיום ניתן להגיש בקשות לקצבאות ותשלומים שונים של ביטוח לאומי באופן מקוון, דרך אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי. הגשת בקשה מקוונת פשוטה ונוחה יותר. בנוסף, היא מאפשרת מעקב אחר התקדמות הטיפול בבקשה.

מיצוי זכויות בעת אבטלה

מי שנקלעו לאבטלה, חשוב שידעו כי הם זכאים לדמי אבטלה מהביטוח הלאומי. על מנת לקבל דמי אבטלה יש להירשם כדורש עבודה בשירות התעסוקה ולהגיש בקשה לקצבת אבטלה. בנוסף לדמי האבטלה, אפשר לקבל השלמת הכנסה אם יש הכנסות נוספות קטנות, וכן לקבל הטבות נלוות כגון דמי הבראה או הנחה בארנונה.

תביעה במקרה של פגיעה בעבודה

מי שנפגע בעבודה או בדרך לעבודה, זכאי לפיצוי מהביטוח הלאומי עבור אובדן כושר עבודה. במקרה זה, יש להגיש תביעה בהקדם האפשרי עם קבלת כל האישורים הרפואיים הנדרשים. בביטוח הלאומי יקבעו את אחוזי הנכות ויפצו בהתאם.

מיצוי זכויות ילדים

לכל ילד זכויות בביטוח הלאומי, החל מקצבת ילדים חודשית וכלה במענק לימודים בגיל 18. יש לוודא הגשת בקשה לתשלומים אלו מרגע היוולדו של הילד או במעבר מכיתה לכיתה. בנוסף, במקרה של מחלה של ילד המחייבת טיפול מיוחד או נוכחות הורה, ניתן לתבוע גמלת ילד נכה או דמי ליווי.

מיצוי זכויות בגיל זקנה

מגיל פרישה ואילך זכאים אזרחי ישראל לקצבת זקנה מהביטוח הלאומי בתנאי שצברו מספיק שנות ביטוח. כדי למצות את הזכויות בגיל זקנה, כדאי להקדים ולבצע חישוב גמלה משוער לפני הפרישה כדי לב

דוק האם שנות הביטוח שצברתם מספיקות ולהשלים במידת הצורך. בנוסף, יש להגיש בקשה מסודרת לוועדה הרפואית של המוסד לצורך קבלת גמלת זקנה מוגדלת לנכים במקרה הצורך.

מיגון אש בישראל – מהן תקנות החובה?

מיגון אש הוא נושא חשוב ביותר בישראל, במיוחד לאור האיומים הביטחוניים המתמשכים והסכנה של שריפות והתלקחויות. מטרתו העיקרית של מיגון אש היא להגן על חיי

מהו ביטוח תכולת דירה ולמה זה חשוב?

הבית שלנו הוא המקום שאנחנו מרגישים בו הכי בנוח. המקום בו אנו ישנים, אוכלים ויכולים לחוות רגעים יפים עם החברים שלנו והמשפחה שלנו. אנחנו יכולים

אילו טיפולים מכסה ביטוח רכב?

האם תהיתם פעם מה בדיוק מכסה ביטוח הרכב שלכם? האם כאשר קורה מקרה של נזק או תאונה אתם בטוחים שכל הוצאות הטיפול והתיקון מכוסות? לצערנו,