איך להימנע ממלכודות משפטיות בזמן רכישת דירה?

רכישת דירה היא חוויה מרגשת, אך היא גם יכולה להיות מורכבת, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה משפטית. ישנן שלל מלכודות משפטיות שיש לשים לב אליהן בעת רכישת דירה, וחשוב מאוד להצליח להתחמק מהן כדי למנוע כאב ראש עבורכם וסכסוכים משפטיים עתידיים. במאמר זה נציע כמה טיפים שיעזרו לכם להימנע ממלכודות משפטיות בעת רכישת דירה חדשה.

 

פנייה לעורך דין

הצעד הראשון והחשוב ביותר שיעזור לכם להימנע ממלכודות משפטיות כאלה ואחרות בעת רכישת דירה- הוא פנייה לעורך דין מוסמך בתחום שילווה אתכם בתהליך. עורך דין נדל"ן הוא עורך דין בעל ניסיון רב בדיני מקרקעין והוא יוכל ללוות ולייעץ לכם בתהליך רכישת הדירה, לעיין בהסכם על כל תנאיו ולוודא שאינכם נכנסים לשום מלכודת משפטית. עורכי דין מוסמכים יוכלו גם לעזור לכם להבין את הזכויות והחובות המשפטיות השונות שלכם כקונים, ולהגן עליכם מפני כל מחלוקת משפטית שעלולה להתעורר בעתיד.

 

קריאה מדוקדקת של החוזה

לפני חתימה על חוזה רכישת הדירה, חשוב מאוד שתקפידו לקרוא אותו בעיון וזאת כדי להבין את כל התנאים וההגבלות שמפורטים בו. אם אתם לא מבינים את אחד הסעיפים שבהסכם, בקשו מעורך הדין שלכם שיסביר לכם. שימו לב שהחוזה צריך לכלול את כל פרטי הרכישה לרבות המחיר, תנאי התשלום והזכויות והחובות הן של הקונים והן של המוכרים. ודאו שכל התנאים וההגבלות נוחים לכם ושאתם מסוגלים לעמוד בהסכם.

 

בדקו את המצב המשפטי של הבית או הבניין

לפני  רכישת דירה, חשוב לבדוק מהו המצב המשפטי והחוקי של הבניין. יש לודוא שהמבנה רשום כחוק, וכל ההיתרים והאישורים הדרושים קיימים. אם יש בעיות משפטיות עם הבניין- עדיף כמובן להימנע מרכישתו כדי שלא תקלעו אליהן גם. כמו כן, ניתן לבדוק האם יש חובות על הדירה שעלולות לגרום לבעיות משפטיות בעתיד, אם זה מבחינת הרשויות המקומיות או חברת חשמל וכדומה.

 

בדקו את התחזוקה והניהול של הבית

לפני רכישת דירה יש לבדוק את התחזוקה והניהול של הבניין שבו היא נמצאת. הבניין צריך להיות מתוחזק ומנוהל היטב. אתם יכולים גם לבדוק את היסטוריית התיקונים של המבנה, מה שיכול לתת לכם מושג לגבי בעיות אפשרויות שעלולות לצוץ בעתיד.

 

בדקו מצב של תמ"א או פינוי בינוי

כיום מבנים רבים ברחבי הארץ מועמדים לתוכנית של תמ"א 38, פינוי בינוי ועוד. מומלץ לוודא עם האנשים שמוכרים את הדירה ושאר דיירי הבניין האם מתוכננת תוכנית כלשהי כזאת בהמשך, וזאת בכדי שלא תופתעו בזמן אמת.

 

לסיכום

לסיכום, רכישת דירה יכולה להיות תהליך מלחיץ ומסובך, אך על ידי שימוש בטיפים שהצענו תוכלו להימנע ממלכודות משפטיות ולהבטיח שהעסקה שלכם תהיה חלקה וטובה. כך תוכלו להגן על עצמכם וליהנות מהבית החדש שלכם בראש שקט!

קניית דירה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?