כיצד נקבעת עמלת התיווך במכירת דירה?

מקרה שאירע לאחרונה והגיע אל כותרות מהדורת החדשות בתחום הנדלן, גרם לנו להבין כי עלינו לצאת ולבדוק את הנושא באופן מעמיק. מי מכם שנתקלו בכתבה המדוברת, וודאי יודעים שזו עסקה באדם שרכש דירה בעמלת תיווך מופקעת. כדי שאחרים לא יפלו בפח שכזה, יצאנו לבדוק איך נקבעת עמלת התיווך בעת מכירת דירה וחזרנו עם כל הפרטים.

 

תכירו קודם כל את מי שעומדים מאחורי המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם את כל הפרטים החשובים בנושא, עלינו לציין בפניכם כי המדריך הנוכחי נכתב לאחר שפנינו אל מי שיודעים דבר או שניים בנושא – אנשים ששילמו לא מזמן עמלת תיווך. היה לנו חשוב לשמוע מהם קודם כל כמה הם שילמו ולאחר מכן, להבין איך העמלה נקבעת בכלל. הגענו אל אותם אנשים לאחר שפרסמנו סקר מקיף בקבוצות פייסבוק ופורומים שעוסקים בנדלן ולהפתעתנו, הייתה היענות גדולה מאוד. כזו שאפשרה לנו להגיע למסקנות די מהר. אנו רוצים לנצל את הבמה ולהודות לכל מי שהגיבו לסקר. שכן, בזכותם, הצלחנו לאגד את כל המידע החיוני ולהפוך אותו למדריך הזה.

 

בואו נבין קודם כל – מהם דמי תיווך?

רגע לפני שנתעמק בכל הנוגע לפרטים על עמלת תיווך מכירה, חשוב לציין בפניכם מהי בכלל העמלה המדוברת. מתווך שעוסק בתחום הנדלן מקשר בעצם בין מוכר לקונה. לאחר שמתבצעת עסקה בין השניים, המתווך זכאי לקבל דמי תיווך. זהו בעצם השכר שלו על כך שביצע את עבודת התיווך. עמלה זו נקבעת בדרך כלל מראש והפירוט אודות הליך זה יצוין בפניכם בפסקה הבאה.

 

איך נקבעת עמלת התיווך במכירת דירה?

עמלת התיווך נקבעת מראש בין המתווך ללקוח. ראוי לציין כי בשנת 1996 נחקק חוק המתווכחים והוא מסדיר ומפקח על התחום. עוד ראוי לציין כי התשלום עבור דמי התיווך כלול בחוק זה והוא מוסדר לפי שלושת התנאים הבאים:

  1. על המתווך להיות בעל רישיון
  2. צריכה להיות הזמנה בכתב
  3. צריך להיות גורם יעיל שהביא לקשר בין הצדדים בעסקה

 

איך תהיו בטוחים שאתם לא נופלים בפח?

אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם מבצעים עסקה הגונה ולא נופלים בפח כמו שאירע לאלו שהופיעו בחדשות, עליכם להיכנס אל אתרים שמציגים מתווכחים מומלצים בלבד. כלומר, מתווכים שעונים על 3 התנאים שהוצגו בפניכם בפסקה הקודמת. ברגע שתגיעו אל איש מקצוע שכזה, אתם תוכלו להיות בטוחים שעמלת התיווך שתקבע תהיה הוגנת עבור שני הצדדים. אם בכל זאת אתם חוששים, תמיד אפשר להתייעץ עם גורמים חיצוניים אחרים שיודעים דבר או שניים בנושא.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם איך נקבעת עמלת התיווך במכירת דירה. כעת, כשיש בידיכם את כל הפרטים, נותר לכם רק ליישם את הטיפ החשוב שצוין לעיל. אנו מאחלים לכם בהזדמנות זו שתבצעו עסקה חכמה. שיהיה בהצלחה!

מטבעות ובית

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?