5 טיפים חוקיים לפני הזמנת חוקר פרטי

החיים הם דינמיים ולא אחת הם מצליחים להפתיע אותנו לטובה ולצערנו גם לרעה. לעיתים אנו נקלעים למצבים שמחייבים אותנו לעשות צעד משמעותי ואולי כזה שנחשב בעיננו חריג, במטרה לזכות בצדק שמגיע לנו, לאחר שצד אחר פגע בנו אם במזיד ואם ללא כוונת זדון. במקרים מורכבים כמו רשלנות רפואית, גירושין מכוערים וכו' אנו מעוניינים להיעזר בחוקר פרטי שישיג עבורנו את הראיות שדרושות לנו כדי לבנות תיק תביעה לבית משפט. להלן 5 טיפים חוקיים ושימושיים שכדאי להתחשב בהם טרם הזמנת חוקר פרטי מכל סיבה שהיא. 

 

רישיון לעסוק בחקירות

חוקר פרטי ibpi.org.il הוא לא עוד מקצוע ויש בפעולותיו לא מעט עניינים רגישים לכן, חשוב מאוד לוודא לפני ששוכרים חוקר פרטי, שיש לו רישיון לניהול עסק בתחום החקירות. מדובר ברישיון שמונפק על ידי משרד המשפטים ומתחדש מעת לעת ולפיכך, חשוב לבדוק שהרישיון שמוצג לכם בתוקף. בדקו במקביל שהחוקר הפרטי חבר בלשכת החוקרים הפרטיים בישראל, דבר שיעיד על כך שמדובר אכן בחוקר מקצועי ובעל רישיון בתוקף לעסוק בתחום החקירות.

 

וותק במקצוע

חשוב שתדעו שרק חוקר שעוסק בתחום מזה 8 שנים לפחות יכול לפתוח משרד משלו ולכן, בדקו שלחוקר הפרטי שלכם יש משרד ותאמו עמו פגישה ראשונה במשרד הזה. בהגיעכם למשרדו, שימו לב האם נמצאים אנשים נוספים במשרד כלומר, שימו לב האם לחוקר שלכם יש צוות שעובד איתו ובשבילו. בנוסף, בדקו האם יש במשרד ציוד חקירות מתקדם שעל פי רוב מסייע מאוד להגיע לראיות שמסייעות בחקירה ובבניית התיק המשפטי.

 

התמחות רלוונטית

אחד הדברים החשובים ביותר מעבר לוותק במקצוע הוא ההתמחות של החוקר הפרטי. לא משנה אם המקרה שלכם הוא מתחום הגירושין, מתחומי הכלכלה, מתחום הרשלנות הרפואית או כל חקירה אחרת, חשוב שלחוקר בו אתם בוחרים יהיה ניסיון ספציפי עשיר בתחום החקירה שאתם זקוקים לה. חוקר בעל ניסיון רב בתחום החקירות הכלכליות לא בהכרח יתאים לכם אם המקרה שלכם הוא מתחום הרשלנות הרפואית.

 

כימיה בין אנשים

זכרו את המשפט הבא – אי אפשר להצליח במשימה כשאין כימיה טובה בין האנשים שאמורים להשיג אותה. לא משנה באיזה תחום מדובר כימיה בין אנשים היא הבסיס, היא היסוד לבניית קשר מקצועי שיוביל להצלחה בפרויקט המשותף. נהלו שיחה קצרה ולא מחייבת על מנת לנסות ולהבין שאתם ואיש המקצוע משדרים על אותו גל.

 

תהליך איסוף הראיות

חשוב לציין באוזני החוקר הפרטי שאתם מודעים לעובדה שלא כל ראיה ניתנת להצגה בבית המשפט ולכן, אתם דורשים שיעבוד על פי חוק האזנות הסתר ועל פי כל חוק אחר רלוונטי כדי שלא תגלו פתאום שראיה שבניתם עליה לא קבילה בבית המשפט כי הושגה בדרך לא דרך.

 

סיכום

חוקר פרטי עשוי להיות חוליה חשובה בדרך שלכם לזכות בתביעה חשובה בבית משפט. דאגו למצא את האיש הנכון עבורכם, שעובד בצורה חוקית ומחזיק רישיון עסק חוקי ובתוקף ממשרד המשפטים.

חוקר פרטי

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מהו ביטוח תכולת דירה ולמה זה חשוב?

הבית שלנו הוא המקום שאנחנו מרגישים בו הכי בנוח. המקום בו אנו ישנים, אוכלים ויכולים לחוות רגעים יפים עם החברים שלנו והמשפחה שלנו. אנחנו יכולים

אילו טיפולים מכסה ביטוח רכב?

האם תהיתם פעם מה בדיוק מכסה ביטוח הרכב שלכם? האם כאשר קורה מקרה של נזק או תאונה אתם בטוחים שכל הוצאות הטיפול והתיקון מכוסות? לצערנו,

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?