התנאים להגשת תביעה בגין החמרת מצב לביטוח לאומי

הגשת תביעה לביטוח לאומי זה הליך שלם בפני עצמו, רבים לא יודעים זאת, אך במקרה של החמרת המצב, ניתן להגיש תביעה מחודשת, בשביל לבחון את המצב הנוכחי. כמובן שלא בכל מצב צריך להגיש תביעה בגין החמרת מצב, ולכן חשוב לפני כן לעשות המחקר והביסוס הטכני, כדי שתוכלו לדעת אם זה יכול להיות רלוונטי גם אליכם. ננסה לעשות קצת סדר בין הדברים, כי שתוכלו לדעת מה הם התנאים הנדרשים בכדי להגיש תביעה בגין החמרת מצב לביטוח לאומי.

בקשה לבדיקה מחדש עקב החמרת מצב

אדם אשר קיבל אחוזי נכות רפואית מביטוח לאומי, גם אם האחוזים שנקבעו לו הם לצמיתות, יכול עדיין להגיע למצב של החמרה במצבו הרפואי. חשוב להבין שההחלטה נעשית בנקודה מסוימת, אך אין דרך לדעת מה יקרה בהמשך. החלטת הועדה רלוונטית לאותה התקופה, ובמידה ויש שינוי, צריך להגיש בקשת החמרת מצב לביטוח לאומי.

החמרה אינה נחשבת כערעור

כאשר אתם מרגישים החמרה במצבכם הרפואי, כדאי לכם לשקול את האפשרות לפנות אל המוסד לביטוח לאומי ולבקש דיון מחדש עקב החמה במצב הרפואי שלכם. הפנייה הזו אינה נחשבת כערעור על ההחלטה הקודמת שנעשתה, אלא דיון מחדש בוועדה הרפואית בכדי לדון במצב הרפואי החדש. אם הוועדה דוחה את הבקשה, ניתן לערער על כך.

הזכות לבדיקה מחדש

מדובר בזכותו של אדם לבקש בדיקה מחדש של מצבו הגופני, זוהי זכותו של כל מי שהמוסד לביטוח לאומי אישר כעיקרון את תאונת העבודה או המחלה, גם אם לא ניתנו לו אחוזי נכות בדיון הראשוני מול הוועדה הרפואית. הכוונה היא שאלו הם האנשים העונים להגדרת מצב של החמרה. אין שום הגבלה על גיל המבקש, ניתן להגיש את הבקשה גל לאחר גיל פרישה.

תנאים להגשת הבקשה

על פי החוק יש שני תנאים להגשת התביעה להחמרת מצב, התנאי הראשון הוא שעברו לפחות שישה חודשים מאז שהוועדה הרפואית האחרונה קבעה את דרגת הנכות שלכם, והתנאי השני הוא שלמבקש יש אישור מרופא מומחה שמראה כי קיימת החמרה במצבו הרפואי. במצב של תאונת עבודה צריך להצטייד באישור מרופא תעסוקתי של קופת החולים.

הפחתה באחוזי נכות

יש הרבה אנשים שחוששים מכך שאם הם יגישו את הבקשה להחמרת מצב, ביטוח לאומי יוריד להם את אחוזי הנכות שכבר קיבלו לפני כן. למרות שזו אפשרות טכנית שעלולה לקרות, חשוב להבין שמדובר במקרים נדירים למדי. אם חוות הדעת של הרופא המומחה שהגשתם לוועדה הרפואית בביטוח לאומי מציגה וקובעת שהמצב החמיר, לא סביר שהוועדה תקבע את ההיפך מכך.

מה עושים

קודם כל, חשוב שתבינו שיש בידיכם מה לעשות, ואם אתם באמת מרגישים שחלה החמרה במצבכם, וחלפה חצי שנה מאז קביעת דרגת הנכות מול הוועדה הרפואית, שווה לכם להגיש את הבקשה הזו. מומלץ גם לא להמתין יותר מידי זמן, וכבר להתחיל לאסוף מסמכים רלוונטיים וליצור קשר עם עורך דין בכדי לבדוק את האפשרות שלכם להגשת הבקשה.

ציוד משפטי

באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר