מאילו הפתעות תוכלו להימנע בוועדה הרפואית?

הוועדה הרפואית היא השלב המשמעותי ביותר במהלך תביעת ביטוח לאומי. תביעה כזו מוגשת לרוב על ידי אנשים בעלי מגבלות רפואיות כלשהן, שנגרמות עקב סיבות שונות. תביעת ביטוח לאומי יכולה להעניק קצבה כספית משמעותית למי שזכאי לה. הוועדה הרפואית, שקובעת את אחוזי הנכות, אחראית במידה רבה על קביעת גובה הקצבה. אלו ההפתעות שניתן להימנע מהן בוועדה הרפואית.

 

תביעות ביטוח לאומי

הביטוח הלאומי הוא אחד הגופים המשמעותיים ביותר עבור ישראלים שנפגעים מבחינה גופנית או בריאותית. כולנו משלמים דמי ביטוח לאומי, מתוך מטרה לייצר גוף שמבטח את כלל הישראלים למקרי חרום.

במקרה שאדם נפגע בצורה משמעותית, מבחינה בריאותית או גופנית, הוא יכול להגיש תביעה לביטוח הלאומי כדי לקבל גמלה כספית. הגמלה באה לידי ביטוי בתור קצבה חודשית או מענק חד פעמי. עו"ד תביעות ביטוח לאומי יוכל לסייע לכם בהגשת התביעות הללו ובהתמודדות עם הוועדה הרפואית.

 

מהי הוועדה הרפואית?

וועדה רפואית היא וועדה שנמצאת בביטוח הלאומי. בסמכות הוועדה לקבוע אחוזי נכות עבור תובעים שדורשים לקבל גמלות מסוימות, כמו נכות מעבודה או נכות כללית למשל. הוועדה מורכבת מלפחות איש מקצוע אחד בתחום הרפואה (רופא) וממזכירה שאחראית על תיעוד מילולי של המתרחש בתוך הוועדה. אל הוועדה יכולים להגיע בליווי.

 

החשיבות שלה

כאמור, וועדה רפואית היא זו שקובעת את אחוזי הנכות של התובע. לכל גמלה או קצבה, יש חישוב מסוים. בכל החישובים הללו, אחוזי הנכות של התובע מהווים תפקיד משמעותי בגובה הגמלה שהוא יקבל. אם נקבעו לכם אחוזי נכות נמוכים מדי, שאינם משקפים את מצבכם, תהיה לכם הזמנות אחת בלבד לערעור.

 

הימנעות מהפתעות

הוועדה הרפואית לא מקלה עם התובעים. היא לא מנסה להביא אמפתיה או לחלק כסף בחינם. היא בוחנת את התובע מבחינה רפואית בלבד. כמו כן, צריך לזכור שמדובר בגוף מטעם הביטוח הלאומי. הימנעות מהפתעות בוועדה הכרחית להצלחה ולקבלת אחוזי נכות גבוהים.

 

שאלות לא צפויות

שאלות לא צפויות תמיד עשויות להתעורר בוועדה. במהלך הוועדה, לתובע יש זמן להציג את מצבו הרפואי אל מול חברי הוועדה. חברי הוועדה יכולים לשאול אותו על מצבו, או על דברים מסוימים שהוא טוען או מציג. כדי להימנע משאלות לא צפויות, מומלץ להתכונן לוועדה מראש בצורה יסודית, בליווי איש מקצוע.

 

היעדר של מסמכים

לוועדה עצמה צריך להגיע עם מסמכים מסוימים. מסמכים רפואיים יכולים לחזק את הטענות שלכם בצורה ברורה. היעדר של מסמכים חשובים יגרום להחלשת הטענות שלכם, שכן מסמך רפואי מהווה עובדה מוגמרת בפני הוועדה.

 

הימנעות מאמירות לא חכמות

בוועדה הרפואית תקבלו זמן להציג את המצב שלכם ולטעון טענות שונות. הדבר עשוי לשחק דווקא לרעתכם, אם תגידו דברים שיסתרו את הטענות שלכם למשל. חשוב להתכונן בצורה מעמיקה עם איש מקצוע כדי להימנע מאמירות לא חכמות אל מול הוועדה.

ועדה רפואית

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?